اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال

اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸

در حاشیه‌ی برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ دو وزارتخانه‌ی ارتباطات و آموزش و پرورش سند همکاری امضا کردند، تا پایان سال تمامی مدارس به شبکه‌ی ملی اطلاعات متصل شوند!

به گزارش گرداب، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان وزارت آموزش و پرورش و ارتباطات با حضور جواد حسینی، سرپرست آموزش و پرورش و محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه‌ی نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

در این مراسم، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه برای داشتن ایران هوشمند به کاربر هوشمند نیاز داریم، گفت: این موضوع در ماده ۶۹ قانون ششم مورد توجه قرار گرفته است و وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش موظف به برداشتن گام‌هایی در حوزه هوشمندسازی به‌ویژه در مناطق محروم هستند.

 براساس توافق‌نامه منعقدشده تا پایان سال، مدارس را به شبکه ملی اطلاعات منتقل می‌کنیم. همچنین تأسیس مدرسه هوشمند را در دستور کار داریم و مکانیسم هوشمندسازی را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سازوکار انجام‌شده در زمینه هوشمندسازی و ورود استارتاپ‌ها است، گفت: مدارس باید در حوز‌ه‌ی تجهیز به رایانه‌ها هم مورد توجه باشند، البته موضوع مهم‌تر از آن، محتوا است که طبیعتا تولید محتوای آموزشی در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

در اين نشست، سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۱۲۲ هزار کلاس درس که حدود ۲۲.۵ درصد از کلاس های درس مدارس را شامل می‌شود، هوشمندسازی شده‌اند.

بر مبنای آخرین آمارها ۱۲۲ هزار کلاس درس در کشور هوشمندسازی شده‌اند و حداقل یک تخته هوشمند در این کلاس ها وجود دارد، همچنین ۷۷ هزار مدرسه نیز به نوعی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و امکان استفاده از اینترنت را دارند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، در رابطه با موضوع نابرابری اجتماعی میان دانش‌آموزان گفت: هم‌اکنون با بحث نابرابری اجتماعی در زمینه‌ی آموزش مواجه هستیم و اجرای تفاهم‌نامه‌ی همکاری با وزارت ارتباطات برای فرایند هوشمندسازی مدارس در راستای حل عدالت اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: بر مبنای ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه، باید مدارس کمتر برخوردار، روستاها، مراکز حاشیه نشین و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هوشمندسازی شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آخر گفت: به ازای هر ۱۰۰ دانش‌آموز در شهرهای توسعه‌یافته، ۷ کامپیوتر وجود دارد اما در مناطق کمتربرخوردار به ازای هر ۱۰۰ دانش آموز نیم کامپیوتر وجود دارد. بر این اساس موضوع هوشمندسازی مدارس می‌تواند گامی بلند در راستای ارتقاء آموزش و تحول در توسعه آموزشی کشور باشد.

منبع: زومیت