Gerdab.IR | گرداب

قابلیت جدید آمازون؛ ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی به مشتریانِ برند‌های ثبت شده

قابلیت جدید آمازون؛ ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی به مشتریانِ برند‌های ثبت شده
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

آمازون در حال آزمایش ویژگی است که به فروشندگان کمک می‌کند تا مستقیماً اعلامیه‌های مربوط به محصولات جدید را به مشتریان‌ ایمیل کنند.

به گزارش گرداب، مطابق سیاست‌های قبلی شرکت آمازون، تعامل بین مشتریان و شرکت‌هایی که در آمازون محصولات خود را می‌فروختند، فقط محدود به مسائلی مانند بازپرداخت و یا مشکلات مربوط به سفارش می‌شد.

طبق گزارش CNBC، ابزار جدید Manage Your Customer Engagement اجازه نمی‌دهد که شرکت‌ها، ایمیل‌های تبلیغاتی خود را به مشتریان قبلی اسپم کنند. فقط در صورتی که مشتریان با رضایت خودشان بخواهند شرکت خاصی را دنبال کنند، آمازون (و نه فروشندگان) برای آن‌ها ایمیل ارسال می‌کند.

مهم‌تر از همه، این است که آمازون، اطلاعات خصوصی تماس مشتریان را در اختیار فروشندگان قرار نمی‌دهد. اما در عوض، این شرکت به فروشندگان فقط درمورد تعداد مشتریانی که تحت شرایط خاصی حاضر به دریافت ایمیل شده‌اند، اطلاعات ارائه می‌دهد (که البته هنوز جزئیاتی از این شرایط در دسترس نیست).

امکان تبلیغات الکترونیکی فقط برای شرکت‌هایی رایگان است که از طریق برنامه‌ی Amazon’s Brand Registry، برند خود را ثبت کرده باشند (در این لیست، نام شرکت‌های بزرگی مانند Garmin، GoPro، KitchenAid و ... به چشم می‌خورد).

این ابزار جدید، راه مناسبی برای تبلیغ محصولات به مشتریانِ برند‌هایی است که به فروشگاه آمازون متکی هستند. مشتریانی که علاقه‌ای به دریافت حجم زیادی از ایمیل‌های تبلیغاتی ندارند، بهتر است نگاهی به شرکت‌هایی که در آمازون فعالیت می‌کنند، بیاندازند.