Gerdab.IR | گرداب

اطلاعات بیمه‌ی آمریکایی هک شد

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴

به ادعای رسانه‌های آمریکایی، یک شرکت بیمه‌ی آمریکایی هک شده و اطلاعات 10 میلیون بیمه‌شده به سرقت رفته است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ یک شرکت بیمه‌ی آمریکایی بنام (EBB (Excellus BlueCross BlueShield هک شده و اطلاعات بیمه‌شدگان این سازمان به سرقت رفته است. مسئولان EBB اعلام کردند که سامانه‌های رایانه‌ای این شرکت و شرکت‌های مرتبط با آن هک شده و اطلاعات بیش از 10 میلیون بیمه‌شده به سرقت رفت.

مسئولان «ای‌بی‌بی» اعلام کردند که این شرکت کلیه‌ی اقدامات لازم برای مقابله با صدمات این حمله را انجام خواهد داد و به قربانیان این حمله خدمات «محافظت از سرقت هویت» ارائه خواهد داد. «ای‌بی‌بی» در پیامی اعلام کرد که این شرکت با یکی از شرکت‌های فعال در حوزه امنیت سایبری بنام Mandiant همکاری خواهد کرد تا مشکل موردنظر را حل کند.

به ادعای رسانه‌های آمریکایی، اطلاعات به سرقت رفته به احتمال فراوان شامل اطلاعاتی از قبیل نام، تاریخ تولد، آدرس ایمیل، کد شناسایی عضویت، شماره‌ی تأمین اجتماعی، شماره تلفن و اطلاعات اقتصادی بیمه‌شدگان است.

جیم ردموند (Jim Redmond)، سخنگوی «ای‌بی‌بی» در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: "نتایج بازرسی‌های ما نشان می‌دهد که هیچ اطلاعاتی از روی سامانه‌های ما پاک نشده است و مدرکی دال بر استفاده‌ی نامناسب از اطلاعات به سرقت رفته وجود ندارد."

شرکت «ای‌بی‌بی» در گذشته به کلاه‌برداری در چندین پرونده‌ی بیمه متهم شده بود.