Gerdab.IR | گرداب

حکم اعدام مدیر بزرگترین شبکه مستهجن کشور لغو شد

تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۰

حکم اعدام "سعید ملک پور"، مدیر شبکه بزرگترین سایت های مستهجن، ضداسلامی و ضدامنیت فارسی‌زبان، از سوی دیوان عالی کشور لغو شد. وکیل ملک پور، با ادعای اینکه ایراداتی در پرونده سعید ملک پور وجود داشته، به سایت های ضدانقلاب گفته است: «دیوان عالی کشور حکم اعدام وی را نقض کرده است.»

به گزارش گرداب، محمود علیزاده طباطبایی، وکیل ملک پور، با ادعای اینکه ایراداتی در پرونده سعید ملک پور وجود داشته، به سایت های ضدانقلاب گفته است: «دیوان عالی کشور حکم اعدام وی را نقض کرده است.»

علیزاده طباطبایی که وکیل بسیاری از سیاسیون نیز هست، لغو حکم سعید ملک پور را یک "روند منطقی" نامیده و ابراز امیدواری کرده است که "بسیاری از مشکلات ملک پور حل شود."

وکیل ملک پور همچنین گفته است: «برخورد دیوان عالی کشور در این زمینه بسیار خوب و منطقی بوده است و حتی ما امیدواریم با دفاعیات مستدل ما در دادگاه حکم برائت برای سعید ملک پور صادر شود!»

سعید ملک پور گرداننده یکی از بزرگترین و مشهورترین سایتهای پورنو فارسی به نام آویزون و البته حامی چندین سایت پورنوی معروف دیگر بوده است.

وی اقدام به ثبت دامین‌های مختلف برای عبور از فیلترینگ مخابرات کرده بود و شبکه مستهجن تحت اختیار او با جذب بیش از ۳۰۰.۰۰۰ کاربر ثبت‌نام شده و تعداد بسیار زیاد بازدیدکننده (چند صد هزار) روزانه فعالیت می کرده است.

ملک پور که در خارج از کشور زندگی می کرد پس از کارهای اطلاعاتی بلند مدت در مهرماه ۱۳۸۷و در شرایطی که برای انجام پاره ای از اقداماتش به تهران آمده بود، بازداشت شد.

وی سپس در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام اهانت به مقدسات و اصول و ارزشهای دینی، توهین و فحاشی به معصومین علیهم السلام و اعتقادات اسلامی، گردآوری و انتشار محتوای ضد اخلاقی و ضد دینی خارجی، گردآوری، تولید و انتشار محتوای ضد اخلاقی و ضد دینی ایرانی (به زبان فارسی)، آموزش مسائل غیر اخلاقی و غیر رسمی، تولید و انتشار محتوای روابط نامتعارف جنسی مانند روابط جنسی با محارم، ضربدری، همجنس‌گرایی، فتیشیسم و...، تحریک جوانان در مسائل جنسی و عضوگیری از آنان برای ایجاد گروه‌های اینترنتی، تهیه و انتشار تصاویر تجاوز به عنف و زورگیری از دختران و بانوان ایرانی و انتشار تصاویر برهنه دختران و بانوان ایرانی از طریق دوربین مخفی و هک وب‌کم از سوی قاضی مقيسه‌ محاکمه و به اعدام محکوم شد.

ملک پور پس از دستگیری به راه‌اندازی و ثبت ۱۳ سایت، وبلاگ و دامین مستهجن اعتراف کرد که در آنها خاطرات مستهجن فارسی، خاطرات مستهجن انگلیسی، عکس مستهجن ایرانی، عکس مستهجن خارجی، طنز مستهجن، ویدئو و کلیپ‌های مستهجن، پادکست (شامل فایل‌های صوتی مستهجن، طنز و اخبار آویزون) منتشر کرده و انجمن‌های گفت‌وگوی سکسی به راه انداخته بود.

ملک پور خود در این باره اذعان کرده است که "پس از مدتی خواستیم کاری کنیم که قابلیت پخش مطالب برای کسانی که اهل اینترنت نیستند هم وجود داشته باشد. صحبت کردیم با مدیران و به این نتیجه رسیدیم که داستان‌ها و فیلم‌ها و عکس‌هایمان را به فرمت‌هایی که قابل انتشار در موبایل باشد تبدیل کنیم... خیلی هم موفق بود."

وی همچنین عنوان می کند، "یکی از روش‌هایی که برای تولید تصاویر مستهجن و هرزه‌نگاری استفاده می‌کردیم، وب‌کم افراد را با یکسری نرم‌افزارهایی که از کانادا یا انگلیس خریداری کرده بودیم، هک می‌کردیم. وب‌کم می‌تواند چیزهایی که در اتاق خواب است را نشان دهد. وقتی ما وب‌کم را هک می‌کردیم طرف فکر می‌کرد کامپیوترش خاموش است ولی وب‌کمش روشن می‌ماند یا ما روشن می‌کردیم و می‌توانستیم خیلی چیزها را ببینیم. خیلی چیزهای مستهجن یا چیزهایی که مربوط به حریم خصوصی بود این طوری در می‌آوردیم و روی سایت قرار می‌دادیم."

وی در ادامه با عنوان اینکه تمسخر و توهین به مقدسات اسلامی و زدن ریشه های اعتقادات جوانان مذهبی را در دستور کار داشتیم، می گوید: «سایتی زدم که حتی شرمم می‌شد به صمیمی‌ترین دوستم نشانش دهم و حتی شرمم می‌شد به همسرم بگویم چنین سایتی می‌روم نه اینکه صاحبش هستم.»

اما در حالی که توهین به قرآن و ائمه، ترویج مسائل قبیحی مانند همجنس‌گرایی، سکس ضربدری و چندنفره، تبلیغ فروش دختران ایرانی، هک وب‌کم‌ها و فیلم‌برداری مخفیانه از حریم خصوصی افراد و ده ها اقدامات شنیع، تن هر مسلمان و آزاده ای را می لرزاند، نزدیک به هزار نفر از کسانی که "فارغ التحصیلان دانشگاه شریف" نامیده شدند، پس از صدور حکم اعدام سعید ملک پور در نامه ای خواستار لغو این حکم شدند.

این افراد حکم اعدام ملک پور را "غیرمنصفانه" نامیده و خواستار توقف فوری آن شده بودند. چرا که به ادعای آنان "مستند اصلی برای حکم، یکی از صدها برنامه کامپیوتری است که سعید در طول زندگی حرفه‌ای خود نوشته و بدون اطلاع وی در سایت اینترنتی مذکور استفاده شده است... باور ماست که مجازات اعدام حتی برای گردانندگان واقعی سایت مذکور ناعادلانه است."

اسامی این افراد حتی در سایتی که برای حمایت از ملک پور راه اندازی شد، منتشر، و روشن شد که برخی از مخالفان حکم اعدام سرکرده سایت های سکسی و مستهجن، در داخل کشور حضور دارند.

فارغ از این رویدادها و با توجه به اقدامات غیرقابل دفاع ملک پور، آنچه تعجب همگان را بر انگیخته است، لغو حکم اعدام ملک پور از سوی دیوان عالی کشور است.

در حالی که قاضی مقیسه هیچ دلیلی برای اغماض در حکم سرکرده باند فحشا و سکس ندیده است، علت لغو حکم اعدام وی بر ناظران و به ویژه بر صدها و شاید هزاران نفری که در منجلاب ضد انسانی و ویران کننده ملک پور افتاده اند، پوشیده و غیر قابل توجیه است.

بر این اساس ضروری است که دیوان عالی کشور پیرامون این موضوع شفاف سازی و دغدغه های مردم متدین ایران اسلامی را رفع کند.

منبع: جهان