Gerdab.IR | گرداب

مانیتور چشمی؛ ابزار جدید ارتش آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۱

این صفحه نمایش‌های کوچک به طور مستقیم درون چشم افراد قرار می‌گیرد و با عینک‌های سبک‌ وزنی که دارای صفحات نیمه شفاف هستند، کار می‌کند.

به گزارش گرداب، در هفته جاری "گوگل" شگفتی بسیاری را با پروژه عینک کامپیوتری خود برانگیخت، اما ارتش آمریکا روی فناوری‌اي سرمایه‌گذاری کرده که یک گام از این پروژه جلوتر است. این صفحه نمایش‌های کوچک به طور مستقیم درون چشم افراد قرار می‌گیرد و با عینک‌های سبک‌ وزنی که دارای صفحات نیمه شفاف هستند، کار می‌کند.

این لنزها با استفاده از فناوری‌های مقیاس نانو به عنوان ابزار تمرکز کار می‌کنند که با یک عینک دارای فناوری پیشرفته جفت می‌شود و کاربر می‌تواند به طور هم زمان اجسام خیلی نزدیک و دور را ببیند و روی آن تمرکز کند. تجربه دیدن از طریق این لنزها برابر با تصویر یک تلویزیون 249 اینچی در فاصله 3 متری است.

بر اساس گزارش دیلی میل، "استیو ویلی" مدیر اجرایی شرکت "اینووگا" که ساخت این لنزها را بر عهده داشت، اظهار کرد: «سربازان جنگی به حفظ دید کامل خود هنگامی که در ميدان جنگ هستند نیاز دارند، در عین حال میزان قابل توجهی از اطلاعات، تصویرهای گرافیکی و ویدئو گردآوری شده است که می‌تواند مورد استفاده سربازان در میدان‌های جنگی قرار گیرد. برخی از این اطلاعات از دوربین‌های کنترل از راه دور، هواپیماهای بدون سرنشین و یا ماهواره‌ها به لنز ارسال می‌شود.»

منبع: روزنامه ایران