Gerdab.IR | گرداب

عدم علاقه‌ برای استفاده از رمزهای عبور

تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

نتایج یک تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کاربران علاقه‌ای به استفاده از رمزهای عبور ندارند و روش‌های ساده‌تری را برای احراز هویت ترجیح می‌دهند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان؛ نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که کاربران علاقه‌ای به روش احراز هویت از طریق رمزهای عبور ندارند.

در این تحقیق آمده است که 84 در صد از کاربران تمایل دارند تا احراز هویت از طریق رمزهای عبور حذف شده و دیگر مورد استفاده قرار نگیرد. 68 درصد از شرکت‌کنندگان از رمزهای عبور تکراری برای حساب‌های مختلف استفاده می‌کنند. تنها 22 درصد از کاربران تمام رمزهای عبور خود را به خاطر می‌سپارند. 31 درصد از لینک «رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام» استفاده می‌کنند. 46 درصد رمزهای عبور خود را یادداشت می‌کنند. رمز عبور 40 درصد از شرکت‌کنندگان هک شده است.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق اعلام کردند که از انتخاب رمز عبورهای ترکیبی و سخت و اجبار در تغییر رمزهای عبور خود تنفر دارند.

بر اساس نتایج این آزمایش، اکثر شرکت‌کنندگان به خرده‌فروشی‌های آنلاین و رمزهای عبور آنها اعتماد ندارند. 53 درصد از شرکت‌کنندگان در مورد احراز هویت دوفاکتوره هیچ‌گونه اطلاعاتی ندارند. روش احراز هویت دوفاکتوره برای شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی آنها به ازای هر کاربر 100 دلار هزینه دارد.

روش‌های احراز هویت دیگری نیز وجود دارند مانند فناوری‌های تشخیص چهره، اثر انگشت و عنبیه‌ی چشم. نفوذپذیری و عدم اعتمادپذیری این روش‌ها نیز بارها ثابت شده است. از سوی دیگر به اعتراف رسانه‌های غربی، سازمان اطلاعاتی کشورها از این روش‌ها برای زیر نظر شهروندان کشورهای مختلف و فعالیت‌های آنها استفاده می‌کنند.