Gerdab.IR | گرداب

وزیر خارجه انگلیس:

موسوی و کروبی را آزاد کنید!

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۰

آقای هیگ بیش و پیش از ابراز نگرانی برای مخالفان جمهوری اسلامی و زندانیان فتنه، بهتر است به فکر احقاق حقوق ملت خود باشد.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس، در ادامه حمایت های خود از جریان فتنه، خواستار پایان حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی شد.

به گزارش گرداب به نقل از جهان، هیگ که تا همین چند هفته پیش به کمک صدها هزار نیروی نظامی مشغول سرکوب معترضان انگلیسی بوده است، با اشاره به ادعای حمایت ایران از انقلابهای مردمی در دیگر نقاط جهان اسلام و همزمان سرکوبی اعتراضات مردم کشور خود، مقامات ایران را به دورویی متهم کرد.

انگلیس همزمان با سرکوب مردم خود، در قبال انقلاب های کشورهای مسلمان رویکردی کاملا متناقض را در پیش گرفته است و همزمان با حمایت از سرکوب مردم بحرین و یمن حامی انقلاب های دیگری همچون لیبی است.

وی که در نشست نشریه "تایمز" برای حمایت از مخالفان جمهوری اسلامی از جمله زندانیان فتنه ۸۸ شرکت کرده بود، همچنین از مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواسته است قطعنامه ای قوی علیه آنچه "نقض حقوق بشر" در ایران خوانده، صادر کند.

هیگ ادعا کرد: «مخالفت دولتمردان ایران با درخواستهای مردم این کشور برای آزادیهای بیشتر و همچنین سرکوب کردن اعتراضات مردمی باعث انزوای ایران شده است و همچنین باعث شده است تا این کشور نتواند مناسبات عادی با دیگر کشورهای جهان برقرار کند!»

با وجود تحریم های گسترده ایران از سوی غربی ها، سران اروپایی شاهد افزایش مبادلات ایران با کشورهایشان هستند. به عنوان نمونه، بر اساس گزارش جديد يورواستات دو هفته گذشته واردات اتحاديه اروپا از ايران در يك ماه گذشته ۲۸ درصد افزايش يافته است.

سران کشورهای غربی به ویژه انگلیس به دنبال اعتراض سراسری مردم انگلیس در ماه مرداد معترضان را اغتشاشگر، غارتگر و اوباش خواندند و به کمک صدها هزار نیروی پلیس و انواع وسایل خشونت، اعتراضات را سرکوب کرد.
 
 
 
دولت انگلیس حتی هزاران نفر از معترضان و حتی کسانی را که در فیس بوک فعالیت کرده اند، به زندان انداخته و حتی در مواردی به مصادره خانه معترضان پرداخته است.
 

این در حالی است که مقامات انگلیسی، در ماجرای وقوع اغتشاشات در ایران و فتنه ۸۸، به صورت مداوم، اراذل و اوباشی که اقدام به ضرب و شتم مردم، برهنه کردن عابران و توهین به ارزش های اسلامی و ملی می کردند را "معترض" نامیدند و به حمایت ویژه سیاسی و تبلیغاتی از آنان پرداختند.

اکنون هم وزیر خارجه این کشور که گویا سرکوب خشونت بار مردم کشورش را فراموش کرده، در ادعایی جالب ایران را به سرکوب گری متهم کرده است.
 
به نظر می رسد آقای هیگ بیش و پیش از ابراز نگرانی برای مخالفان جمهوری اسلامی و زندانیان فتنه، بهتر است به فکر احقاق حقوق ملت خود و تدابیری برای کاهش خشونت علیه آنان و احترام به خواسته هایی باشد که برخلاف اغتشاشگران ایرانی هدفشان سرنگونی حکومت نیست.