Gerdab.IR | گرداب

بررسی نفوذ صهیونیست‌ها در فضای مجازی؛ (2)

فیس‌بوک؛ پروژه‌ جهت‌دهی به ارتباطات بشری

تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۱

رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی، فیس‌بوک را به عنوان ابزاری برای ایجاد تغییرات اجتماعی ستود. وی صفحه‌ رسمی خود را بر روی این سایت به راه انداخت تا بین او و اعراب در سراسر دنیا گفت‌وگویی ایجاد شود.

گرداب- "فیس‌بوک" پر مخاطب‌ترین شبکه‌ اجتماعی اینترنتی است. این سایت در فوریه‌ 2004م. تأسیس شده است. بر اساس آمار اعلام شده از سوی سایت آمارهای جهانی اینترنت در سال 2012م. کاربران فعال فیس‌بوک، 835 میلیون نفر بوده‌اند که بیش از نیمی از آن‌ها کسانی هستند که از راه تلفن همراه از این سایت استفاده می‌کنند. در این سایت هر ماه حدود 25 میلیارد بخش محتوایی اعم از لینک‌های اینترنتی، اخبار، یادداشت‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها و... به اشتراک گذاشته می‌شوند.
 
به بیانی دیگر، مردم دنیا هر ماه 500 میلیارد دقیقه از وقت خود را صرف گذراندن با فیس‌بوک می‌کنند. این شبکه‌ اجتماعی از سوی "مارک زوکربرگ" و چند نفر از هم دانشگاهی‌هایش شکل گرفت که در ابتدا استفاده از آن تنها به دانشجویان دانشگاه هاروارد محدود می‌شد که بعدا به دانشگاه‌های دیگر نیز توسعه یافت. در منطقه‌ خاورمیانه، دو کشور امارات و رژیم صهیونیستی بیشترین کاربر را در فیس‌بوک به خود اختصاص داده‌اند. این سایت به دلایل متعدد در چند کشور دنیا مشمول فیلترینگ است.
 
مؤسس و مدیرعامل یهودی فیس‌بوک
مارک زوکربرگ، مؤسس فیس‌بوک، سی و پنجمین و جوان‌ترین ثروتمند دنیاست. او فقط 27 سال دارد. وی در سال 2010م. از سوی مجله‌ تایمز به عنوان مرد سال انتخاب شد. سایت "یهودی یا غیریهودی" جایی برای تعیین یهودی بودن یا نبودن مشاهیر دنیا بر اساس بررسی شواهد و معیارهای چندگانه است. این سایت، نمره‌ 13 از 15 را به مارک زوکربرگ اختصاص داده است و معنای آن این است که زوکربرگ یک یهودی است. زوکربرگ در یک خانواده‌ یهودی آمریکایی متولد شده است و قاعدتاً خود وی نیز باید یهودی باشد اما او اظهار داشته که خداباور نیست. البته این موضوع در ادعای این نوشتار خللی وارد نمی‌کند چون ما یهودیانی از این دست را خوب می‌شناسیم.
 
در فهرستی که روزنامه‌ صهیونیستی "جرزالم پست" از 50 نفر از تأثیرگذارترین یهودیان دنیا ارائه داده است، مارک زوکربرگ در رتبه‌ چهارم (سه رتبه پس از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که نفر اول فهرست است) قرار دارد. زوکربرگ به همراه مدیران چندین شرکت بزرگ اینترنتی در فوریه‌ سال 2008م. از سوی سران رژیم صهیونیستی به مناسبت شصتمین سال تأسیس این رژیم اشغالگر، به کنفرانس بین‌المللی اورشلیم دعوت می‌شود. موضوع این کنفرانس، بررسی آینده‌ تکنولوژی در جهان و به خصوص بحث و بررسی پیرامون تأثیراتی که جامعه‌ جهانی یهود و رژیم صهیونیستی از این تحولات می‌پذیرند، بود. عکس زیر وی را در حالی نشان می‌دهد که کلاه مخصوص یهودیان (کیپا) را بر سر دارد.



فیس‌بوک ابزار گسترش صلح به شیوه‌ صهیونیستی
"شیمون پرز" رئیس جمهور رژیم صهیونیستی در بازدیدی که امسال از شرکت شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک در منلو پارک کالیفرنیا داشت، فیس‌بوک را به عنوان ابزاری برای ایجاد تغییرات اجتماعی ستود. پرز 88 ساله، صفحه‌ شخصی رسمی خود را بر روی این سایت به راه انداخت تا به گفته‌ وی بدین‌ وسیله بین او و اعراب در سراسر دنیا گفت‌وگویی ایجاد شود. همچنین او یکی از دلایل بازدید خود را از فیس‌بوک، ملاقات با پسر خوب یهودی، مارک زوکربرگ دانست.
 
او در مصاحبه‌ای زنده که با فیس‌بوک انجام داد، در پاسخ یکی از مهندسان فیس‌بوک که پرسید فیس‌بوک برای ارتقای صلح در خاورمیانه چه کاری می‌تواند انجام دهد، گفت: «شما می‌توانید مردم را قانع کنید که هیچ دلیلی برای تنفر وجود ندارد!» پرز در صفحه‌ فیس‌بوک خود برای گفت‌وگو با دیگران نوشت: گفت‌وگو را آغاز کنید و از یک‌دیگر بپرسید مگر چه تفاوتی بین اسرائیل و دیگر کشورها هست؟ ما مشکلات مشابهی داریم.


 
دیگر گردانندگان صهیونیست فیس‌بوک
"داستین ماسکویتز" دوست یهودی زوکربرگ است که به توسعه‌ فیس‌بوک به خارج از دانشگاه هاروارد کمک کرد. وی تا سال 2008م. جایگاه معاونت فنی فیس‌بوک را در اختیار داشت. "مارک اندریسن" مؤسس مرورگر نت اسکیپ و یکی از سرمایه‌گذاران فیس‌بوک، یکی از سرمایه‌گذاران شرکت "شرکای بنیادی اسرائیل" نیز هست.
 
"پیتر تیل" چهره‌ واقعی پشت پرده‌ فیس‌بوک، یک صهیونیست است. وی همچنین مؤسس "پی پال" نیز هست. او نخستین سرمایه‌گذار در فیس‌بوک بود، هنگامی که حیطه‌ فعالیت فیس‌بوک به دانشگاه هاروارد محدود می‌شد، 500 هزار دلار در آن سرمایه‌گذاری کرد. وی هم‌اکنون نیز از سهامداران اصلی فیس‌بوک محسوب می‌شود و حدود 7 درصد از سهام را در اختیار دارد. وی یک فیلسوف آینده نگر است و یکی از اعضای اصلی مؤسسه‌ "آدلسون" (شکل گرفته به وسیله مرکز شالم در اورشلیم) که یک مرکز مطالعات استراتژیک صهیونیستی است، محسوب می‌شود.
 


این مرکز به دلایل نامعلومی در سال 2009م. به فعالیت خود خاتمه داد. تیل در پیامی ویدئویی در ماه می 2009م.، اعلام کرد که به نوعی تعلق خود را به اسرائیل به ظهور می‌رساند. برخی از عبارت‌هایی که او در این ویدئو اظهار داشته، عبارت‌اند از: «من اعتقاد دارم که اسرائیل یک مکان فوق العاده درست است»، «... یک پتانسیل شگفت انگیز»، «من فکر می‌کنم که اگر اسرائیل بتواند بر برخی مسائلش فائق آید، در چند سال آینده بر تمام دنیا احاطه پیدا خواهد کرد و احتمالاً بهترین مکان در تمام جهان خواهد بود.»، «من اعتقاد دارم آینده به سرمایه‌های ناچیز و کارهای کم ارزش تعلق ندارد و من اعتقاد دارم که اسرائیل کشور آینده است.»
 
نقشه درون سوئیت شرت
مارک زوکربرگ همواره در انظار عمومی با سوئیت شرت کلاه‌دار حضور می‌یابد. به همین سبب پرسش‌های بسیاری پیرامون این لباس مطرح شده است. او در یکی از برنامه‌های تلویزیونی مجبور شد در برابر دوربین‌های تلویزیونی، سوئیت شرت خود را درآورد و همه با تعجب متوجه شدند که نقشه‌ عجیبی درون این لباس ترسیم شده است. زوکربرگ مدعی شده که این نقشه در واقع مأموریت اصلی فیس‌بوک را ترسیم کرده است.
 


با اندکی تأمل در این نقشه می‌توان اثری از صهیونیسم (نماد ستاره‌ داود) را در وسط این نقشه تشخیص داد. همچنین استفاده از عبارت "ساختن دنیا" نیز در این نقشه جالب توجه است. چشم‌انداز هر شرکتی هر چند که بسیار بزرگ باشد، بعید است که بتواند تا این اندازه خارق العاده تصور شود مگر به پشتوانه‌های عظیم اقتصادی و سیاسی در جهان که صهیونیست‌ها از این قابلیت برخوردار هستند. شیمون پرز در کنفرانس هرتزل، زوکربرگ و افراد تکنوکراتش را به تغییر جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، فرا می‌خواند.
 
ترسناک‌ترین دستگاه جاسوسی
مؤسس "ویکی لیکس"، "ژولیان آسانژ" فیس‌بوک را "مخوف‌ترین دستگاه جاسوسی تا به حال ابداع شده" می‌خواند. وی این مطلب را در مصاحبه باشبکه‌ خبری "راشا تودی" بیان می‌کند. او ادامه می‌دهد: «فیس‌بوک پایگاه داده‌ عظیمی را درباره‌ مردم در اختیار دارد، روابط خانوادگی و دوستانه‌ آن‌ها، اسامی آن‌ها، نشانی‌های آن‌ها، مکان‌هایی که در آن حضور دارند و... همه و همه در آمریکا قرار دارد و در دسترس سازمان‌های اطلاعاتی است.» ناگفته پیداست که دسترسی به اطلاعاتی پیرامون افکار، اعتقادات، علایق و گرایش‌ها، نگرش‌ها و رفتار مردم تا چه حد می‌تواند در برنامه‌ریزی برای دست‌کاری و جهت‌دهی به آن‌ها مؤثر باشد و با وصفی که گذشت بر ضد ملت‌ها و در جهت منافع صهیونیسم، استفاده شود.
 
 منابع:
 
 http://www.internetworldstats.com/facebook.htm
 
 http://dannybrown.me/2010/07/03/cool-facts-about-social-media/
 
 http://www.forbes.com/billionaires/list/
 
 http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,2036683_2037183_2037185,00.html
 
 http://www.zdnet.com/blog/facebook/wikileaks-founder-facebook-is-8220most-appalling-spying-machine-ever-invented-8221/1332
 
 http://www.jpost.com/JewishWorld/JewishFeatures/Article.aspx?id=271441
 
http://www.guardian.co.uk/technology/2008/jan/14/facebook
 
 http://articles.latimes.com/2012/mar/06/business/la-fi-tn-facebook-shimon-peres-israel20120306
 
 http://www.haaretz.com/news/national/peres-mark-zuckerberg-launch-president-s-international-facebook-page-1.416881
 
 http://radioislam.org/islam/english/jewishp/internet/who_behind_facebook.htm
 
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/153468#.T-MabdnIhvM
 
سیدمحمد‌علی سید‌حسینی/ منبع: برهان