Gerdab.IR | گرداب

آل سعود به جان هم افتادند

تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

یک هفته‌نامه فلسطینی اعلام کرد که خاندان آل سعود در خصوص ارتباط ریاض- دوحه دچار اختلافات شدید شده‌اند.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، برخی منابع در خلیج فارس به هفته‌نامه فلسطینی المنار اعلام کردند که خاندان آل سعود اخیرا دچار اختلافات شدید داخلی شده‌اند.
 
این منابع علت این اختلافات را در خصوص روابط عربستان با قطر اعلام کردند و به نقل از گروهی در خاندان سعودی هشدار دادند که ارتباطات نزدیک ریاض با دوحه به جایگاه عربستان در منطقه ضربه می‌زند.
 
این هشدار سران سعودی در حالی است که قطر به لطف توافقات پشت‌پرده با رژیم صهیونیستی و مستحکم‌تر شدن مناسبات دوحه با تل‌آویو در حال ایفای نقشی پررنگ‌تر در منطقه است به طوری که طی توافقات صورت گرفته، از زمانی که گاز مصر به اسرائیل قطع شده است، قطر در حال تامین گاز تل‌آویو است و تلاش می‌کند جای مصر را در منطقه بگیرد و این نکته عربستان را نیز نگران کرده است.
 
این منابع به نقل از یک گروه در خانواده آل سعود اعلام کردند که خاندان حاکم در قطر در دل دشمنی شدیدی با عربستان دارند و تلاش می‌کنند این کشور را ناآرام و بی‌ثبات کنند. این منابع تصریح کردند که قطر در برخی مواقع و در اتفاقات گوناگون و موضع‌گیری در قبال آن در حال رقابت با عربستان است.
 
افشای نقش مخرب سعودی در سوریه
 این منابع تصریح کردند که سران عربستان سعودی در خصوص حوادث مخرب در سوریه به دنبال برنامه‌های سعد حریری نخست وزیر پیشبرد امور لبنان و سران قطر افتادند و گروهی در خاندان سعودی از سران سعودی خواستند تا خود را دنباله‌رو قطر نکنند و بهتر است ریاض نقش اول را در منطقه بر عهده داشته باشد.
 
گروه مخالف در خاندان سعودی همچنین از سران سعودی خواستند که رسانه‌های عربستانی نیز دنباله‌رو رسانه‌های قطری (مانند الجزیره) نباشند و در حملات رسانه‌ای علیه سوریه که اقدام به تحریک مردم می‌کنند، شرکت نکنند.