Gerdab.IR | گرداب

انهدام تعدادی از شبكه‌های سازمان‌يافته جنگ سايبری آمريكا

تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۸

در پی انهدام تعدادی از شبکه های سازمان یافته جنگ سایبری آمریکا در کشور و دستگیری عناصر اصلی و فعال آنها، روابط عمومي دادسراي عمومی و انقلاب تهران اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش گرداب به نقل از روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، به اطلاع مردم شريف و عزيز ايران مي‌رساند، با عنايت و نصرت خداوند متعال و تلاش‌هاي بي‌وقفه و شبانه‌روزي پاسداران حريم امنيت كشور و فرزندان انقلابي شما ملت غيور، تعدادي از مهم‌ترين شبكه‌هاي سازما‌ن‌يافته جنگ سايبري آمريكا كه از سوی گروه‌هاي ضدانقلاب راه‌اندازي شده بود، با انجام سلسله اقدامات و عمليات پيچيده امنيتي در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، برخي از متهمان و عناصر مرتبط و مؤثر آنها شناسايي شده و 30 نفر از آنها دستگير شدند.

در سال 2006 ميلادي در اجراي طرح "بي‌ثبات‌سازي ايران" كه از سوی سازمان سيا تهيه و با اختصاص بودجه چهارصد ميليون دلاري از سوی كنگره آمريكا، با دستور "بوش" ابلاغ و عملياتي شد. راه‌اندازي نوعي جديدي از "جنگ اطلاعاتي" موسوم به "جنگ سايبري" در دستور كار دولت آمريكا قرار گرفت كه با استفاده از عوامل گروهك‌هاي ضدانقلاب از جمله منافقين، سلطنت‌طلبان و برخي گروهك‌‌هاي ديگر مورد توجه آمريكايي‌ها قرار گرفت. در اين راستا تأسيس شبكه موسوم به "ايران پراكسي" از جمله مهم‌ترين اقداماتي است كه در اين سال با بودجه‌اي بالغ بر 50 ميليون دلار از سوی سازمان سيا و تحت پوشش دفتر IBB وزارت امور خارجه آمريكا فعال شد.

تخليه بانك‌هاي اطلاعاتي كشور، نفوذ و خرابكاري در سايت‌هاي اينترنتي ايران، مبارزه با فيلترينگ در داخل كشور، ايجاد امنيت براي كاربران شبكه مجازي عليه جمهوري اسلامي، ايجاد بستر ارتباط امن تلفني و ديتا براي مصاحبه با راديو فردا، راديو زمانه، شبكه تلويزيوني صداي آمريكا (VOA) و ساير رسانه‌هاي غربي در زمره مأموريت‌هاي شبكه ايران پراكسي بود.

سازمان سيا با ايجاد اين سرويس سايبري، تنها در حوادث اخير با توليد و انتشار بيش از هفتاد ميليون فيلترشكن، جنگ رواني پردامنه‌اي را عليه جمهوري اسلامي سازماندهي كرد. عناصر داخلي اين شبكه كه حقوق ماهيانه قابل توجهي دريافت مي‌كردند، پس از شناسايي و دستگيري، اعتراف کرده‌اند كه نرم‌افزارهاي فيلترشكن شبكه ايران پراكسي مجهز به قابليت‌هاي تخليه اطلاعات خصوصي و خانوادگي افراد نيز بوده و متأسفانه در حجم وسيعي براي اهداف جاسوسي مورد استفاده قرار گرفته است.

از ديگر اقدامات آمريكا در زمينه راه‌اندازي شبكه پوششي براي منافقين موسوم به "فعالان حقوق بشر"، است. اين شبكه ابتدا در سال 1384 از سوی دو عضو اين گروهك به نام‌هاي "صادق نقاش‌كار" و "بهروز جاويد تهراني" (از عناصر دستگير شده در ماجراي هجده تيرماه 1378) تأسيس شد و مديريت آن به اعضاي ناشناخته اين گروهك به‌ نام‌هاي "كيوان رفيعي"، "جمال حسيني" و "احمد باطبي" سپرده شد.



در سال 1387 افراد مذكور با همكاري برخي گروهك‌هاي ضدانقلاب از كشور متواري مي‌شوند و پايگاه‌هاي اين شبكه را در آمريكا و برخي كشورهاي غربي و يكي از كشورهاي همسايه راه‌اندازي کرده و سپس از طريق فضاي مجازي، اقدام به عضوگيري در سراسر كشور مي‌كنند و با تمركز بر روي يكي از جريان‌هاي دانشجويي، عناصري از اين جريان به نام‌هاي "س .ح" و "م.‌ پ" را جذب مي‌کنند.

هم‌زمان به منظور تسهيل و گسترش فعاليت‌هاي اين شبكه در اقدامي هماهنگ از سوي برخي از كشورهاي اروپايي، نام گروهك منافقين نيز از ليست گروه‌هاي تروريستي خارج شد.

اين شبكه كه برخي از اعضاي آن از پيروان يكي از فرقه‌هاي ضاله هستند، پس از جذب افراد از طريق اينترنت آنان را براي آموزش به مقر منافقين در عراق و ديگر كشورهاي مورد نظر منتقل مي‌کنند.

شبكه مذكور پس از وقوع فتنه اخير، تلاش كرد ضمن شبكه‌سازي گسترده در فضاي مجازي با انتشار اخبار خلاف واقع و كذب، كاربران اينترنتي را تحت پوشش و تأثير خود قرار دهد. هم‌چنين كميته وكلا و خبرگزاري هرانا از ديگر مجموعه‌هاي مرتبط است كه در يكي از آخرين اقدامات، عناصر اين شبكه و با حمايت‌هاي برخي از كشورهاي اروپايي در نشست موسوم به سازمان‌هاي غيردولتي در ژنو شركت داده و در آستانه نشست پنج به علاوه يك، به ارائه آمار و اطلاعات كذب، اقدام به فضاسازي رواني عليه جمهوري اسلامي کرد.

اين شبكه از طريق برخي عوامل خود، داراي ارتباطات گسترده‌اي با بالاترين سطوح هيئت حاكمه آمريكا است از حمايت دولت‌مردان آمريكا برخوردار است.

عوامل اصلي اين شبكه، اهداف خود را از طريق برخي كشورهاي غربي از جمله آمريكا به لايه‌هاي مياني و فعال مجموعه منتقل كرده و متأسفانه با جذب و سوءاستفاده از كاربرانه ايراني از آنان به عنوان عضو، بهره‌برداري مي‌کنند.

اهم اقدامات اين شبكه عبارت است از:
1. ايجاد شبكه جمع‌آوري اطلاعات جاسوسي به‌ ويژه شناسايي دانشمندان هسته‌اي كشور

2. شناسايي، جذب و سازمان‌دهي ايرانيان خارج از كشور در برخي از كشورها مانند آمريكا، كانادا، آلمان، فرانسه و تركيه

3. تهيه گزارش به منظور جريان‌سازي و جنگ رواني عليه نظام جمهوري اسلامي و مقدسات ديني و ارسال آن به رسانه‌هاي خارجي، سازمان‌ها و نهادهاي حقوق بشر

4. برگزاري تجمعات غيرقانوني و تشويق به حضور در اغتشاشات پس از انتخابات

5- انشتار اخبار خلاف واقع از جمله كشته شدن هفتاد و دو نفر در حوادث پس از انتخابات و دستگيري و كشته شدن "سعيده پورآقايي" تحت عنوان فرزند شهيد

6. حمايت خبري و رسانه‌اي از گروهك‌هاي تروريستي ريگي و انجمن پادشاهي

7. انتقال غيرقانوني متهمين و افراد مسئله‌دار به خارج از كشور از طريق گروهك‌هاي ضدانقلاب

8. انجام اقدامات ايذايي و هكري و نفوذ به سِروِرهاي دولتي در جهت دسترسي غيرمجاز به اطلاعات محرمانه كشور جهت ارسال به سرويس‌هاي جاسوسي و تكميل بانك اطلاعاتي آنان

9. برنامه‌ريزي براي اختلال در سيستم مديريت شهري و شبكه خدمات‌رساني از جمله سامانه سوخت‌رساني به منظور ايجاد نارضايتي مردمي

10. ايجاد پوشش‌هاي امنيتي براي ورود به فاز اقدام مسلحانه عليه نظام جمهوري اسلامي

عناصر اصلي اين شبكه در داخل كشور دستگير و براي تعدادي از عناصر خارج از كشور كه در آمريكا به سر مي‌برند، مراتب به پليس بين‌الملل (اينترپُل) جهت اقدامات بعدي اعلام شده است.

در پايان از پاسداران حريم امنيت مردم كه با اشراف اطلاعاتي و تسلط كامل، اين عوامل و عناصر وابسته و ضدانقلاب را شناسايي و دستگير کرده‌اند تقدير و تشكر به‌عمل مي‌آيد.

اهم اقدامات و اقارير متهمين اين شبكه‌ها در اطلاعيه‌هاي بعدي به اطلاع عموم ملت شريف ايران خواهد رسيد.