Gerdab.IR | گرداب

با شراب خواری خودت را تا آخر عمر بیمه کن!

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۰

گوینده یکی از مسابقات شبکه من و تو خطاب به شرکت کنندگان که قبل از شراب خوردن برای هم آرزوی سلامتی می‌کردند، گفت: خودتان را تا آخر عمر بیمه کردید؛ آفرین!

به گزارش گرداب به نقل از جام نیوز، در برنامه "بفرمایید شام" شبکه من و تو شرکت کنندگان برای همدیگر شراب ریخته و قبل از اینکه شراب را بنوشند لیوان‌هایشان را به هم چسباندند و گفتند: این را می خوریم برای سلامتی همه دوستان و آشنایانمان که الان این برنامه را نگاه می کنند و برای اینکه همه ما در زندگی موفق شویم و برای سلامتی خانواده های عزیزمان و...

در ادامه وقتی شرکت کنندگان برای همدیگر آرزوی سلامتی کرده و در حال نوشیدن شراب بودند، گوینده این برنامه خطاب به یکی از آنها گفت: خودت را تا آخر عمر بیمه کردی؛ آفرین!

لازم به ذکر است که ترویج شراب خواری و آرزوی سلامتی قبل از نوشیدن مشروب و اعتقاد به اینکه شراب خوردن باعث سلامتی و برآوردگی آرزو می شود در حالی است که از طرفی دانشمندان معتقدند که نوشیدن شراب، فرد شراب خوار را به سوء هاضمه، تشنج معده، شکم درد، استفراغ، آسیب معده، ضایعات نوسوج مغزی، بیماری های عصبی و تنفسی و ناراحتی های قلبی از جمله اریتمی و تاکیکاردی گرفتار می کند و از طرف دیگر در فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی ما نه تنها فرد شراب خوار تحسین نشده، بلکه این فرد را شخصی لا ابالی قلمداد می کنند.

اکنون با توجه به اینکه ضررهای فراوان و گوناگون شراب خواری قابل انکار نیست و حتی غربی ها هم به این مضرات اعتراف می کنند این سوال پیش می آید که چرا شبکه من و تو با ترویج همیشگی شراب خواری در برنامه های مختلف، قصد دارد زیان هایی را که جوامع غربی از مصرف شراب دیده اند را به جامعه ما هم منتقل کند؟