Gerdab.IR | گرداب

در راستای اقدامات ایران‌هراسانه صورت گرفت:

آماده‌باش آمریکا علیه توطئه‌های ایرانی!

تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

جامعه اطلاعاتی آمریکا قصد دارد طی کنفرانسی ارزیابی‌های خود مبنی بر احتمال حمله از سوی ایران، پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به تأسیسات اتمی این کشور را به اشتراک بگذارد.

به گزارش گرداب، شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا طی گزارشی اعلام کرد که اف‌بی‌آی قصد دارد تا شدیدا با ایران وارد عمل شود. از همین رو، یک کنفرانس ملی محرمانه روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد تا در آن اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا ارزیابی‌های خود مبنی بر اینکه احتمال دارد تا حمله از سوی مأموران ایرانی یا حتی گروه‌هایی به نیابت از ایران نظیر "حزب الله" بعد از یک حمله هوایی رژیم صهیونیستی به تأسیسات اتمی ایران رخ دهد را به اشتراک بگذارند.

این تلکنفرانس، از سوی "رالف بولتر"، معاون امور ضدتروریسم اف‌بی‌آی هدایت می‌شود که یک جلسه 90 دقیقه‌ای با حضور هر یک از 56 دفتر عملیاتی است.

به مأمورین ویژه در هر یک از این دفاتر اطلاعاتی درباره عملیات‌هایی که آنها به اجرا در می‌آورند، اطلاعاتی داده می‌شود؛ عملیات‌هایی نظیر شناسایی مأمورین مخفی ایران، حزب الله و منابع محرمانه‌ای که ممکن است حاوی اطلاعات باارزشی باشند. همچنین از آنها خواسته می‌شود تا اطمینان حاصل کنند که دفاتر منطقه‌ای پلیس از تهدید آگاه بوده و روی فعالیت‌های مشکوک در حومه ساختمان‌های دولتی، کنسول‌گری رژیم صهیونیستی در شهرهای بزرگ و سازمان‌های یهودی تمرکز کنند.

سی‌بی‌اس در ادامه مدعی می‌شود: تحولاتی که منجر به نگرانی‌های فزاینده‌ای شده از دو رخداد نشات می‌گیرد: اول ارزیابی اینکه ایران تجسس روی اهداف آمریکایی در خارج را افزایش داده؛ دوم اینکه ایران مظنون است که عامل حملاتی است که هفته گذشته علیه اهداف اسرائیلی صورت گرفت.

سی‌بی‌اس می‌افزاید:‌ تحلیل‌گران اطلاعاتی متفق‌القول هستند که حملات خارجی که اسرائیلی‌ها را هدف قرار داده مرتبط با چند ترور دانشمندان ایرانی که برای برنامه هسته‌ای ایران کار می‌کردند، است. ایران، اسرائیل و آمریکا را متهم کرده که در این حملات دست داشته‌اند. به هر حال ایران هرگونه دخالت در این حملات علیه دیپلمات‌های اسرائیلی را رد کرده و عنوان کرده که متهم اصلی خود اسرائیل است. "محمد خزائی"، نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت نوشت که اسرائیل مغز متفکر این حملات پنهانی و اقدامات تروریستی است و آنها را به دیگران نسبت می‌دهد.

در 16 فوریه، مدیر اطلاعات ملی آمریکا ژنرال "جیمز کلاپر" در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا گفت که توطئه اخیر برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن نشان می‌دهد که قاعده بازی عوض شده است.

در حالی که رژیم صهیونیستی دو آژانس اطلاعاتی و یک نیروی پلیس دارد، یکی از چالش‌های ایالات متحده هماهنگی برای یک هدف واحد بین 16 آژانس اطلاعاتی و 18 هزار واحد پلیس است. هماهنگی برای مسائل تروریستی از طریق مرکز ملی ضدتروریسم که در ویرجینیای شمالی واقع است، صورت می‌گیرد. دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا نیز یک مدیر برنامه ایران دارد که کارش هماهنگی تلاش‌های جامعه اطلاعاتی درباره ایران است.

منبع: مشرق