Gerdab.IR | گرداب

سید حسن نصرالله: اسرائیل را غافلگیر خواهیم کرد

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۰

به همه توطئه چینان و کسانی که منتظر تغییرات هستند، اعلام می کنم مقاومت با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، "سید حسن نصرالله" در سخنان پرشور و مهمی در مراسم عاشورای حسینی در بیروت، آمریکا و رژیم صهیونیستی را خطر واقعی برای امت اسلام برشمرد.

سید حسن نصرالله گفت: «همه ما باید به مقدسات همدیگر احترام بگذاریم، زیرا هرگونه شکاف و دودستگی فقط به نفع دشمنان امت اسلام است. فتنه طایفه ای تنها گزینه آمریکا برای سیطره مجدد بر منطقه است. برخی برای تجزیه یمن و بازگرداندن فضاهای طایفه ای و مذهبی برای نابودی انقلاب تلاش می کنند. در بحرین مردم همچنان به تظاهرات مسالمت آمیز با وجود تمام اقدامات سرکوب‌گرانه و فریب‌کارانه رژیم ادامه می دهند.»

نصرالله در خصوص تحولات مصر اظهار داشت: «در مصر، تحولات بزرگی رخ داده که اسرائیل را متزلزل کرده است، هرگونه تحول مثبت در مصر به نفع امت اسلام و فلسطین است، گزینه های اسرائیل را متزلزل خواهد کرد و اسرائیل را در یک بن بست و ورطه تاریخی و بحران مشروعیت قرار خواهد داد. آمریکایی ها شکست خورده و شکست خواهند خورد؛ شکست های آمریکا ادامه خواهد یافت. شکست آمریکا در عراق، یک شکست واقعی است، آمریکایی ها آرزوی باقی ماندن در عراق و احداث پایگاه های نظامی برای حضور ده ها ساله داشتند، اما مقاومت و ایستادگی ملت عراق و گروه های سیاسی و هزینه های سنگین اشغال‌گران آمریکایی، گزینه عقب نشینی را بر آن‌ها تحمیل کرد.»

وی گفت: «بخش بزرگی از عملیات مقاومت عراق در راستای خدمت به ارتش آمریکا، در رسانه ها بازتاب نداشت. به هر حال آنچه در عراق رخ داد و رخ می دهد، یک شکست واقعی برای آمریکا به شمار می رود، گروه های مقاومت و مبارز و ملت عراق باید این پیروزی بزرگ را جشن بگیرند. این یک پیروزی تاریخی بسیار بزرگ برای ملت عراق و مقاومت این کشور است. وقتی اسرائیل در لبنان و غزه شکست خورد، معنایش این بود که  اسرائیل شکست پذیر است و وقتی آمریکا در عراق شکست خورد، معنایش شکست پذیر بودن آمریکا است؛ اما آمریکا درصدد منحرف کردن اذهان عمومی از این شکست با توطئه چینی علیه ملت های منطقه و ایجاد ناآرامی و بی ثباتی است؛ تهدیدها علیه ایران و حوادث سوریه و سناریوی ترور سعودی در واشنگتن برای سرپوش گذاشتن بر شکست آمریکا صورت گرفت.»

وی افزود: «با کمال تاسف باید بگوییم در رسانه های عربی هیچ خبری از عقب نشینی آمریکایی منتشر نمی شود که این مسئله تصادفی نیست، بلکه عمدی و برنامه ریزی شده است. ما بر صلح و آرامش در داخل لبنان و دفع هرگونه فتنه با وجود این همه ظلم و دروغ و افترا علیه مقاومت تاکید می کنیم. هر حادثه ای که رخ می دهد، از حزب الله سخن به میان می آید و این نشانه خوبی است، زیرا تاکید می کند که دغدغه اصلی آن ها حزب الله است و آن‌ها مسئولیت هرگونه اتفاقی را که رخ می دهد به گردن حزب الله می اندازند. متاسفانه، این ترفند آمریکا (منحرف کردن نگاه ها از شکست در عراق) تا حد زیادی جواب داده است و خبر عقب نشینی آمریکا از عراق در رسانه های عربی جایی ندارد. امروز مسئولیت نیروهای مقاومت و مجاهد در جهان اسلام و کشورهای عربی منعکس کردن این جنایت است و ما امروز واقعی تاریخی را که در آن بار دیگر خون بر شمشیر پیروز شد، گرامی می داریم.»
 
سید حسن نصرالله در ادامه سخنان مهم خود در جمع پرشور عزاداران حسینی در بیروت به پیروزی ملت های تونس و لیبی بر دیکتاتورهای وابسته به غرب اشاره کرد و اظها داشت: «آمریکا می خواهد شکست تاریخی خود در عراق را از طریق ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی و ناامنی در کشورهای منطقه با هدف منحرف کردن ملت ها از این شکست، جبران کند.»

نصرالله در مورد سوریه نیز گفت: «موضع ما از همان روزهای نخست، واضح بود. ما با اصلاحات و در کنار نظام مانع و مقاومت و حامی گروه های مقاومت هستیم. ما خواهان بررسی پدیده‌های فساد و مشکلات هستیم، اما برخی در سوریه خواهان اصلاحات، ثبات، امنیت و گفت‌و‌گو نیستند؛ برخی خواهان نابودی و ویرانی سوریه هستند. برخی می خواهند شکست خود در عراق و شکست بسیار محتمل خود را با تغییر اوضاع سوریه به نفع اسرائیل جبران کنند.»

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد: «ما از اصلاحاتی که رهبری سوریه پذیرفته و ملت خواهان آن است، حمایت کرده ایم، خواهان گفت‌و‌گو و اصلاحات در سوریه هستیم و هرگونه تحریم و اقدامات تحریک آمیز را محکوم می کنیم.»

نصرالله گفت: «برخی می‌خواهند امور را در لبنان به سمت فتنه داخلی سوق دهند و ما باید با صبر و حوصله با آن مقابله کنیم. ما خواهان فعال سازی و پویایی دولت هستیم و بر درست بودن مطالبات فراکسیون تغییر و اصلاحات تاکید می کنیم؛ نخست وزیر باید به این مطالبات پاسخ دهد. ارتش، ملت و مقاومت معادله کارامد و موثری برای دفع تهدیدها و جلوگیری از تجاوزات این رژیم است. مقاومت ادامه خواهد یافت و هر چه توطئه چینی کنید، تاثیری بر مقاومت نخواهد گذاشت، ما هر روز که می گذرد از نظر تعداد نفرات و تسلیحات بیشتر و قوی تر می شویم.»

دبیرکل حزب الله در خصوص پرونده ترور "رفیق الحریری" نخست وزیر سابق لبنان و بهره‌برداری آمریکا و رژیم صهیونیستی از این مسئله گفت: «ما بر عدالت و ضرورت بررسی پرونده شاهدان دروغین در ترور رفیق الحریری که امور را به مرحله دشمنی با سوریه و قتل ده ها سوری و متشنج کردن اوضاع داخلی لبنان رساندند، تاکید می کنیم. تهدید اساسی علیه لبنان از جانب اسرائیل است و ما بر معادله سه گانه حمایت از لبنان شامل ارتش، ملت و مقاومت تاکید می کنیم.»

نصرالله افزود: «دوست داریم که پیامی را که جدید نیست، اما واضح و آشکاراست به تمام توطئه چینان که کسانی منتظر تغییرات هستند، ابلاغ کنیم به این که مقاومت باقی خواهد ماند و ادامه خواهد یافت و تمام توطئه‌های روانی و سیاسی و رسانه ای شما نیز قادر به توقف آن نخواهد بود. ما همچنان به مقاومت و سلاح آن چنگ خواهیم زد و آن را کنار نخواهیم گذاشت، چرا که روز به روز از نظر تعداد و تسلیحات بیشتر و ایمان و اطمینان ما به آینده قوی تر می شود.»

وی با تاکید بر توان تسلیحاتی مقاومت خاطر نشان کرد که برخی تلاش می کنند زرادخانه موشکی را از حزب الله بگیرند که این اقدامات در راستای خدمت بزرگ به اسرائیل انجام می شود، آن ها تلاش می کنند آن‌چه را که اسرائیل نتوانست از طریق جنگ 33 روزه به دست آورد از طریق گفت‌و‌گو برای این رژیم محقق کنند.»

نصرالله در ادامه سخنان مهم خود در سال‌روز شهادت سالار شهیدان جهان حضرت امام حسین علیه السلام  در بیروت که با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم لبنان برگزار شد، خاطر نشان کرد: «ما از سال 1982 میلادی، راه خود را برگزیدیم و به جامعه بین المللی (جنگ روانی که به سرکردگی استکبار علیه مقاومت به راه افتاده است) اعتنایی نکردیم و با مقاومت خود، سرزمین و کرامت خود را در مقابل هرگونه خطر و خدشه ای حفظ خواهیم کرد. هیچ گونه تغییر، وقایع و تهدیدی نمی تواند بین ما و ادای این وظیفه و مسئولیت مانع ایجاد کند.»

دبیرکل حزب الله در پایان خاطر نشان کرد: «ما قدرتی هستیم که دشمن آن را نادیده می گیرد و همچنان نادیده خواهد گرفت، اما به هنگام هرگونه رویارویی، با حضور قدرتمندانه ما، دشمن غافل‌گیر خواهد شد.»