Gerdab.IR | گرداب

اعتراف عضو اپوزیسیون به خیانت شیرین عبادی و همدستانش

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۱

حقوق بشر مبدل به ابزار سیاسی برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده تعریف شده است

به گزارش گرداب، چندی پیش خبری بر روی تلکس خبرگزاریها رفت مبنی بر گردن زدن 18 ایرانی در عربستان که با بی تفاوتی گروههای به اصطلاح حقوق بشری ایرانی مواجه شد.

"اشکان رضوی"، عضو گروهکی با عنوان جبهه ملی ایران درباره سكوت معني‌دار طرفداران به اصطلاح حقوق بشري می نویسد: «و شگفت آور است اینکه مدافعین سرشناس (خطاب به شیرین عبادی) و غیر سرشناس حقوق بشر همه در یک اتحاد نانوشته شده سکوت کرده اند! چرا؟ چون عربستان توان مالی و رسانه ای گسترده ای دارد و یا اینکه وظایف منادیان حقوق بشری خلاصه شده در موارد نقض حقوق بشر در داخل ایران؟ و شاید این 18 تن را نمی شد مشمول قوانین حقوق بشری دانست؟ کدامیک از این موارد موجب شده که آقایان و خانمهای شاغل در پست حقوق بشر به مرخصی بروند؟

رادیو و تلویزیون ها و سایت های فارسی زبان را وقتی می خوانی و می بینی و می شنوی از هر 10 مطلب شاید به جرئت بتوان گفت که یک مطلب در رابطه با حقوق بشر و نقض آن است.»

اشکان رضوی در انتهای مطلبش می نویسد: «پاسخ این پرسشها به باور من فقط اینگونه خلاصه می شود: اینکه حقوق بشر مبدل به ابزار سیاسی برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده تعریف شده است، زیرا اگر مدافع حقوق بشر واقعی وجود داشت و متعهد به مفاد آن، نه درباره جنایات حاکمان سعودی و اعدام های وحشیانه ایرانیان بلکه باید نسبت به محاکمه نوجوان 11 ساله بحرینی (علی حسن) به اتهام ضد امنیتی در بحرین و صدها جنایت روی داده به دست حکام آل خلیفه و آل سعود در این کشور نیز اعتراض می کردند و از اینگونه موارد که مورد اغماض مدعیان حقوق بشری قرار گرفته شوربختانه چنان بسیار است که شاید در نوشتاری نشود بیان کرد، اما آنچه که دردآور است سکوت تکلیف شده در برابر جنایت های اینچنینی از سوی حکام عرب است.»

منبع: باشگاه خبرنگاران