روزانه ۷۰ هزار آیفون در ایران خاموش می‌شوند

روزانه ۷۰ هزار آیفون در ایران خاموش می‌شوند
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: بعد از اعمال محدودیت‌های جدید اپل برای اپلیکیشن‌های ایرانی در پنج روز متوالی، روزانه ۷۰ هزار آیفون در شبکه موبایل ایران خاموش شدند.

به گزارش گرداب، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش در واکنش به محدودیت جدید ایجاد شده برای اپلیکیشن‌های ایرانی روی سیستم عامل اپل از کاهش میزان استفاده ایرانی‌ها از آیفون خبر داد. 

وی گفته بود اگرچه ایرانی‌ها اپل را دوست داشتند، اما بعد از محدودیت ایجاد شده، بسیاری از ایرانی‌ها گوشی‌های اپل‌شان را خاموش کردند و دیگر از آن استفاده نمی‌کنند. 

وی گفت: گزارش دقیق این موضوع توسط سازمان تنظیم مقررات  و ارتباطات رادیویی اعلام خواهد شد.

وزیر ارتباطات پس از آن، در یک استوری اینستاگرامی، نموداری از کاهش مصرف گوشی اپل در شبکه اپراتورهای موبایل ایران منتشر کرد که کمی بعد این استوری را حذف کرد.

امروز جهرمی در مراسمی، آمار رسمی از این ادعا اعلام کرد و گفت: با استناد به آمار رگلاتوری، تا پیش از اعمال محدودیت‌های اخیر، به طور متوسط روزانه ۷ هزار گوشی جدید اپل در شبکه ایران ثبت (وارد) می‌شد که پس از اعمال محدودیت، نه تنها این تعداد گوشی به شبکه اضافه نشدند، بلکه به طور متوسط روزانه در پنج روز متوالی، ۷۰ هزار گوشی در شبکه خاموش شدند. 

وزیر ارتباطات این اظهارات را در جلسه هیأت عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور که هم‌زمان با سالروز تأسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شده، ایراد کرده‌ است.