Gerdab.IR | گرداب

رسانه امنیت دیجیتال:

سپاه پاسداران ایران، دو هزار متخصص رصد سایبری دارد

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۸۸

موسسه دیفنس تک در گزارشی، ‌ایران را یکی از پنج کشور پیشرو جهان و دارنده ارتش سایبری برای شناسایی سایت های غیر اخلاقی دانست.

گرداب- موسسه Defence tech در گزارشی، ‌ایران را یکی از پنج کشور پیشرو جهان و دارنده ارتش سایبری برای شناسایی سایت های غیر اخلاقی دانست. یکی از مؤسسات نظامی و امنیتی ایالات متحده آمریکا با اشاره به اقدام اخیر تیم رصد سایبری سپاه در انهدام سایت‌های مستهجن اعلام کرد: ایران یکی از ۵ کشور دارای ارتش سایبری است و این تیم زیر مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

مؤسسه "دیفنس تک" (Defense Tech) از مؤسسات نظامی و امنیتی ایالات متحده آمریکا با استناد به آمار دریافتی از سازمان اطلاعات آمریکا (CIA)، ایران را جزء ۵ کشور دارای قوی‌ترین نیروی سایبری معرفی کرده و تعداد نیروهای سایبری سپاه را بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر به علاوه ۱۲ هزار نفر نیروی ذخیره ـ مردمی ـ تخمین زده است.

همچنین ‌سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) با اذعان به توانایی و ابتکار تیم رصد سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ضمن اشاره به برخی از مشخصات ارتش سایبر ایران نوشت: با این آمارها می‌توان تا حدی توانایی علمی ایران در نبرد سایبری را تخمین زد.

مؤسسه دیفنس تک  با تاکید بر اینکه ارتش سایبری ایران زیر مجموعه تیم رصد سایبری سپاه است، بودجه این تیم را ۷۶ میلیون دلار اعلام کرده است.

قابل ذکر است پیش از این مجله "فارین پالیسی" (چاپ آمریکا) اقدامات نیروهای سپاه علیه سایت‌های مستهجن در عرصه سایبر را اقدامی بشردوستانه و به نفع حقوق بشر اعلام کرده بود.

انتشار این گزارش در حالی صورت می گیرد که مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سایبر ‌متعلق به نهادهای اطلاعاتی سپاه پاسداران، ‌در عملیاتی حرفه ای در فضای وب ،‌ بیش از ۱۰۰ سایت غیر اخلاقی فارسی را منهدم و بیش از سی تن از فعالان سایت های مستهجن فارسی را بازداشت کردند.

اطلاعات تکمیلی این رویداد در نشانی ‌www.gerdab.ir قرار دارد.

سایت موسسه دیفنس تک نیز در نشانی‌ www.defensetech.org قرار دارد. همچنین یکی از پایگاه های مهم اخبار نظامی جهان در نشانی :‌ www.military.com قرار دارد.