Gerdab.IR | گرداب

روزنامه فرانسوی گزارش داد؛

راه‌اندازی "سرویس‌‌اطلاعات‌ و‌ جاسوسی‌ اینترنتی"

تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۰

هم اکنون آمریکا و رژیم صهیونیستی پایگاه‌های‌ اطلاعاتی و جاسوسی در اینترنت راه‌اندازی کرده‌اند که با سوءاستفاده از عدم آگاهی جوانان کشورهای عربی و اسلامی، آنها را در جهت منافع خود به خدمت می‌گیرند.

به گزارش گرداب به نقل از پایگاه خبری الفجر، روزنامه فرانسوی "حقایق بین المللی" در مقاله‌ای پرده از زوایای نهفته شبکه "فیس‌بوک" و حامیان صهیونیستی که در پس آن قرار دارند، برمی‌دارد.

به خدمت گرفتن مزدوران و جاسوس‌های اینترنتی
این روزنامه فرانسوی پرونده بزرگی از این شبکه گشوده و آن را منتشر می‌کند که در آن تاکید شده این پایگاه، پایگاهی اطلاعاتی صهیونیستی است که مهمترین هدف آن به خدمت گرفتن مزدوران و جاسوس‌ها برای رژیم صهیونیستی است. این موضوع به شکلی آشکار در مشارکت گردانندگان فیس بوک در جشن‌های تاسیس رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین قابل ملاحظه است که آنها با تمام توان اعلام کردند که در این جشن‌ها شرکت خواهند کرد.
 
سوء استفاده از بی‌خبری و بی‌اطلاعی افراد
همچنین این مقاله به مطلبی اشاره می‌کند که مجله "لوما گازین دسرائیل" منتشر کرده و در آن از جدیدترین شیوه‌های جاسوسی نام برده شده و اظهار کرده سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا با به خدمت گرفتن افراد و شهروندان عادی که از چنین ماموریت‌هایی مهم و حساسی بی‌خبر هستند، به اهداف خود دست می‌یابند.
این مجله تاکید می‌کند: درحالی که این افراد تصور می‌کنند، صرفا وقت خود را در برابر رایانه‌ها صرف می‌کنند و به گردش و جستجو در سایت‌های تفریحی و احیانا بی‌ارزش می‌گذارنند، در واقع ندانسته خواسته‌های این سرویس‌ها و اهداف مدنظر آنها را به اجرا می‌گذارند.
 
راه‌اندازی سرویس‌ اطلاعات و جاسوسی اینترنت
در همین راستا مجله "اسرائیل یهودی" که در فرانسه چاپ و منتشر می‌شود، در یکی از شماره‌های خود اطلاعات محرمانه، مهم و موثقی از شبکه فیس بوک منتشر کرد که به شدت اعتراض رژیم صهیونیستی و دوایر دیپلماتیک این رژیم را برانگیخت و مدیریت مجله را واداشت تا سریعا اقدام به جمع‌آوری شماره مزبور کنند.

از جمله نکات بسیار مهمی که در این گزارش به آن اشاره شده بود، موضوع وجود سرویسی به نام "سرویس‌ اطلاعات و جاسوسی اینترنت" است. سپس گزارش این مجله یهودی بر این موضوع تاکید بسیار می‌کند که رژیم صهیونیستی اطلاعات قابل توجه ارائه شده از سوی کاربران دو جهان عرب و اسلام را گرفته و پس از بررسی و تحلیل آنها سیاست‌های اطلاعاتی و جاسوسی خود را در برابر جوانان عرب و مسلمان به طور خاص و همچنین این دو جهان به طور عام وضع می‌کند.
 
 پنهان شدن در پس سایت‌های اجتماعی و تفریحی
نکته مهم و خطرناک در این امر این است که جوانان عرب و مسلمانان خود را مجبور به استفاده از این شبکه و شبکه‌های دیگر که تحت عنوان‌ها و نام‌های مختلف بر صفحه رایانه‌ها ظاهر می‌شوند، می‌بینند و ناآگاهانه اطلاعات مشروحی از افراد خانواده و شیوه زندگی و کار و دوستان و محیط اطراف و عکس‌های شخصی و اطلاعات روزانه را در اختیار آنها قرار می‌دهند. بی‌آن که در این میان شناختی از این سایت‌ها داشته باشند، دقیق‌ترین و مشروح‌ترین اطلاعات را از جوانان عرب و اسلام و جهان عرب و اسلام در اختیار این سایت‌ها قرار می‌دهند.
 
کشف این شبکه‌ها
"جرالد نیرو"، استاد دانشکده روان‌شناسی دانشگاه "پروانس" فرانسه و نویسنده کتاب‌های "خطرات اینترنت" می‌گوید: «این شبکه جاسوسی اینترنتی در می 2001 کشف شد و در واقع مجموعه شبکه‌هایی را دربرمی‌گیرد که اداره کنندگان آن روان‌شناسان و روان‌پزشکان اسرائیلی هستند که به خدمت این رژیم درآمده‌اند تا جوانان جهان سوم را اغفال کرده و به خدمت بگیرند. این افراد به شکلی ویژه بر جوانان مقیم در کشورهای قرار گرفته در حوزه نزاع اعراب‌-‌اسرائیل و آمریکای جنوبی را شامل می‌شود.»
 
بی‌خبری و بی‌اطلاعی کاربران
نیرو در ادامه می‌افزاید: شاید برخی از کابران اینترنت تصور کنند، سخن گفتن از جنس مخالف و یا مراجعه به این سایت‌ها برای برخی خوشایند باشد و این سایت‌ها هیچ ارتباطی با سیاست و دنیای آن ندارند، اما واقعیت امر این است که این سایت‌ها از این جهت راه‌اندازی شده‌اند تا جوانان عرب و مسلمان را فریفته و آنها را از دنیای خود غافل کنند و به این ترتیب استخدام به خدمت گرفتن این افراد را برای سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی خود تسهیل کنند، بی‌آن که طرف برای لحظه‌ای به این فکر کند که به دام چنین سازمان‌هایی افتاده است.
 
تهیه نقشه و راهنمای جهان با استفاده از اطلاعات کاربران
شبکه فیس بوک که ماهیانه بیش از یک میلیون کاربر به آن ملحق و افزوده می‌شوند، اقدام به ارائه علنی اطلاعات شخصی مربوط به اعضای خود در اینترنت از طریق دو موتور جستجوگر "گوگل" و "یاهو" کرده تا در تهیه راهنما و نقشه‌ای جهانی بر همگان پیش دستی کند. در این نقشه اطلاعات دقیق شخصی افراد و شماره‌های تماس آنها و دیگر شیوه‌‌های تماس با آنها و اطلاعات مربوط به دیگر افراد خانواده و حتی دوستان ذکر شده است و در حال حاضر روزانه  200 هزار نفر به این بخش از شبکه فیس بوک ملحق می‌شوند.

تمام اطلاعات و نکات مذکور در گزارش مجله اسرائیل یهودی با اطلاعات و مطالب مندرج در مقاله "حقایق بین المللی" مطابقت دارد که در شماره 111 آن در 9 آوریل 2009 چاپ و منتشر شد.
 
دشمن پنهان
گزارش "حقایق بین المللی" که تحت عنوان "دشمن پنهان" منتشر شد، تاکید می‌کند، انقلاب اطلاعاتی که جهان را درنوردیده و آن را به دهکده‌ای کوچک تبدیل کرده و این دهکده را با انقلاب‌هایی از انواع دیگر انقلاب‌ها مواجه کرده،‌ از سوی نیروی مخفی و غیرمتمرکزی اداره می‌شود که در واقع این دهکده را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما از آن تاثیر نمی‌پذیرد.

این گزارش می‌افزاید: ‌"اینترنت تاثیرگذار" پس از شکل‌گیری و تاسیس به یکی از جمله مهمترین ادات تاثیرگذار این قدرت غیرمتمرکز تبدیل شده و شروع به تغییر جهان کرده است،‌ آن‌هم پس از آن که جوانان عرب و مسلمان را از هویت واقعی خود دور کرده و آنها را مشغول بیکاری و وقت گذرانی و نشستن ساعت‌های متمادی و طولانی مقابل تلویزیون و کامپیوتر کرد تا راحت‌تر بتواند افکار و اندیشه‌ها و فرهنگ مورد نظر خود را به آنها القا کند.
 
ورود به حوزه سیاست
پس از آن اینترنت تاثیرگذار وارد حوزه سیاست شد تا با ارائه دلایل به ظاهر منطقی تغییر و تحولاتی ملی و سیاسی در جهان عرب و اسلام به انجام برساند و نکته مهم در این‌جاست که برخی از سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی عربی و اسلامی نیز به دام چنین توطئه‌هایی افتادند.

بی‌شک در حال حاضر و در عصر اینترنت و رایانه ادات حاکمیت و اشغال و ایجاد تغییر و تحول با آنچه در گذشته شاهد آن بودیم و در اختیار قدرت‌های بزرگ قرار داشت، فرق می‌کند، هم اکنون شبکه‌های اینترنتی تاثیرگذار عنکبوتی مهمترین ادات برای دستیابی به هرگونه تغییر و تحول است. در این میان نیاز به اشغال یک کشور یا یک سرزمین نیست،‌ بلکه هم اکنون سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و اسرائیل با اداره شبکه‌هایی چون فیس بوک و انتشار مواد و مطالب مورد نظر خود ایده‌ها و افکار و اندیشه‌ها و فرهنگ مورد نظر خود را ترویج می‌کنند.

تدوین سیاست‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با تکیه بر اطلاعات ارائه شده کاربران
هم اکنون این احساس در کشورهای عربی و اسلامی وجود دارد که رژیم صهیونیستی با استفاده از کاربران ناآگاه و بی‌خبر عرب و مسلمان خود موفق شده، از طریق فیس بوک اطلاعات جامع و کاملی از این کشورها به دست آورد، این در حالی است که تجربه و مهارت رژیم صهیونیستی در استفاده از تکنولوژی‌ اطلاعاتی بر هیچ کس پوشیده نیست، سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم در این امر مهارت بسیاری دارند و بی‌خبری جوانان عرب و مسلمان به آنها کمک می‌کند، به هر اطلاعاتی بخواهند دست یابند.

به این ترتیب جوانان عرب و مسلمان ناآگاهانه به جاسوس‌ سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند و در حال حاضر طرف‌های بسیاری در رژیم صهیونیستی هستند که موظف شده‌اند تا به پیگیری اوضاع جاری در کشورهای اسلامی و عربی بپردازند.

به عنوان مثال دوایر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با مطالعه روزنامه‌های مصری طی جنگ‌های 1956 و 1967 و 1973 و آگهی‌های منتشره درباره نظامیان مصری و هم‌چنین گزارش‌های چاپ شده درباره یگان‌ها و اوضاع اجتماعی و اقتصادی آنها از وضعیت حاکم بر ارتش مصر آگاه شوند.

همچنین منابع اسرائیلی در گزارشی اظهار کردند که از تحلیل و بررسی مطالب منتشره در روزنامه‌های مصر موفق شدند، زمان حمله مصر به اسرائیل در سال 1967 را به طور تقریبی پیش‌بینی کنند.

نکته مهم و قابل توجه در حال حاضر این است که به نظر می‌رسد، این شبکه عنکبوتی تلاش می‌کند با ایجاد و برافروختن آتش اختلافات و جنگ‌های داخلی در کشورهای مختلف عربی و اسلامی ضمن تفکیک اجتماعی و اقتصادی و سیاسی منطقه آن را تضعیف و زمینه را برای حضور بیش از پیش خود در آن و حفظ منافع صهیونیستی آماده کند.

منبع: فارس