Gerdab.IR | گرداب

وزير اطلاعات خبر داد؛

دو تیم تروریستی منافقان شناسایی قبل از هرگونه تحرکی دستگیر شدند

تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۸۹

تیمهای تروریستی به دنبال بمب گذاری در چند میدان شهر تهران بودند که با اجرای اقدامات گسترده اطلاعاتی، درعملیاتی غافلگیرانه بدست سربازان گمنام امام زمان (عج) دو تیم تروریستی منافقان شناسایی و افراد اصلی آن قبل از هرگونه تحرکی دستگیر شدند.

به گزراش گرداب، وزیر اطلاعات اعلام کرد: به دنبال جریان فتنه در سال گذشته و بهره برداری حداکثری منافقین از فضای به وجود آمده با حضور امت همیشه در صحنه در 9 دی و 22 بهمن ضربه مهلکی بر دهان یاوه گویان داخلی و گروهک های ضد انقلاب مخصوصاً منافقین وارد آمد که درصدد جبران شکست مفتضحانه خود برآمدند و در آستانه سالگرد انتخابات و مقارن با ایام اعلام جنگ مسلحانه منافقین در سال 1360، ‌این گروهک جنایتکار باهدف انتقام گیری از مردم، تیمهای تروریستی خود را فعال نموده و به دنبال بمب گذاری در چند میدان شهر تهران بودند که با اجرای اقدامات گسترده اطلاعاتی، طی عملیاتی غافلگیرانه بدست سربازان گمنام امام زمان (عج) دو تیم تروریستی منافقان شناسایی و افراد اصلی آن قبل از هرگونه تحرکی دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، وزیر اطلاعات در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر به تشریح تحرکات منافقین در کشور و اهداف انها پرداخت.

سوال: آقای وزیر در مورد آخرین وضعیت و فعالیت‌های گروهک تروریستی منافقین در داخل کشور توضیح می دهید؟
وزیر اطلاعات گفت: بعد از اقدامات تروریستی عناصر منافقین در سال‌های 1378 تا 1380 و حمله آمریکا و متحدانش در سال 1382 به عراق، این گروهک با تغییر رویکرد خود به دنبال زنده نگه داشتن تشکیلات خود در عراق و احیاء آن در داخل کشور برآمد.

به همین منظور ستاد داخله منافقین ازسال 1383 راه اندازی تشکل‌هایی با پوشش های فریبکارانه ای مانند دفاع ازحقوق بشر،حقوق شهر‌وندی،دفاع از زندانیان سیاسی را در دستور کار عوامل خود در داخل قرار داده‌است همچنین رسانه هایی مانند آژانس خبری ایران خبر، خبرگزاری هما نیز در این راستا تاسیس شد.

در واقع درچارچوب فضای سیاسی - جتماعی داخل کشور، برنامه‌ریزی گسترده‌ای در راستای احیاء، ترویج و گسترش نام و تفکر خود،جذب نیرو،خبرگیری و جمع آوری اخبار و اطلاعات، ساماندهی و راه اندازی هسته‌‌ها و شبکه‌های عوامل و نهایتاً تلاش برای راه اندازی اغتشاشات و شورش های خیابانی را دنبال کردند.

به طور مثال یکی از تاکتیک های عناصر گروهک تروریستی منافقین بعداز انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری(سال84) به مرتبطین فعال خود که در راستای هدایت برخی جریانات دریکی از دانشگاه‌های مهم و سایت خبر‌نامه این دانشگاه فعال بود به این قرار است: "طی سالهای اخیر به نیرو‌های ما در داخل ضربه حفاظتی می‌خورد، لذا نمی‌توانیم با نام خودمان در داخل کار کنیم و باید از ویترین‌سایرگروه‌ها و اسامی فریب استفاده کرد با تأکید بر این نکته که گستردگی و حجم کار ما بیشتر از گذشته شده که کمتر نشده است ."
 
سوال: منافقین در روش‌ها و رویکرد‌های جدیدخود چه اهدافی را در دستور کار دارند و دنبال می کنند؟
 مصلحی گفت: اهدافی که منافقین از این روش و رویکرد جدید دنبال می‌کنند عبارت ‌است از:
1- امکان ارتباط گیری گسترده با جریانات مختلف در کشور در قالب پوشش های فریب کارانه از طریق اینترنت، شناسایی و جذب افراد مستعد و بکار گیری آنان در راستای اهداف خود.
2- جمع آوری اخبار و اطلاعات از داخل در کمترین زمان و هزینه ممکن.
3- پمپاژ و درج اخبار و اطلاعات ساختگی منفی به صورت روزانه بویژه در مورد نقض حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی در سایت‌های مرتبط با گروهک و بسط دادن آن به جریانات خبری داخل و خارج از کشور با هدف متشنج و بی‌ثبات نشان دادن اوضاع داخلی کشور و مطرح کردن سایت های مرتبط با گروهک تروریستی منافقین نزد رسانه‌های بین‌المللی و ارتباط گیری مستمر با آنان در این خصوص و همچنین مدرک سازی در راستای نقض قوانین حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی و ارائه آن به مراجع بین المللی
4- ایجاد بی‌اعتمادی مردم به دولت و القاء یأس و ناامیدی دربین مردم
5- تحت فشار قرار دادن دستگاههای قضایی و امنیتی
6- ایجاد بانک اطلاعاتی از معاندین نظام جمهوری اسلامی و ارتباط گیری غیر مستقیم با آنها
7- سیاسی کردن برخی از نارضایتی‌ها. منافقین در یکی از روش های جدید عملیات خود برای پیاده کردن اهداف گروهک از ارتباط گیری بدون ذکر نام خود استفاده می کنند؛ آنها عملیات خود را با استفاده از افرادی که به آنها عناصر سفید می گویند دنبال می کنند؛ عناصر سفید افرادی هستند که تحت کنترل نباشند یعنی با استفاده از افرادی که سابقه عضویت در گروهک نداشته و دارای کاراکترهای حقیقی و حقوقی مانند فعال حقوق بشری، برخی از فعالین علمی و ...

در داخل و خارج فعالیت می کنند. دراین روش ضمن پیچیدگی در کشف ردهای ارتباطی و شناسایی این افراد بدلیل اینکه برخی افراد با ظاهر و عناوین مثبت با عناصر منافق ارتباط دارند به راحتی ارتباط برقرار و پروسه تاثیرگذاری و نهایتاً جذب به سادگی انجام می گیرد.
 
سوال:باتوجه به موارد بیان شده چه حوزه هایی مورد طمع و توجه بیشتر منافقین در داخل کشور است که مثلا بتوانند ازآن طریق باافراد بیشتری با ظاهر و عناوین مثبت و مورد اطمینان ارتباط بگیرند؟
وزیر اطلاعات گفت: برنامه امروز منافقین ارتباط و نفوذ در حوزه های اجتماعی،فرهنگی،جریانات غیرخودی و همگرایی با سایر گروه های ضد انقلاب، فعالیت در فضای سایبری و فعال سازی ظرفیت بالقوه خود (‌خانواده های زندانیان آزاد شده منافقین، معدومین ومتواریان)، تخلیه تلفنی با استفاده از پوشش های مختلف به جهت به دست آوردن اخبار و اطلاعات مهم داخل کشور و القاء مطالب در راستای تاثیرگذاری بر افراد و جریانات با هدف ایجاد تفرقه می باشد.
 
سوال: با توجه به جریان فتنه در سال گذشته، ‌منافقین برای افرادی که به نوعی از نظام فاصله گرفته اند چه برنامه ای دارند؟
مصلحی گفت: همچون سال های اخیر جذب افراد مختلف و مخالف هر چند اندک در داخل و خارج از کشور از مهم ترین حوزه های فعالیت منافقین می باشد، برای مثال می توانیم به ارتباط گیری عنصر پوششی منافقین در تاریخ 6 اسفند 82 با پوشش استاد دانشگاه در آلمان و فعالیت در انجمن طرفداران اصلاحات در آلمان، با فاطمه حقیقت جو اشاره کرد که از همان مقطع جذب واعزام وی به خارج ازکشور در دستور کار منافقین قرار گرفته است مهمتر اینکه شوهر وی بنام محمد تحولی نیزقبل ازفاطمه حقیقت جو به منافقین از همین طریق وصل بوده است.شایان ذکر است که نامبردگان از افراد اصلی گرداننده سایت جرس می باشند.
 
سوال: به نظر وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران چرا بعد از 9 سال،‌منافقین علیرغم شعارهایی که درخصوص کنارگذاشتن اقدام مسلحانه می دادند مجدداً به سمت اقدامات این چنینی رفته اند؟ چه اهدافی را دنبال می کنند؟

وزیر اطلاعات گفت: البته منافقین همیشه به دنبال عملیات تروریستی بوده اند و به رغم برخی شعارها هرجا و هر زمان توانسته اند عملیات تروریستی کرده اند درماه های اخیر به دنبال جریان فتنه در سال گذشته و بهره برداری حداکثری منافقین از فضای به وجود آمده با حضور امت همیشه در صحنه در 9 دی و 22 بهمن ضربه مهلکی بر دهان یاوه گویان داخلی و گروهک های ضد انقلاب مخصوصاً منافقین وارد آمد که درصددجبران شکست مفتضحانه خود برآمدند ودر آستانه سالگرد انتخابات ومقارن با ایام اعلام جنگ مسلحانه توسط منافقین در سال 1360،‌این گروهک جنایتکار با هدف انتقام گیری از مردم، تیم های تروریستی خود را فعال نموده و به دنبال بمب گذاری در چند میدان شهر تهران بودند که با اقدامات گسترده اطلاعاتی، در عملیات غافلگیرانه سربازان گمنام امام زمان (عج) دو تیم تروریستی منافقان شناسایی و افراد اصلی آن قبل از هرگونه تحرکی دستگیر شدند.
 
 سوال: در خصوص دو تیم دستگیر شده منافقین که قصد بمب گذاری و اقدامات ایذایی علیه مردم و نظام را داشتند توضیحاتی بیشتری می دهید؟
مصلحی گفت: سران این گروهک جنایتکار با بکارگیری برخی از عوامل داخلی خود فروخته که آموزش های لازم تروریستی را در مقر منافقین مستقر در عراق گذرانده و به داخل کشور اعزام شده بودند، با موج سواری ازتحرکات و برنامه‌های احتمالی فتنه گران داخلی و با هدایت و ارتباط گیری مستمر با آنها از طریق حمایت کشورهای انگلیس و سوئد و فرانسه و بهره‌گیری از امکانات ارتباطی این کشورها، درصدد بودند تا در این ایام، در چند منطقه مهم و حساس شهر تهران علیه مردم بی گناه و با هدف ایجاد رعب و وحشت، اقدام به انفجار نموده و در مراحل بعدی با استفاده از فضای ایجاد شده، اماکن، خودروها و موتور سیکلت‌های متعلق به نیروی انتظامی را با استفاده از مواد تهیه شده به آتش بکشند، در زمان دستگیری این افراد، مقادیری مواد ساخت بمب (گوگرد، اکلیل، سرنج، بنزین، کوکتل مولوتف آماده و...) کشف شد.

یکی از سرتیم های دستگیر شده در خوابگاه دانشگاه مستقر شده بود و از امکانات آنجا استفاده می‌کرد که ردیابی وی ممکن نباشد و در حین دستگیری از داخل خوابگاه کوکتل مولوتوف آماده کشف شد. سوال: نحوه ارتباط گیری با عوامل نفاق چگونه بوده است؟ مصلحی گفت: نحوه ارتباط نامبردگان با عناصر منافق مستقر در خارج کشور( انگلیس، فرانسه وسوئد) از طریق تلفن و ایمیل بوده است و موارد آموزش ساخت بمب را با چت انجام می‌دادند. سوال: آیا افراد دستگیر شده سابقه همکاری با گروهک منافقین را داشته‌اند؟ وزیر اطلاعات گفت: برابر اطلاعات اولیه بدست آمده یکی از سرتیم های دستگیر شده، پدر و دو عموی وی به دلیل همکاری و عضویت در گروهک منافقین در اوایل انقلاب معدوم شده‌اند و نامبرده نیز تا به حال دو مرتبه به قرارگاه منافقین مستقر در عراق مسافرت داشته و آموزش های لازم را دیده است. نفر اصلی تیم دوم نیز از سال گذشته ارتباط مستمر با عناصر منافق داشته و اقدامات زیادی در اغتشاشات بعد از انتخابات با هدایت منافقین داشته است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت