به گزارش
گرداب، مركز پژوهشي پيو در سال گذشته رشد بالاي شمار كاربران بالاي 50 سال كه به شبكههاي اجتماعي فيس بوك و توئيتر ميپيوندند را ثبت كرده است.
طبق يافتههاي بررسي اين مركز، بين ماههاي نوامبر 2008 و مي 2010، درصد كاربران شبكه اجتماعي بين 50 تا 64 سال از 16 به 47 درصد افزايش يافته است، كاربران بالاي 65 سال نيز از چهار به 26 درصد رسيدهاند.
بنا بر ارزيابي اين گزارش، شش درصد از كاربران 50 تا 64 سال روزانه از توئيتر استفاده ميكنند. در ميان كاربران 18 تا 29 سال استفاده از شبكه اجتماعي طي همين مدت از 67 به 86 درصد رسيد و گروه سني 30 تا 49 سال از 25 به 61 درصد رشد كردند.
اين رشد نشاندهنده كاهش شكاف بين كاربران مسنتر و جوانتر در دنياي شبكه اجتماعي است، اگرچه نبود خدمات اينترنت پرسرعت يكي از عوامل بازدارنده پذيرا شدن زندگي آنلاين از سوي سالمندان دانسته شده است.
در حالي كه اين خدمات همچنان عرصه حضور كاربران جوان ماندهاند اما اين فضا جذابيت رو به رشدي را در زمينه دسترسي و مربوط بودن به عنوان ابزارهاي تجاري نشان داده است.
منبع:
ایسنا