Gerdab.IR | گرداب

بینگ هم وارد عرصه جستجوی شبکه‌های اجتماعی شد؛

گرداب/ تشدید رقابت گوگل و مایکروسافت بر سر فیس‌بوک

تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

تلاش کمپانی مایکروسافت، غول دنیای نرم‌افزار برای حضور پررنگ‌تر در عرصه جستجوگرها با قابلیت جستجوی شبکه‌های اجتماعی، به رقابت میان این کمپانی و گوگل در این زمینه دامن زده است.

به گزارش گرداب به نقل از کامپیوتر ورلد، رقابت میان کمپانی "مایکروسافت" و "گوگل" در زمینه موتورهای جستجو شدیدتر شده است به نحوی که مایکروسافت اعلام کرده گزینه‌های جستجوی اطلاعات شبکه‌های اجتماعی موتور جستجویش یعنی "بینگ" ارتقاء خواهد یافت. تحلیل‌گران معتقدند این ویژگی‌ها می‌تواند به بینگ کمک کند تا به سیطره گوگل بر جستجوگرها پایان دهد.

با وجود این ویژگی‌ها که روز پنج‌شنبه رونمایی شده است، نتایج حاصل از جستجو در بینگ از این پس شامل کامنت‌های کاربران، لایک‌ها و فعالیت‌هایی که افرادی در شبکه‌های اجتماعی چون "فیس‌بوک" و "توئیتر" انجام می‌دهند، می‌شود.

"پاتریک مورهود"، تحلیل‌گر، این اقدام مایکروسافت را موثرترین اقدام این کمپانی از زمان خریداری موتورجستجوی بینگ در سه سال پیش می‌داند.

وی می‌افزاید: «بینگ با این ویژگی می‌تواند با استفاده از قابلیت‌هایی که فیس‌بوک و توئیتر در اختیارش می‌گذارند، در عرصه جستجوی شبکه‎‌های ا‌جتماعی تحول بزرگی ایجاد کند. بر خلاف گوگل و موتور جستجویش، مایکروسافت و بینگ خود شبکه اجتماعی (مانند گوگل پلاس در مورد گوگل) ندارند و می‌توانند بهترین بهره‌برداری را از وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک و توئیتر داشته باشند.»

بنابر اعلام مایکروسافت، نوار جانبی بینگ بر روی افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی، تفکرات و نظرات آن‌ها و عباراتی که جستجو کرده‌اند تمرکز دارد.

به عنوان مثال هنگامی که یک کاربر برای یافتن فروشگاه دوچرخه به جستجو بپردازد، علاوه بر نتایج معمول در گزینه "افرادی که می‌شناسید و ممکن است بدانند"، فروشگاه‌هایی پیشنهاد می‌شود که دوستان شما بر روی آن کامنت‌گذاری کرده‌ یا آن را لایک زده‌اند.

با این امکان افراد قادر هستند از دیگران در مورد عبارت مورد جستجویشان سوال بپرسند و پاسخ آن‌ها را از طریق فیس‌بوک و حتی خود بینگ دریافت کنند.

کارشناسان معتقدند از آن‌جایی که کمپانی گوگل شبکه اجتماعی خاص خود یعنی گوگل پلاس را دارد،  در مواجهه با لایک‌های فیس‌بوکی و توئیتری در موضع ضعف قرار می‌گیرد، اما در مقابل مایکروسافت با این دو کمپانی ارتباطات بسیار خوبی دارد.

شکل‌گیری اتحاد مایکروسافت، فیس‌بوک و توئیتر در برابر غول دنیای جستجوگرها یعنی گوگل - که در حال حاضر یکه تاز عرصه جاسوسی از کاربران است - احتمالا بیش از همه به ضرر کاربرانی خواهد بود که اطلاعات، نظرات و عبارات مورد جستجوی‌شان، محل منازعه غول‌های دنیای سایبر است.