Gerdab.IR | گرداب

کاخ سفید: حمله نظامی در جواب حمله سایبری

تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۰

دولت اوباما در بیانیه ای به تمام جهان هشدار داد که حملات سایبری علیه منافع ایالات متحده با اقدام نظامی روبرو خواهد شد.

به گزارش گرداب، کاخ سفید در بیانیه سیاست های بلند مدت استراتژی بین الملل فضای سایبری خود گفت: آمریکا در مقابل اعمال خصمانه در فضای مجازی به عنوان تهدیدی بر علیه منافع کشور پاسخ خواهد داد. همه کشورها دارای حق ذاتی برای دفاع از خود هستند و به اعمال خصمانه ای که از طریق فضای مجازی صورت می گیرد با توجه به تعهدات ما در قبال همپیمانان نظامی خود با اقدامات نظامی به آنها پاسخ خواهیم داد.

بر پایه منطقی که این استراتژی دارد، کشور ایران نیز می تواند به دلیل تهدید سایبری از سوی ویروس اکستاکس‌نت، به کشورهای آمریکا و اسرائیل که بنا به اعتراف خود این ویروس را پشتیبانی کرده اند، حمله کند.

کاخ سفید ادعا می کند: ما حق استفاده از تمام ابزارهای لازم - دیپلماتیک، اطلاعات‌، نظامی و اقتصادی - به عنوان ابزاری مناسب و سازگار با قوانین بین المللی، برای دفاع از کشور، متحدان، همکاران و منافع خود محفوظ می دانیم.

دولت در ادامه می افزاید: نیروی نظامی تنها پس از به بن بست رسیدن سایر گزینه های دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حمله به زیرساخت های حیاتی منجر به سه سال حکم حبس اجباری برای کسانی که به این اعمال اقدام کنند خواهد شد.

یک سند 30 صفحه ای، که روز دوشنبه منتشر شد، مجموعه ای از استانداردهای امنیتی بین المللی کامپیوترهایی که در هر سازمان های دولتی و شرکای دیپلماتیک آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد را مشخص کرده است.

همانطور که یک ژنرال بازنشسته آمریکا اذعان کرده، همه حملات به شبکه های دولت یک اقدام جنگی محسوب نمی شود. مسئله اینجاست که اغلب، شناسایی کشوری که از این اعمال حمایت می کند غیرممکن است.

منبع: مشرق