Gerdab.IR | گرداب

بزرگترین فوبیای جهان؛ ترس جدا شدن از تلفن همراه

تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

ترس جدا شدن افراد از تلفن‌های همراه خود رو به رشد است به طوری‌ که ممکن است فوبیایی که از آن با عنوان Nomophobia یاد می‌کنند به بزرگترین ترس جهان تبدیل شود.

به گزارش گرداب، بسیاری از ما هر روز از تلفن همراه خود استفاده می کنیم اما تعداد در حال افزایشی از افراد نسبت به این وسیله ارتباطی خود بیش از حد حساس هستند به طوری که 66 درصد از افرادی در یک نظرسنجی شرکت کرده اند به هراس "Nomophobia" یا (ترس همراه نداشتن تلفن همراه) دچار هستند.

بر اساس تحقیقاتی که چهار سال پیش انجام شده آمار این اختلال افزایش یافته است، چرا که چهار سال پیش تعداد افرادی که به این فوبیا دچار بودند تنها 53 درصد بود اما اکنون آنها به 66 درصد رسیده اند.

ما روزانه به طور متوسط تلفن همراه خود را 34 بار چک می کنیم و همواره آن را همراه خود داریم، اما ترس از گم کردن آن، تمام شدن باطری و جلوی چشم نبودن آن نشانه هایی از ابتلا به Nomophobia است.

شاید نامیدن این حالت به عنوان یک نوع فوبیا یا هراس درست نباشد چرا که فوبیا معمولا به یک ترس غیر منطقی گفته می شود و در این دنیای ارتباطی هوشمند اضطراب که هنگامی که تلفن همراهتان با شما نیست یک احساس قابل درک است، اما افرادی که همواره می خواهند تلفن خود را همراه داشته باشند و این وسواس فکری هر دقیقه آنها را به خود مشغول کرده دچار Nomophobia هستند.

اگر فکر می کنید که به هراس Nomophobia مبتلا هستید باید علائم آن را بشناسید: عدم توانایی خاموش نگاه داشتن تلفن همراه خود، وسواس فکری بررسی تمام تماسهای از دست رفته، نامه های الکترونیکی و پیامک و شارژ بیش از حد تلفن از ترس تمام شدن ناگهانی باطری آن از علائمی است که می تواند نشان دهد به این هراس مبتلا شده اید یا خیر.

در جدیدترین تحقیقات انجام شده در بریتانیا یک هزار نفر شرکت کرده اند که 66 نفر آنها به این هراس دچار هستند.

منبع: مهر