فیروزآبادی در جمع خبرنگاران

سرعت کند اما روبه جلو پیام رسان‌های داخلی

سرعت کند اما روبه جلو پیام رسان‌های داخلی
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

دبیر شورای عالی فضای مجازی سرعت فعالیت پیام رسان‌های داخلی را کند اما رو به جلو دانست.

به گزارش گرداب، ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در حاشیه پنجمین همایش فضای مجازی پاک و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فضای مجازی فضای بلوغ است و به تدریج بالغ شدن این فضا همانطور که فرصت موزون دارد تهدید‌هایی هم وجود دارد و با چالش دائمی مواجهیم.
وی ادامه داد: شورای عالی فضای مجازی به دنبال سیاستمند کردن فضای مجازی کشور است، اقداماتی درباره سند بازی‌ها، نظام‌مند کردن چنین برنامه‌هایی دارد.

دبیر شورای عالی فضای آموزشی درباره ورود فضای مجازی پاک به کشور گفت: کشور‌هایی که فرهنگ غنی دارند با مشکلاتی در بین حوزه مواجه هستند؛ در مقابل توسعه فضای مجازی با اطلاعاتی مواجه می‌شویم که نمی‌توانیم کشور را جدا کنیم، اما وارد یک رقابتی شدیم که یک سوی آن تمام دنیاست، هرچند ممکن است با ارزش‌های ما مغایر باشد اما باید در سالم سازی فضای مجازی تلاش کنیم.

وی بیان کرد: سالم سازی فقط بحث فرهنگی نیست و همه مردم باید تلاش کنند؛ فعالیت‌های اقتصادی سالم را مورد توجه قرار دادیم.

اما و اگرها در حمایت از پیام رسان‌های منتخب داخلی

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره ابلاغیه حمایت از پیام رسان‌های منتخب سروش و گپ گفت: این ابلاغیه در توافق پیام‌رسان‌ها با وزارت ارتباطات بوده است و در آن جلسه مقرر شد دیتا سنتر بومهن در اختصاص گپ و سروش قرار گیرد و به شبکه مخابراتی متصل شود که آمادگی بومهن به کندی صورت می‌گیرد و اتصال به شبکه مخابراتی هم هنوز انجام نشده است.

فیروز آبادی درباره سیاست ارزهای ملی بیان کرد: در کمیسیون اقتصادی دولت در حال نهایی شدن است و و این کار با جدیت دنبال می شود که امیدواریم وزارت صنعت، بانک مرکزی و  سازمان اوراق بهادار به این موضوع توجه شود.


با گرفتن تعهد باید از حقوق شهروندان دفاع می‌کردیم
فیروزآبادی درباره فیلترینگ اپل گفت: باید تعهد کافی می‌گرفتیم و از حقوق شهروندان دفاع می‌کردیم که نکردیم و این خطر درباره محصولات آمریکایی دیگر فضای مجازی هم وجود دارد و طرف آمریکایی تعمدی برای پشتیبانی ندارد اما تا الان شاهد اقدام تعرضی نبودیم؛  فقط اپل است که کاری سازماندهی شده و سیاسی انجام داد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی  سرعت فعالیت پیام رسان‌های داخلی را کند اما رو به جلو دانست و گفت: معتقدیم دولت باید مسئولیت پذیری بیشتری در تصدی و تامین شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره  دستور قوه قضائیه به پیام‌رسان‌های  هاتگرام و طلاگرام برای فعالیت  اظهار کرد: مسدودسازی  پیام‌رسان‌های نسخه‌ فارسی تلگرام، با مرکز ملی فضای مجازی نیست و قوه قضائیه آن را صادر می‌کند و این مجوز به این شرط صادر شد که این پیام‌رسان‌ها  در زمانی مقرر، مستقل از تلگرام عمل کنند که محقق نشد اما اکنون هم اما مهلت مجددی از سوی قوه قضائیه به  داده شده است تا این پیام‌رسان ها مستقل شوند.