Gerdab.IR | گرداب

مركز فوق سری رژيم صهيونيستی براي ترورهای خاموش

تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۰

رژيم صهيونيستي در يك آكادمي فوق محرمانه خود سلاح‌هاي بيولوژيكي پيشرفته‌اي را براي انجام ترورهاي خاموش در تمام نقاط جهان توليد مي‌كند.

به گزارش گرداب، پايگاه خبري فلسطين اليوم در گزارشي به قلم "صالح النعامي"، از مؤسسه‌اي بيولوژيك خبر داد كه رژيم صهيونيستي در آن انواع سلاحهاي بيولوژيك غيرمتعارف را توليد و مورد آزمايش قرار مي‌دهد و از آنها براي ترورهاي خاموش از جمله ترور رهبران مقاومت بهره مي‌برد.

مؤسسه بيولوژيك اسرائيل يكي از مخفيانه‌ترين تأسيسات امنيتي رژيم صهيونيستي
مؤسسه بيولوژيك رژيم صهيونيستي واقع در شهر "ريشون ليژن" جنوب شرق تل‌آويو، از مخفيانه‌ترين تأسيسات امنيتي اسرائيل است كه اين رژيم مراقبت نظامي شديدي را در قبال هرگونه خبر مرتبط با اين مؤسسه اعمال مي‌كند؛ تا آنجا كه حتي رسانه‌هاي صهيونيستي اطلاعات مربوط به آن را از رسانه‌هاي غربي كه وابسته به منابعي خاص در درون اين سازمان هستند، آن هم با فاصله زماني طولاني به دست مي‌آورند.

تنها باري كه رسانه‌هاي صهيونيستي اجازه بررسي اتفاقات اين مؤسسه را پيدا كردند، ماه گذشته بود كه يكي از كارگران اين مركز به نام "اويشاي كلاين" عليه مديريت اين مؤسسه به يكي از دادگاه‌هاي اسرائيل شكايت كرد. در ضمنِ شكايت كلاين آمده اين مؤسسه دارويي توليد مي‌كند كه در محافظت از پوست در برابر گاز خردل مؤثر است. از محتواي شكايت و واكنش‌هاي مؤسسه جزئيات بسياري پيرامون فعاليت مؤسسه و زمينه‌هاي فعاليت آن مشخص شده است.
 
پيشنهاد شماري از دانشمندان يهود و دستور بن گوريون براي تاسيس اين موسسه
گفته مي‌شود كه "ديويد بن گورين"، نخست‌وزير اول رژيم صهيونيستي بنا بر پيشنهاد شماري از دانشمندان يهود و طي سالهاي 1948 تا 1963 دستور تأسيس اين مؤسسه بيولوژيكي را داد، به استثناي فاصله زماني 1953- 1955 كه "موشيه شاريت" نخست‌وزيري اسرائيل را بر عهده داشت، بن گورين مسئول مستقيم اين مؤسسه بيولوژيك و تنها فردي بود كه از ريز و درشت آن خبر داشت، تا آنجا كه كاركنان بدون اطلاع بن گورين اجازه دستيابي به اطلاعات را به احدي نمي‌دادند. حتي طي دوره زماني 1953 و 1955 كه بن گورين نخست‌وزير نبود نيز كاركنان براي بازديد وي از برنامه‌هاي در حال انجام اين مركز در سال 1954، شاريت را مطلع نساختند.

با وجود آنكه دانشمندان زيادي از آغاز دهه پنجاه قرن گذشته تاكنون عهده‌دار رياست مؤسسه شدند، اما اعتقاد گسترده بر اين است كه مؤثرترين آنها "آويگدور شفرمن"، رئيس كنوني مؤسسه است كه بيشترين تأثير را بر روي فعاليت مؤسسه داشته و به شكلي محكم با نخست‌وزيران، وزراي جنگ و رهبران سرويسهاي اطلاعاتي ارتباط دارد. وي شخصيتي جدي است كه در اخراج دانشمندان بنا بر مشكلات انضباطي ترديد نمي‌كند.
 
سم به‌كار رفته در ترور "خالد مشعل" از توليدات اين مؤسسه است
در اين مؤسسه 300 دانشمند و متخصص فعاليت مي‌كنند و مؤسسه شامل چند بخش مي‌باشد؛ هر بخش خط توليد مشخصي براي توليد سلاح‌هاي شيميايي و بيولوژيكي دارد. طبق گزارش روزنامه صهيونيستي هاآرتص، بيشتر اين بخشها ويژه توليد مواد بيولوژيكي با كاربرد جنگي هستند، مانند سموم به‌كار رفته در ترورها؛ در همين بخش، سمي بنام "كيدون" توليد و در سال 1997 به دست گروه ترور موساد، طي عملياتي ناموفق جهت ترور "خالد مشعل"، رئيس دفتر سياسي حماس به‌كار برده شد. البته نخستين بار در اواخر سال 1977 بود كه توليدات اين مؤسسه در عمليات ترور استفاده شد.
 
ترور با شكلات هاي بلژيكي
در آن زمان "مناخيم بگين" نخست‌وزير پيشين رژيم صهيونيستي به دستگاه موساد اجازه داد، "وديع حداد" يكي از فرماندهان جبهه ملي آزاديبخش فلسطين را از سر راه بردارند؛ رژيم صهيونيستي وي را متهم به دست داشتن در شماري از عملياتها عليه اين رژيم كرد؛ بنا بر آنچه در كتاب اخير "آهارون كلاين"، روزنامه‌نگار صهيونيست آمده، اسرائيل دريافته بود حداد كه ساكن عراق بوده به شكلات بلژيكي علاقمند است؛ لذا موساد سعي كرد از طريق آلوده كردن اين نوع شكلات حداد را از ميان بردارد. فردي عراقي از عوامل موساد كه با حداد هم در ارتباط بود، مسئوليت انتقال اين شكلاتها را برعهده داشت.

نويسنده اشاره مي‌كند كه اين ماده بيولوژيكي يا سمي براي نخستين بار در مؤسسه بيولوژيك توليد شد و عملكرد آن بدين شكل بود كه به صورت تدريجي بر سلامت حداد تأثير مي‌گذاشت تا جایي كه حداد ناگهاني نمرده و هويت عامل موساد و روش به‌كار رفته مشخص نشود. عملا نيز وخامت سلامتي حداد به وقوع پيوست و وي به يكي از بيمارستانهاي آلمان شرقي منتقل و در آنجا بيماري وي سرطان خون تشخيص داده شد؛ حداد 28 مارس 1978 درگذشت.
 
سمي كه به المبحوح تزريق شد
اما بعد از 32 سال مشخص شد علت فوت وي همان سمي بوده كه در اين مؤسسه بيولوژيك توليد شده است. مي‌توان گفت بسياري از عمليات‌های تروري كه موساد نمي‌خواسته در آنها اثري از خود بر جاي بگذارد به همين روش انجام مي‌شده؛ بنابراين فوت بسياري از افرادي كه براي اسرائيل خطر داشته‌اند، ناشي از تأثيرات يكي از توليدات اين مؤسسه بوده است؛ لذا مي‌توان نتيجه گرفت ماده‌اي سمي كه عوامل موساد فوريه 2010 به "محمود المبحوح" رهبر جنبش حماس تزريق كردند و منجر به فوت او شدند، در اين مؤسسه توليد شده بود.
 
بخش ويژه توليد واكسن ضد سلاح بيولوژيك براي تهديد احتمالي
جزئيات منتشر شده جديد پيرامون اين مؤسسه نشان مي‌دهد كه اين مؤسسه شامل بخش ويژه توليد واكسن ضد سلاح بيولوژيك و به طور مشخص ميكروب "انتراكس" (سياه زخم) است چرا كه رژيم صهيونيستي بيم آن را دارد، اعراب و سازمانهاي مقاومت در درگيريهاي آتي خود با اين رژيم از اين ميكروب استفاده كنند.

اين مؤسسه به پيشرفت توان پيشگيرانه رژيم صهيونيستي در رويارويي با جنگهايي كه در آنها سلاحهاي شيميايي و بيولوژيكي به‌كار مي‌رود توجه دارد تا جایی كه بخش ويژه توليد داروهايي جهت كاهش عواقب ناشي از سلاح‌هاي شيميايي در نظر گرفته است. اين مؤسسه بيولوژيك در همكاري و هماهنگي كامل با مؤسسات امنيتي ارتش و سرويس‌هاي اطلاعاتي عمل كرده و تعيين اولويت توليدات آن بنا بر نياز ارتش و سرويس‌هاي اطلاعاتي مشخص مي‌شود كه اين مسأله بر اساس پيش‌بيني هاي استراتژيك از خطرهاي آتي مشخص مي‌گردد.
 
تلاش براي مقابله با گازهاي سمي
تاكنون مشخص شده كه اين مؤسسه كه احتمال به‌كارگيري گازهايي همچون خردل را از سوی اعراب در حمله عليه اين رژيم پيش‌بيني كرده از مدتها پيش اقدام به توليد موادي شيميايي نموده كه قادر است تأثيرات اين گاز را كاهش دهد. مي‌توان گفت رژيم صهيونيستي براي واكنش عليه گازهاي ديگر نيز تلاش كرده است. اين مؤسسه در هماهنگي كامل با بخش پزشكي ارتش صهيونيستي است، به گونه‌اي كه اين بخش مسئول برآورد توليدات اين مؤسسه بوده و بر اساس تقاضا، آنها را در دسترس واحدهاي نظامي قرار مي‌دهد.

اين مؤسسه همچنين در هماهنگي كامل با دستگاه‌هاي جاسوسي موساد و شاباك است، چرا كه اين دو دستگاه مسئول اصلي اغلب عمليات ترور عليه اهداف عربي و اسلامي هستند. با توجه به اينكه موساد و بخش اطلاعات نظامي "امان" مسئول جمع‌آوري اطلاعات هستند، احتمال مي‌رود برنامه‌هاي تسليحاتي غيرمتعارفي همچون برنامه‌هاي بيولوژيكي و شيميايي را عليه اعراب به كار گرفته و در نتيجه تقاضا از اين مؤسسه براي توسعه بخشي جهت پاسخگويي به اين برنامه‌ها افزايش يابد.
 
آمريكا صدها ميليون دلار براي توسعه واكسن سياه زخم به اين مركز پرداخت كرده است
نقش اين مؤسسه تنها محدود به فراهم کردن ابزارهاي جنگي بيولوژيكي و شيميايي يا واكسن و داروي لازم براي كاهش خسارتهاي ناشي از به‌كارگيري سلاح شيميايي يا بيولوژيكي اعراب نيست، بلكه افزايش ذخاير ارزي رژيم صهيونيستي را نیز شامل می شود، تا جایی كه بخش عبري زبان پايگاه اينترنتي روزنامه هاآرتص اعلام كرد ايالات متحده صدها ميليون دلار جهت توسعه واكسن ضد ميكروب انتراكس به اين مركز پرداخت و گروههاي داخلي آمريكايي اقدام به توسعه و به‌كارگيري آن به صورت محدود در آمريكا کرده‌اند. جالب توجه آن است كه برخي آزمايش‌هاي قبلي اين واكسن بر روي سربازان صهيونيستي موجب معلوليت اين سربازان شده و همين امر سبب شده بسياري در اسرائيل نسبت به انگيزه‌هاي اخلاقي اين مؤسسه مشكوك شوند، چرا كه فقط به خاطر سود در ازاي تأمين امنيت براي آمريكايي‌ها جان سربازان را به خطر انداخته است.
 
آزمايش روي خوكها، خرگوشها و سربازان اسرائيلي
اين مؤسسه همچنين بخشي ويژه آزمايش بر روي حيوانات دارد كه در آن آزمايشاتي بر روي خوكها و خرگوشها به شكلي خاص انجام مي‌شود. بسياري از اوقات آزمايشها بر روي انسان علي الخصوص سربازان صورت مي‌پذيرد. سربازان صهيونيستي پس از آنكه مشخص شد فرمانده ارتش اجازه آزمايش واكسن ضد سياه زخم را بر روي ايشان داده و اين سربازان مبتلا به بيماريهايي شده‌اند، به وزارت جنگ رژيم صهيونيستي شكايت كردند و از ارتش خواستند آنها را به عنوان قربانيان جنگ پذيرفته و خسارتهاي مالي قابل توجهي بپردازد. ارتش اسرائيل اما اخيرا و تحت فشار خانواده‌هاي سربازان و افكار عمومي تصميم گرفته اين قبيل آزمايشات را بر روي سربازان انجام ندهد.
 
منبع: فارس