تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در اینترنت اشیا وجود ندارد

تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در اینترنت اشیا وجود ندارد
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

رئیس مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء گفت: به دلیل اینکه سطح آموزش در مورد IOT در کشور ما پایین است، افراد تمایل چندانی به حضور و سرمایه‌گذاری در آن ندارند.

به گزارش گرداب، محمد قیصری رئیس مرکز تحقیقات اینترنت اشیا، در مورد چشم‌انداز فعالیت گروه‌ها و تیم‌ها در حوزه اینترنت اشیاء ،گفت: ما امیدواریم که با حمایت دولت بتوانیم در این حوزه نیز صادرات  داشته باشیم. 

وی افزود: واقعیت این است که حمایت از این تیم‌ها و گروه‌ها به سختی انجام می‌شود؛ چراکه وقتی می‌خواهید IOT را به افراد نمایش دهید تنها مدیران میانی هستند که توانسته‌اند به تعداد انگشت‌شمار با آن آشنا شوند.

قیصری ادامه داد: این در حالی است که اگر شما یک اپلیکیشن‌ طراحی کنید، خیلی راحت می‌توانید مدیران را قانع کنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با N نصب برنامه و N خرید، یک مقدار مشخص سود به دست می‌آورد اما IOT چیزی نیست که بتوان این گونه برآورد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه سطح آموزش در مورد IOT در کشور ما پایین است، افراد تمایل چندانی به حضور و سرمایه‌گذاری در آن ندارند.

لازم به ذکر است اینترنت اشیاء از مباحثی است که در دنیا در همه رشته‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و توانسته درآمد قابل توجهی برای کشورها ایجاد کند.