رییس مرکز ملی فضای مجازی:

همه خدمات ابری ما باید ایرانی شود

همه خدمات ابری ما باید ایرانی شود
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

رییس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه ما اکنون در هیچ یک از خدمات خود در فضای مجازی خودکفا نیستیم، گفت: موتور جست‌وجو و نظام ارتباطی ما باید حتما ایرانی شود.

به گزارش گرداب، سیدابوالحسن فیروزآبادی در همایش علمی تخصصی افتا درباره کلان داده و اینترنت اشیاء که امروز در مرکز همایش‌های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با تاکید بر لزوم ملی شدن خدمات فضای مجازی و اینکه در صورت خودکفایی در این حوزه به عنوان یک ملت هویت خواهیم داشت، اظهار کرد: در غیر این صورت به اتباع ملت‌های دیگر تبدیل می‌شویم و به جای افراد ایرانی، افراد تلگرامی و واتس‌اپی ایجاد می‌شوند. موتورهای جست‌وجو، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، شبکه ارتباطی ای‌میل و خدمات ابری باید حتما ملی شوند.

وی با بیان اینکه ما در حوزه خدمات ابری اولویت را بر پلت‌فرم‌ها گذاشتیم، افزود: ما در هیچ یک از خدمات ابری خودکفا نیستیم. حتی در شبکه اجتماعی سرگرمی هم برروی یک شبکه عقب‌افتاده مانند تلگرام هستیم. عقب‌افتاده از این جهت که مربوط به پیش‌ از شکل‌گیری فضای مجازی است و از امکانات الکترونیکی استفاده می‌کند، نه هویت مشخصی دارد و در کانال‌هایش اجازه می‌دهد مطالب به بحث گذاشته شود.