Gerdab.IR | گرداب

هکرها حساب‌های جی‌میل را هک کردند

تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۰

هکرهای اینترنتی موفق به سرقت گواهینامه کاربری دیجیتال گوگل شده و از این طریق توانسته اند بسیاری از خدمات این شرکت از جمله جی‌میل را هک کرده و اطلاعات کاربران را سرقت کنند.

به گزارش گرداب به نقل از وی تری، هکرهای اینترنتی موفق به سرقت گواهینامه کاربری دیجیتال گوگل شدند و از این طریق توانسته اند سرویس جی‌میل را هک کرده و اطلاعات کاربران را سرقت کنند.

سرقت این گواهینامه های دیجیتال با نفوذ به وب سایت یک شرکت آلمانی طرف قرارداد با گوگل انجام شده است.

در کنار جی‌میل، امنیت کاربران دهها سرویس اینترنتی دیگر گوگل اعم از سرویس اسناد، تقویم، ویدئو، تبلیغات، ابزار تحت وب و... هم در معرض خطر قرار گرفته است.

کارشناسان امنیتی معتقدند که این سرقت از طریق نفوذ به سیستم "دی ان اس"1 وب سایت شرکت آلمانی یاد شده انجام شده است. آنها می گویند هکرها ایمیل های حاوی لینک های آلوده را برای کارکنان این سایت ها ارسال کرده اند و بی دقتی یک یا چند نفر از کارمندان این شرکت موجب سرقت اطلاعات حساس از این طریق شده است.

بخشی از این اطلاعات هک روی یک سایت منتشر شده است. شرکت آلمانی DigiNotar ضمن عذرخواهی از کاربران می گوید در حال بررسی این مسئله است.

 این شرکت سال قبل از سوی یک شرکت آمریکایی در شیکاگو به نام Vasco خریداری شده بود. این دومین بار است که گواهینامه های دیجیتال گوگل به سرقت می رود.

پی‌نوشت:
1: DNS مخفف Domain Name Server یا همان سیستم نامگذاری دامنه است که از آن در اینترنت برای آدرس دهی استفاده می‌کنند‌.
هر سایت یک آدرس آی‌پی دارد که باید از طریق این آی‌پی وارد آن سایت شد اما با وجود این سیستم یک اسم برای آن انتخاب می‌شود تا کاربر راحت‌تر بتواند وارد سایت شود. (مثلا gerdab.ir)
هنگام وارد کردن آدرس از سوی کاربر این آدرس‌ها به آی‌پی سایت مورد نظر تبدیل می‌شود.


منبع: فارس