Gerdab.IR | گرداب

دعوت وزیر امنیت داخلی آمریکا از هکرها : برای دولت کار کنید!

دعوت وزیر امنیت داخلی آمریکا از هکرها : برای دولت کار کنید!
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا در طی نشست امنیت سایبری کلاه سیاه 2021 از هکرها دعوت کرد به حکومت آمریکا بپیوندند.

به گزارش گرداب، مایورکاس با پذیرش این که آمریکا درگیر چالش‌های عظیم امنیت سایبری است از مشارکت‌کنندگان در این رویداد که اغلب به هک گرایش داشتند، خواست تا مهارت و تخصص خود را برای دولت به کار ببندند. او در این باره گفت: «هیچ‌چیز ساده‌‌‎ای پیرامون چالش‌های امنیت سایبری که با آن روبروییم وجود ندارد و ما به کمک شما نیاز داریم تا این مسئله را درست کنیم».

از نخستین مشکلات و چالش‌های مورد نظر او مسئله رقابت با کشورهای دیگر است؛ مایورکاس اعلام کرد که دولت برای ایجاد تعادل در برابر نفوذ در حال گسترش روسیه و چین در امنیت سایبری، نیاز به کمک دارد. او در این‌باره می‌گوید: «بازی بزرگی که اکنون در حال برگزاری است در امنیت سایبری رخ می‌دهد. من می‌دانم که همه شما دوست دارید بر روی مشکلات سخت کار کنید. خود را مجبور می‌کنید که معماهای غیرقابل حل را حل کنید. بنابراین حرف آخر این است. ما به کمک شما نیاز داریم».

از انجمن اینفوسک (infosec) به تازگی دعوت شده بود که در وزارت امنیت داخله (DHS) یا در آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA) کار کند. مدیر وزارت امنیت داخله چنین اذعان داشته است که اینترنت در سراسر جهان در حال تکه تکه شدن است و این بدین معناست که آینده اینترنت مبهم است.

او اعلام کرده که سیستم مدیریت استعدادهای سایبری جدیدی را راه‌اندازی خواهد کرد که بتواند نیروی کار پویا و منعطف‌پذیر را که آینده‌دار نیز باشند، جذب کند. انگیزه اصلی از این حرکت، که نخستین طرح از این نوع در هفت سال اخیر است، این است که دولت بتواند به‌طور موثرتری با بخش خصوصی و کشورهای دیگر رقابت کند.

تنش‌های ژئوپلتیک

ایالات متحده آمریکا در حال حاضر با چالش‌های مهمی در حیطه امنیت سایبری روبرو است؛ مسئله‌ای که با موج حملات گسترده در سال اخیر کاملاً آشکار شده است. حملاتی از قبیل سولارویندز، خط لولۀ کلونیال و مواردی از این دست. وزیر امنیت داخله آمریکا این مشکلات اخیر را با اتفاقی که در طی قرن 19 در جهان رخ می‌داد مقایسه می‌کند. در آن زمان بریتانیا، روسیه و چین بر سر تسلط با آسیا با یکدیگر رقابت می‌کردند. او می‌گوید: «در آن زمان یک شکاف میان دموکراسی در بریتانیا و تزارها و پادشاهانی وجود داشت که به دنبال داشتن نظارت استبدادی بر هر چیزی که در مسیرشان قرار گرفته بود، بودند و سیستم سرکوب‌گر و بسته‌ای را ترویج و فراهم می‌کردند».


از نظر او برخلاف حکومت‌‌های قرن نوزدهم که بر سر سرزمین‌ها می‌جنگیدند، حکومت‌ها امروزه بر سر قلمرو نفوذ خود می‌جنگندند که در زمان حاضر این قلمرو در حیطه دیجیتال با روسیه و چین است که به دنبال بیشینه کردن قدرت دولتی خود بر روی کاربران اینترنت هستند. مایورکاس در جواب پرسش یکی از حضار نیز چنین گفت:«در نهایت باید سوالاتی اساسی را از خود بپرسیم: چه کسانی زیرساخت‌های بنیادی اینترنت را خواهند ساخت، به آن نظارت خواهند کرد و آن را عملی می‌کنند؟»