پست هوشمند در خدمت شفاف سازی به مردم است

پست هوشمند در خدمت شفاف سازی به مردم است
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه پست هوشمند، موجب شفاف سازی در خدمت رسانی و سرعت در کارها می شود.

به گزارش گرداب، محمود واعظی اظهار داشت: ساختمان معاونت فناوری و تجارت الکترونیک شامل بخش هایی از جمله تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات است که برای سرعت بیشتر از فناوری IT استفاده می شود و بخش سوم بحث GNAF است که در آن تمام نشانی و مکان های جغرافیایی به طور دقیق مشخص شده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی معاونت فناوری اطلاعات در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، افزود: یکی از ابزارهای مهم تجارت الکترونیک در کشور بخش پست است که با ایجاد این معاونت امیدواریم در سال آینده صادرات کالاهای ایرانی در منطقه از طریق تجارت الکترونیک در سایر کشورها گسترش یابد.

واعظی درباره نقش معاونت فناوری اطلاعات در شفافیت و مبارزه با فساد تصریح کرد: با توجه به تأکیدات دولت بر رعایت حقوق شهروندی ، وقتی همه ی افراد برای انجام تجارت الکترونیکی اطلاعات خریدار، فروشنده، محتوا، مشخصه و مکان عرضه کالا را بدانند، دیگر همه چیز روشن و شفاف است و جایی برای سوء استفاده باقی نمی ماند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در سازمان اتحادیه جهانی پست و کشور ما اصرار بر شفاف سازی فعالیت های شرکت پست وجود دارد، اضافه کرد: در همان ابتدای تشکیل این شرکت سعی شده تا مأموران پست زمان مراجعه به درب منازل افراد، امین مردم باشند و باید به گونه ای رفتار کنیم که باعث جلب اعتماد شود و روز به روز خدماتی که ارایه می شود، توسعه یابد که این همان موضوع شفاف سازی بوده و  همچنین پست هوشمند باید موجب تسریع در کارها شود.