Gerdab.IR | گرداب

"جنبش وال‌استریت" بازی ویدئویی شد

تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۰

گروهی از سازندگان بازی‌های ویدئویی با الهام گرفتن از "جنبش وال‌استریت را اشغال کنید" دستگاه بازی جدید خود را رونمایی کردند.

به گزارش گرداب، جنبش وال‌استریت به تازگی مورد توجه طراحان و سازندگان بازی‌های ویدئویی قرار گرفته است. گروهی از سازندگان بازی‌های ویدئویی با الهام گرفتن از جنبش "وال‌استریت را اشغال کنید" دستگاه بازی جدید خود را رونمایی کردند.

شبکه خبری "راشا تودی" ضمن اعلام این خبر افزود: این بازی به گونه‌ای از ایده جنبش مردمی بهره گرفته که در آن فردی که بازی را انجام می‌دهد در پیروز شدن و موفقیت کلی سایر افراد نقش دارد.

برنامه‌نویسان در اوکلند، واقع در ایالت کالیفرنیا از بازی ویدئویی جدیدی رونمایی کرده‌اند که از جنبش وال‌استریت را اشغال کنید الهام گرفته شده است. این بازی که یک بازی گروهی است و روی یک جعبه چرخ‌دار که باتری می‌خورد قرار دارد. در مجموع مشابه دستگاه‌های بازی قدیمی است که با انداختن سکه در داخلشان روشن می‌شدند. یک بخش از این بازی جدید، از سری بازی‌های "پونگ" بوده و دو بخش دیگرش به صورت گروهی است. در مجموع می‌توان گفت این بازی به قدر کافی معتاد کننده است که ساعت‌ها پای آن بنشینید.



سه برنامه‌نویس از منطقه خلیج سانفرانسیسکو در وست کوست آمریکا، با تلاش بسیار و با کنار هم قرار دادن کدها و قطعات کامپیوتری، بازی ویدئویی‌ای را به سبک دستگاه‌های بازی کلاسیک در دهه 1980 ساخته‌اند که با سکه کار می‌کردند. طراحان این برنامه به جای آن که برنامه‌ای را بنویسند که در آن "پک من" غول را ببلعد و یا دستگاه لوله‌مانندی که مدام داخلش سکه بیندازید تا شاهزاده را شکار کند، بازی‌ای را ساخته‌اند که می‌گویند آن را از جنبش وال‌استریت را اشغال کنید الهام گرفته‌اند.



"آنا انتروپی"، یکی از طراحان این بازی در گفتگو با مجله "وایرد" گفت که این بازی به این صورت از ایده جنبش اجتماعی بهره گرفته است که در آن هرکس که بازی را انجام می‌دهد در موفقیت و پیروزی کلی سایر افراد نقش دارد. همان‌طور که جنبش اشغال وال‌استریت انجمن‌هایی را به وجود آورده است، انتروپی و اعضای تیم سه نفره‌اش امیدوارند در این بازی نوعی حس اشتراک بگنجانند که در جنبش وال‌استریت دیده می‌شد. این تیم در ابتدای سال جاری میلادی در راهپیمایی که در اوکلند بر پا شد این بازی را به نمایش گذاشتند و در حال حاضر نیز این دستگاه بازی در کنفرانسی که به زودی در کالیفرنیا برگزار می‌شود به صورت رسمی به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتروپی افزود:‌ «از آنجایی که امروزه اکثر بازی‌ها برای خانه طراحی می‌شوند و نه برای ماشین‌هایی که در اماکن عمومی بوده و با سکه کار می‌کنند، حس منحصر به فرد بودنشان را از دست داده‌اند. اما این بازی برای چنین بافت و شرایطی طراحی شده است.»

وی در ادامه گفت: «من از ایده بازی‌ای که بتواند سیاحت کند بسیار خوشم می‌آید، به همین دلیل است که در مقایسه با بازی‌هایی که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان آن‌ها را با هر رایانه شخصی دانلود کرد، بازی‌هایی که برای اماکن عمومی طراحی شده‌اند، برایم جذابیت بیشتری دارند. زیرا می‌توان با آن‌ها سیاحت کرد.»

منبع: فارس