Gerdab.IR | گرداب

6 میلیون نفر قربانی عملیات‌های پنهان سیا

تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۱

سیا در حال مجهز کردن ارتش آزاد سوریه به تفنگ‌های اتوماتیک، نارنجک‌های موشک انداز، مهمات و سلاح‌های ضدتانک است.

به گزارش گرداب، پایگاه تحلیلی "اینفو وارز" گزارشی به قلم "کرت نیمو" می‌نویسد: حمایت مستقیم عربستان صعودی، قطر، سیا، MI6، موساد، آمریکا و ارتش انگلستان از ارتش آزاد سوریه، ظاهرا نتایج دلخواه را به همراه خواهد داشت که همان قتل عام انبوه طرفداران غیرنظامی دولت سوریه است.

روز جمعه، خبرگزاری سوریه (سانا) گزارش کرد که ارتش آزاد سوریه یا یک گروه تروریستی دیگر، 25 نفر را به قتل رسانده و اجساد آنها را از بین برده است. قربانیان از "دارت ایزا" در استان "آلپو" ربوده شده بودند. گروه‌های تروریستی در "دارت ایزا" دست به کشتار وحشیانه‌ای علیه غیرنظامیانی که پیشتر ربوده بودند، زدند.

این گزارش تقریبا از سوی رسانه‌های آمریکایی نادیده گرفته شد. چهارشنبه، یک دیپلمات در سازمان ملل، سرلشکر "رابرت مود"، ارتش آزاد سوریه را به‌خاطر کارآمدی‌اش تحسین کرد.

"مود"، یک سرلشکر نروژی است که در سازمان ملل، ریاست نظارت بر استقرار صلح در سوریه را به عهده دارد؛ وی انجام عملیات‌ها را به تعویق انداخت، چرا که سوریه بر حفظ تمامیت ارضی‌اش اصرار دارد.

"هیلاری کلینتون"، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که آمریکا با ارتش آزاد سوریه و دیگر گروه‌های مخالف همکاری می‌کند و در تلاش است تا آنها را به نیروهایی توانمند برای براندازی رژیم "بشار اسد" تبدیل کند.

وی تاکید کرد: «ما سخت در تلاشیم تا گروه‌های مخالف را حمایت و بهتر سازماندهی کنیم و وقت زیادی بر روی این مسئله گذاشته‌ایم و این کار همچنان ادامه دارد.»

هم اکنون سیا آشکارا تأیید می‌کند که با ارتش آزاد سوریه همکاری می‌کند. بر اساس گزارشی که "نیویورک تایمز" منتشر کرد، سیا در حال مجهز کردن ارتش آزاد سوریه به تفنگ‌های اتوماتیک، نارنجک‌های موشک انداز، مهمات و سلاح‌های ضدتانک است.

تایمز گزارش کرد که سیا در حال بررسی فراهم کردن عکس‌های ماهواره‌ای و اطلاعات جزئی دیگر از موقعیت نیروهای سوری برای ارتش آزاد سوریه است.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه 15 میلیون دلار وسایل کمکی غیر کشنده را برای گروه‌های مخالف مردمی در سوریه، تصویب کرده است.

در سال 1987، "جان استاکول"، رئیس پیشین سیا در آنگولا در سال 1976، اظهار داشت که سیا از زمان تأسیس از سوی کنگره با مصوبه امنیت ملی قانون سال 1947، مسئول ده‌ها هزار عملیات پنهانی و برنامه‌های بی‌ثبات‌سازی است. "استاکول" تخمین می‌زند که بیش از 6 میلیون نفر در عملیات‌های پنهانی سیا کشته شده‌اند.

منبع: فارس