Gerdab.IR | گرداب

انتقاد تند مدیر واتس اپ از اپل

انتقاد تند مدیر واتس اپ از اپل
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

مدیر واتس اپ از سیستم جدید اپل برای مقابله با کودک آزاری با اسکن تصاویر آی کلود کاربران، انتقاد کرد و آن را یک سیستم نظارتی خواند.

به گزارش گرداب، روز گذشته اپل از تصمیم خود برای ارائه قابلیت جدیدی خبر داد که تصاویر مربوط به کودک آزاری را در آی کلود کاربران ردیابی می‌کند.

این در حالی است که مدیر واتس اپ از طرح اپل ابراز نگرانی کرده است. ویل کت کارت در یک رشته توییت این طرح را یک سیستم نظارتی خواند که توسط اپل ساخته و مدیریت می‌شود و می‌توان به راحتی از آن برای اسکن محتوای خصوصی کاربران جهت کنترل موارد مختلف توسط شرکت یا دولت‌ها، استفاده کرد.

همچنین مدیر واتس اپ سوالاتی درباره سوءاستفاده احتمالی کشور‌های مختلف یا شرکت‌های جاسوسی از سیستم مطرح کرد.

در این میان سخنگوی اپل نسبت به گفته‌های کت کارت درباره این قابلیت واکنش نشان داد و اشاره کرد کاربران می‌توانند قابلیت «آی کلود فوتوز» را غیر فعال کنند.

همچنین اپل اعلام کرد این قابلیت فقط با توجه به مخزن داده‌ای از تصاویر شناسایی شده سازمان «NCMEC» و سازمان‌های دیگر آموزش دیده است. در کنار این موارد شرکت مذکور اشاره کرد نرم افزار در این قابلیت به طور منطقه‌ای فعال می‌شود.

البته چندان عجیب نیست که فیس بوک از طرح‌های اپل انتقاد کند، زیرا اپل نیز به نوبه خود سابقه‌ای طولانی در خصوص انتقاد از فیس بوک درباره حریم خصوصی دارد.

در این اواخر نیز آپدیت‌های حریم خصوصی سیستم عامل اپل به اختلافات میان دو شرکت دامن زده است. این آپدیت‌ها توانایی فیس بوک برای ردیابی کاربران را محدود می‌کند و در نتیجه بر درآمد این شرکت از تبلیغات تأثیر می‌گذارد.