طرح ایرانی نامزد دریافت جایزه «اجلاس سران جامعه اطلاعاتی»

طرح ایرانی نامزد دریافت جایزه «اجلاس سران جامعه اطلاعاتی»
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸

وزیر ارتباطات برای شرکت در «اجلاس سران جامعه اطلاعاتی» عازم ژنو شد. طرح شبکه علمی ایران (شعا) نامزد دریافت جایزه از این اجلاس است.

























به گزارش گرداب، محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز سه شنبه در رأس هیئتی به‌منظور شرکت و سخنرانی در «اجلاس سران جامعه اطلاعاتی» و دیدار با رؤسای چهار سازمان بزرگ بین‌المللی، عازم ژنو شد.

اجلاس سران جامعه اطلاعاتی (WSIS ) به مدت ۵ روز با حضور بیش از ۳ هزار نفر از ۱۵۰ کشور برگزار می‌شود که طرح شبکه علمی ایران (شعا) نامزد دریافت جایزه از این اجلاس است.

این اجلاس هرساله با هدف گفتگو و تبادل‌نظر بین‌المللی با کمک اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU) در سطح وزرا و معاونان کشورهای مختلف برگزار می‌شود. موضوع اصلی اجلاس امسال، نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار است.

در این اجلاس دو پنل تحت عناوین آینده مشاغل در اقتصادهای مبتنی بر فاوا (توسط وزارت ارتباطات) و علم، نوآوری و آینده دانشگاه (توسط دانشگاه علم و صنعت) مربوط به ایران است که با آینده‌نگری توسعه فناوری ارتباطات برای دانشگاه‌ها و مشاغل برگزار می‌شود.

وزیر ارتباطات علاوه بر سخنرانی در این اجلاس، در حاشیه آن با وزیر ارتباطات بلغارستان و معاون وزیر ارتباطات گرجستان و همچنین دبیر کل ITU و رئیس سازمان جهانی مالکیت فکری دیدار خواهد کرد.

فردا نیز آذری جهرمی راهی وین خواهد شد تا در این سفر یک‌روزه با مدیر دفتر امور فضایی ملل متحد در وین دیدار کند.

امضای سند همکاری میان وزارت ارتباطات و سازمان یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) از دیگر برنامه‌های این سفر است. طبق این تفاهم‌نامه، یونیدو به‌عنوان شریک وزارت ارتباطات ایران در حمایت از فعالیت‌های استارت‌آپی و انواع خدمات برای ایجاد شغل در حوزه ICT همکاری می‌کند.

ایران همکاری چهارجانبه‌ای با روسیه، آذربایجان، ترکیه و ایران در حوزه رونق فعالیت‌های استارت‌آپی در منطقه دارد و طبق آن یونیدو به‌عنوان مشاور ایران به این حوزه وارد شده است.