Gerdab.IR | گرداب

فعاليت هاي زيرزميني فرقه هاي ضاله (1)

تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۹

يكي از راهبردهايي كه دشمنان نظام اسلامي در شرايط كنوني براي مقابله و جلوگيري از نفوذ آثار و بركات انقلاب اسلامي براي ملت هاي جهان به كار گرفته اند، راهبرد انحراف روحيه معنويت خواهي و دينداري در قالب نحله هاي مختلف عرفاني است.

گرداب- احداث كعبه و عرفات در بيابان هاي اطراف تهران، تغيير عبارات و آيات قرآن و توصيفات ساختگی براي نماز، شيطان پرستي، پرستش اعضاي بدن، ادعاي منجي بودن و غيره واقعيت جديدي نيست.

نمونه هاي تاريخي رواج بهائيت و بابيت، ترويج انواع خرافه در مراسم و مناسك مولودي و عزاداري و غيره نشانگر آن است كه حتي پيش از وقوع انقلاب اسلامي نيز اسلام مرود هجمه بوده، و حال اين معجزات نوظهور ماهيت جديدي يافته و دست اندازي به اعتقادات جوانان را به شكل ديگري دنبال مي كند؛ پیامد تلاش های تازه غرب گسترش عرفان هاي كاذب با بيش از 4000 فرقه با تغذيه مالي و فكري سرويس هاي سيا و موساد است.

يكي از راهبردهايي كه دشمنان نظام اسلامي در شرايط كنوني براي مقابله و جلوگيري از نفوذ آثار و بركات انقلاب اسلامي براي ملت هاي جهان به كار گرفته اند، راهبرد انحراف روحيه معنويت خواهي و دينداري در قالب نحله هاي مختلف عرفاني است.
اين موضوع واقعيت آشكاري است كه احياي دين و ارزش هاي معنوي اسلام را به عنوان ماحصل انقلاب اسلامي ايران در زمان حاكميت ارزش هاي مادي لائيسم، سكولاريسم، كمونيسم و اومانيسم برنمي تابد بنابراين دين را سدي مقابل اهداف تماميت خواه خود مي داند.
 
همين بهانه اي است تا دين مورد هجمه آثار مكاتب، فرقه ها و ارزش هاي معنوي دست ساز غربي قرار گيرد.
اختصاص ميليون ها دلار براي جنگ نرم عليه ايران و هشت ميليون دلار براي تبليغ فرقه هاي شيطان پرستي را مي توان بخشي از حمايت هاي مالي و مادي آمريكا برشمرد.

متاسفانه كشورهاي غربي، بويژه آمريكا در بحث تهاجم به ارزش هاي اسلامي با فرقه سازي، عرضه مدل هاي رنگارنگ و تبليغ آنها در هزاران سايت اينترنتي و شبكه هاي ماهواره اي به دنبال كمرنگ نشان دادن ارزش هاي اسلامي و هجوم به آن هستند.
 
از طرف ديگر گسترش موسيقي مبتذل كه محور اصلي تفكرات اين فرقه هاست از غرب به كشورهاي آسيايي مي تواند تهديد جدي براي امنيت اخلاقي جامعه باشد.

در بحث به كارگيري رنگ ها استفاده از رنگ هاي تيره و ترويج آنها در بين جوانان و انتشار سي دي و كارت پستال هاي جذاب و گمراه كننده از جمله اقداماتي است كه كشورهاي غربي براي گسترش فرقه هاي شيطان پرستي در كشورهاي آسيايي، بويژه ايران انجام مي دهند.

اقدامات اخير سران فرقه ها در تهران نيز قابل توجه است:
ارسال بلوتوث هايي با صداي يك خانم كه از عدل الهي نسبت به بشر گلايه دارد و حضرت باريتعالي را تا مرحله عبد پايين مي آورد.

عرضه بازي هاي رايانه اي دين ستيز در تهران ديگر مصداق اين مورد طي ماه هاي اخير است كه در ادامه اقدامات اسلام ستيزانه كفر آميز توليد و به صورت گسترده اي در سطح شهر تهران عرضه و به فروش رسيده است.

در اين بازي رايانه اي شرك آلود وعده هاي خداوند در قرآن مجيد در خصوص بهشت و سيب هاي بهشتي تنها وسيله اي براي تسلط بر انسان معرفي مي شود.

مدعيان امام عصر(عج) هم ديگر نمونه كفرآميز بودن اقدامات فرقه هاي دست ساز بوده كه نمونه آن مدعی اشراف بر تمام علوم است، بخش هايي از اين ادعاها را بخوانيد:

- ماجراي 11 سپتامبر، سونامي و زلزله پاكستان را دو سال قبل از وقوع آن پيش بيني كردم. امروز هم اطلاعات زيادي از آينده دارم و قادرم خيلي از جريانات و حوادث جهان را بگويم.
- درست است كه گفته اي با امام زمان(عج) در ارتباط هستي؟
- در سن 38 سالگي به زيارت امام عصر(عج) مشرف شدم. دو بار در تهران و يك بار ديگر در قم ايشان را ديدم.
- به واسطه همين ديدار و علمي كه دارم حوادث و وقايع را پيش بيني مي كنم.
و فردي ديگر مدعي است كه پدرم بر تمام بشر و مسلط بر تمام عالم است!
- اعضاي خانواده من پنج نفرند. همان پنج تن آل عبا هستند.
- چطور بر تمام عالم مسلطي؟
- با علمي كه دارم! تا سيكل درس خوانده ام. دوم ابتدايي مردود شدم. پنجم ابتدايي رفوزه شدم، دوم راهنمايي رد و سوم راهنمايي را با هشت تجديدي و با استفاده از تك ماده قبول شدم!

فرقه سازي محصول كارخانه موساد و سيا
تعريف مدرن فرقه، كنترل ذهن و تكنيك هايي براي جذب مردم و فريب آنها است تا در فرقه بمانند و براي تحقق اهداف واهي فرقه تمام همت خويش را به كار گيرند.

ادعاهاي عجيب اين افراد اگرچه مضحك به نظر مي رسد اما عجيب تر اينكه توانسته اند با همين مدعا، تعدادي را جذب و مريد خود كنند.

اين گروه هاي معاند و البته وابسته به محافل غربي با تعقيب بسترهاي ضعف اعتقادي، هم خود را بر غم ها و كاستي هاي زندگي توده هاي مردمي گذاشته و از خلأهاي موجود بهره برداري مي كنند تا با شبهه افكني و انحراف فكري، اميال پنهاني شان را به ثمر برسانند.

دكتر حميد نگارش استاد دانشگاه صنعتي شريف و مولف كتاب كجراهه شيطان پرستي در این باره می گوید: فرقه سازي تحت حمايت مستقيم موساد و سيا صورت مي گيرد. وجود 4000 فرقه در اين چند دهه اخير كه البته 2500 مورد آن ثبت شده است اثبات انفجار فرقه اي است كه از طريق فضاي مجازي در سطح دنيا به انتشار افكار و آرمان هاي خود مي پردازند.
 
اين استاد دانشگاه در خصوص منشأ ظهور فرقه هاي نوين كاذب مدعي است: رواج فرقه ها حركتي زماني است و هماهنگ با فضاي اجتماعي فعاليت مي كند. انقلاب اسلامي حركت بزرگي بود و ميان نسل هاي سوم و چهارم هم تاثير گذاشت تا جايي كه هويت ديني و ملي شكل گرفت همين عاملي شد تا دشمنان، مبارزه جدي خود را بر مسايل ديني و اعتقادي زوم كنند.

وي ضمن تاكيد بر فرهنگ سازي و افشاي ماهيت اين فرقه ها، اظهار مي دارد: آنطور كه بايد در امر فرهنگ سازي كار نشده است و فقط به يكي از اين فرقه ها يعني شيطان پرستي پرداخته ايم در حالي كه مي بايست تمام فرقه ها را تفصيل و بررسي كنيم و ليدرهايي كه به نوعي مورد حمايت سايت هاي مجازي دنيا بوده اند را معرفي كنيم.
 
دكتر نگارش بار ديگر انتقاد خود را به فرهنگ سازي وارد مي داند و با تقبيح انتشار كتاب برخي مولفان غربي توضيح مي دهد: برخي كتب از جمله كتاب هاي پائولوكوئيلو متاسفانه در زمان دولت اصلاحات به وفور و در تيراژ وسيع منتشر شد و امروز بين جوانان دانشگاهي پخش شده كه مروج عرفان سكولار است و مسئولان فرهنگي كشور مي بايد در اين زمينه اهتمام جدي داشته باشند.

البته ظهور اين فرقه ها آسيب هاي بسياري به همراه دارد. زيرا منطق آنها منطبق بر تفكرات اومانيستي و ليبراليستي و سكولاريستي است. در نگاه اومانيسم و نگاه الحادانه تمام گزاره هاي ديني زير سوال مي رود. در اين ديدگاه ارتباط با آسمان قطع و انسان محوري جاي خدامحوري قرار مي گيرد. هر چه هست مدل انسان غربي و مبتني بر تفكرات اومانيستي است و انسان به دنبال اشباع غرايز حيواني خود است. بر خلاف انسان مدل ديني كه داراي زمينه ها و شخصيت ديني است و تمايل به ارتباط با آسمان دارد.

مناطق محروم؛ حياط خلوت فرق كاذب
برخي مناطق محروم كشور به علت دستيابي محدود به برخي امكانات از جمله رسانه ها و مطبوعات آگاهي اندكي از اهداف پليد فرقه هاي دست ساز بشر دارند، به همين علت وفور اين فرقه ها در چنين مناطقي ديده مي شود.
 
همانطور كه كارشناسان هشدارهاي خود را بيشتر به سيبل ناآگاهي و كم سوادي گسيل مي دارند و معتقدند: اغلب افرادي كه گرفتار فرقه هاي ضاله مي شوند و به راحتي از آدم ها، نمادها و عكس هاي اين فرقه ها استفاده مي كنند هيچ گونه آگاهي نسبت به خطرات فرقه هاي الحادي در كشور ندارند.

ابوالفضل چمندي دبير كل جامعه اسلامي دانشگاه شهيد باهنر كرمان نیز، مناطق محروم را حياط خلوت فرق كاذب مي داند و در همين رابطه تصريح مي كند: يكي از مصاديق جنگ نرم رسوخ در اعتقادات و باورهاي ديني مردم است. و اين موضوع در مناطق محروم زياد ديده مي شود. به طور مثال علي رغم تلاش دولت نهم و دهم در رسيدگي به منطقه هاي محروم استان كرمان اما هنوز محل هايي وجود دارد كه جلسات خصوصي و انتشار سي دي اين نوع فرقه ها با هزينه هاي كلان مالي توانسته عده اي را جذب كند.

وي با تاكيد بر اين نكته كه جنگ نرم يكي از اهداف خود را از طريق فرقه هاي ساختگي جديد جستجو مي كند، مي گويد: اين گروه ها از نياز مردم، احتياج جوانان به اوقات فراغت و تمايل دانشجويان به دانستن مفاهيم جديد و كنجكاوي آنها سوء استفاده مي كنند تا با موجه و مثبت جلوه دادن خود، صلح طلب نشان دادن و حتي ابراز همراهي با برخي مفاهيم ديني و اسلامي در دل مردم جاباز مي كنند تا در باورهاي ديني شبهه افكني كنند. البته نزديكي به خانواده ها از طريق تبليغ شركت هاي هرمي هم موضوع مكمل است. شركت هاي هرمي با برقراري ارتباط هم جذب مالي مي كنند و هم فرقه هاي ساختگي را پشتيباني و تبليغ مي كنند.

اين عضو فعال دانشجويي معتقد است: عزم محافل و نهادهاي رسمي و دولتي، حوزه و دانشگاه در راستاي رفع مشكلات فرهنگي و اقتصادي مردم موثر است، چرا كه با رفع مشكلات و موانع اينچنيني ايستادگي ناآگاهان در مقابل فرقه هاي جديد تقويت خواهد شد.

عرفان كاذب در انحصار سكولارها
دنياي اينان داراي دو خداي ضد هم است؛ خداي خير و خداي شر در دنيايي تاريك و ظلماني.
در اينجا ظلمت، هيجان، احساسات كاذب و آني نيروهاي مثبت تلقي شده تا جايي كه شيطان به عنوان نماد قدرت و حاكميت بر روي زمين، قدرتي به عنوان برترين قدرت دو جهان مورد توجه و پرستش قرار دارد و اين دنيا را قانونمند مي كند.

فرد هم به جاي اطاعت از قوانين خدايي يا قوانين طبيعي و اخلاقي، عموماً بر پيشرفت فيزيكي خود با راهنمايي هاي موجودي مافوق تمركز دارد.

كمرنگ شدن باورهاي اصيل دين و پايين آمدن آستانه تحمل جامعه نسبت به گناه آسيب هاي بجا مانده از فعاليت هاي اين فرق است.

در مواجهه با پديده ظهور فرقه هاي دست ساز كه اصطلاحا عرفان هاي كاذب نام مي گيرد، بسياري از كارشناسان نيز معتقدند عرفان كاذب معنا ندارد، يعني اين اصطلاح نادرست و نارسايي است، چرا كه عرفان شناخت شهودي از هستي است.

حجت الاسلام و المسلمين خليل منصوري پژوهشگر علوم قرآني، در اين زمينه گفت: عرفان هاي كاذب عرفان هاي اومانيستي يا سكولار هستند كه محور اصلي عرفان اصيل را جابه جا كردند و اين طبيعي است همان طور كه قرآن بحث متشابهات و شبهات را مطرح مي كند و مي فرمايد كه عده اي جايگزين سازي مي كنند، يعني محوريت اصلي موضوعي را بر مي دارند و چيز ديگري به جاي آن قرار مي دهند كه محور جديد به عنوان محور تفكر و حركت جايگزين حقيقت واقعي مي شود. چنين مشكلي را مي توانيم در عرفان هاي كاذب به عنوان شاخصه اصلي رديابي كنيم.

منبع: کیهان/ شماره 19685