Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 31

تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۱

بزرگترین سرقت اطلاعاتی/ قابی برای از دست ندادن پیامک/ کامپیوتر نابینایان/ کفش‌تان کارت هویت می‌شود/ صفحه کلید پوشیدنی/ اثر پاک‌کنندگی جادویی/ تصویرسازی قرآنی/ کتابخانه اینترنتی خودرو/ و...

به گزارش گرداب، "حاشیه‌های وب 31" همچون پنج‌شنبه‌های گذشته با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!

گرداب/ بزرگترین سرقت اطلاعاتی در فضای مجازی
با گذشت 4 ماه از انتشار خبر هک شدن وب سایت بازی آن‌لاین موسوم به "Gamigo"، اطلاعات شخصی بیش از 8 میلیون نفر از کاربران آن در فضای مجازی منتشر شد. اطلاعات منتشر شده از پایگاه داده این وب سایت مستقر در آلمان، شامل نام کاربری، رمز عبور و آدرس ایمیل اعضا است. کارشناسان این واقعه را از بزرگترین موارد سرقت و انتشار اطلاعات خصوصی کاربران در فضای مجازی می‌دانند.

سامانه هوشمند کمک راننده برای جلوگیری از سوانح
این سامانه در صورت مشاهده اشتباهات راننده به وی هشدار می‌دهد و حتی اگر راننده اشتباهش را تصحیح نکند خود وارد عمل شده و اقدامات لازم را برای کنترل خودرو و دفع خطر را انجام می‎دهد.

ارائه تلفن هوشمند فوجیتسو برای سالمندان
فوجیتسو با گوگل برای طراحی تلفنی که استفاده از آن برای افراد مسن ساده باشد و آن‌ها را گیج نکند، همکاری کرده است. دکمه ها و حروف این تلفن، بزرگ طراحی شده و فقط اسکرولینگ (پیمایش) عمودی دارد.



نقشه خارق‌العاده جهان آن‌لاين زير آب!
یک دانشمند با كمك شركت ارتباطات جيوتل نقشه كابل‌هاي فيبر نوري و سيستم‌هاي اطلاعات جغرافيايي (GIS) كه انسان‌ها را در سراسر جهان به هم ارتباط داده، تهيه كرده‌ است. اين نقشه به نمايش موقعيت‌هاي اصلي براي كابل‌هاي فيبر نوري پرداخته كه با سرعت بسيار بالاي خود بخش بنيادي اينترنت را تشكيل داده‌اند.

قابی برای از دست ندادن پیامک
این قاب که به نام Flashr شناخته می‌شود، هر وقت که پیامکی برای شما ارسال می‌شود شروع به چراغ زدن و ویبره می‌کند به طوری که محال است آن را نبینید. در این قاب از چراغ های ال ای دی قوی استفاده شده است.




چطور برنامه‌های مزاحم خواب ویندوز را بیابیم؟
ابتدا باید منوی استارت را باز کنید و در باکس مخصوص جست و جو، cmd را تایپ کنید. (برای استفاده از پنجره فرمان باید Adminstrator باشید.) حالا باید در پنجره فرمان عبارت powercfg-requests را تایپ کنید. با انجام این کار اگر هم برنامه یا دستگاهی مانع از به خواب رفتن کامپیوتر شما شده باشد، اطلاعات مربوط به آن در اینجا به نمایش در می‌آید.

عرضه کامپیوتری برای نابینایان با امکان جستجو
این رایانه می‌توانند خدمات فضای مجازی را برای نابینایان در حوزه رسانه، انتشارات، امور پژوهشی و یا خدمات الکترونیکی ارائه دهد. این رایانه به غیر از صفحه نمایش از یک صفحه کلید مخصوص نابینایان تشکیل شده است که مطالب نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش را با خط بریل برای نابینایان بر روی صفحه کلید نمایان می‌کند.

اپلیکیشنی برای تشخیص سرطان پوست
این اپلیکیشن که UMSkinCheck نام دارد با یک راهنمای گام به گام به کاربرش نشان می دهد که چگونه 23 عکس متفاوت از قسمت‌های مختلف بدنش تهیه کند. این عکس‌ها در واقع یک زمینه پایه را فراهم می‌کند که کاربر از مقایسه عکس‌هایی که در آینده از پوست خود خواهد گرفت با این تصاویر و نظارت مداوم بر آن‌ها در طول زمان می‌تواند ضایعات پوستی‌اش را تشخیص دهد.




كفي كفش امنيتي، كارت شناسايي جديد افراد!
حسگرهاي درون اين كفي‌هاي زيستي به بررسي فشار پا، نظارت بر گام برداشتن و استفاده از يك ريزرايانه براي مقايسه الگوها براي يك پرونده نهايي براي آن فرد مي‌پردازند. اگر الگو با كفي زيستي منطبق نباشد، يك پيام بي‌سيم هشدار به پايگاه مورد نظر ارسال خواهد شد.

2 میلیارد تومان وام به تولیدكنندگان حوزه ارتباطات و فناوری پرداخت می‌شود
موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات به تولیدكنندگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلات 2 میلیارد تومان وام با بهره كم پرداخت می‌كند.  بناست در سال جاری و در مرحله نخست از تولیدكنندگانی كه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرارداد دارند، حمایت شود و در مرحله بعدی تمام واحدهای تولیدكننده و شركت‌های دانش‌بنیان حوزه فاوا از وام‌هایی با بهره كم استفاده خواهند كرد.

خودرو را با چشمک زدن کنترل کنید
محققان دستگاهی را تولید کرده‌اند که به وسیله آن می‌توان خودرو را به کمک حرکات بدن کنترل کرد. این دستگاه همچنین به حرکات چهره شما نیز بسیار حساس است و برای هر حرکت صورت شما عملی در آن تعریف شده است.



بالاخره آنفولانزا درمان می‌شود
محققان با استفاده از كامپیوتر موفق به مهندسی پروتئینی شدند كه انواع ویروس‌های آنفولانزا را خلع سلاح می‌كند. این پروتئین به وسیله كامپیوتر به گونه‌ای مهندسی و طراحی می‌شود كه قادر است طیف گسترده و متنوعی از ویروس‌های آنفولانزا را از پا درآورد.

دسترسی به کتابخانه صوتی از طریق اینترنت خودرو  
سیستم "خودروی متصل به اینترنت" این خودرو امکان دسترسی راننده را به شبکه‌های اجتماعی، کتابخانه‌های صوتی و رادیوی اینترنتی از طریق تلفن هوشمند فراهم می‌کند. راننده این خودرو می‌تواند از طریق این سیستم در شبکه‌های اجتماعی متن شفاهی را به مکتوب تبدیل کرده و به رادیو اینترنتی گوش کند. رانندگان می‌توانند فقط با فشار یک دکمه بر روی تلفن هوشمند یا یک دستور شفاهی، این کانال‌ها را فعال کنند.

ساخت صفحه كليد پوشيدني
دستكش ارائه شده مجهز به حروف متاليك است كه به بخش‌هايي از جلو انگشتان متصل شده است. اين فناوري همچنين داراي قطعه متاليك ديگري بر روي انگشت شست است كه امكان برقراري ارتباط به هنگام فشار دادن اين انگشت بر روي حروف را مي‌دهد.



مجموعه داستان‌های بازی‌های رایانه‌ای منتشر شد
این مجموعه کتاب‌ها بر اساس باز‌ی‌نامه‌ها و داستان بازی‌های رایانه‌ای شاخص و مشهور تالیف و منتشر شده‌اند و در قالب 7 عنوان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. می‌توانید داستان بازی‌های نام آشنایی نظیر Max Payne،Gears of War ، Metal Gear Solid ،Resident Evil و Skyrim  را در میان این عناوین پیدا کنید. کسب اطلاعات بیشتر در  وب‌سایت www.dbazi.com

اثر پاک کنندگی جادویی
این محافظ‌ها که از آن با عنوان "محافظ طبیعی محو اثر انگشت" یاد می‌شود به طور جادویی پس از یک زمان کوتاه اثر انگشت روی صفحات لمسی آی‌پد و تبلت را از بین می‌برد، اما کارشناسان اعتقاد دارند که بی تردید در ساخت این محافظ نوعی مواد شیمیایی به کار رفته که چنین تأثیری دارد.


ارزان‌ترين اينترنت دنيا در كدام كشور‌ است؟
هزينه‌ نسبي پهناي باند در كشور‌هاي مختلف گوياي آن است كه لوكزامبورگ ارزان‌ترين اينترنت دنيا را دارد. هزينه‌ نسبي پهناي باند اين كشور بر اساس ميانگين هزينه‌ اشتراك تقسيم بر توليد ناخالص سرانه‌ ملي حدود 0.59 درصد است. پس از لوكزامبورگ، ايسلند و دانمارك با ارقام 0.821 و 0.826 درصد در رده‌هاي دوم و سوم قرار دارند.

طراحی نخستین مدل تمام رایانه‌ای یک ارگانیسم زنده  
دانشمندان موفق شده‌اند یک مدل تمام رایانه‌ای از یک ارگانیسم را برای اولین بار طراحی کنند. ساخت و طراحی چنین مدلی به پژوهشگران امکان می‌دهد تا به سوالات مختلفی از طریق انجام آزمایش‌های عملی پاسخ دهند. در واقع از این پس مرحله جدیدی در زمینه استفاده از رایانه برای طراحی‌های مرتبط با علم مهندسی بیولوژی و پزشکی آغاز شده است.

قوي‌ترين ابررايانه جهان راه‌اندازي شد      

قوي‌ترين ابررايانه حافظه اشتراكي جهان در اروپا به دست "هاوکینگ"، مشهورترين فيزيكدان جهان راه‌اندازي شد. این ابررايانه بخشي از تاسیسات محاسباتي با عملکرد بالا، شورای تسهیلات علم و فناوری دیراک، يك سرويس ملي براي كيهان‌شناسان، ستاره شناسان و فيزيكدانان ذرات در انگليس و همچنين كاربران غيردانشگاهي است.



آیات قرآنی را با قلم دیجیتال تصویرسازی شد
به منظور آشنایی هر چه بیشتر کودکان، نوجوانان و علاقمندان با داستان‌های قرآنی، آیات و مفاهیم قرآن کریم به وسیله قلم دیجیتال در بخش رسانه‌های دیجیتال بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن تصویرسازی می‌شود. تصویرسازی آیات و روایات کتاب آسمانی قرآن به وسیله قلم دیجیتال، امسال برای اولین بار در حال انجام است.

نخستين حسگر مغناطيسي چاپي جهان ساخته شد  
محققان مدعي شده‌اند كه جوهر حساس به مغناطيس مي‌تواند تقريبا بر روي هر لايه‌اي چاپ شده و حاوي نسبت مغناطومقاومت غول پیکر تا هشت درصد در شرايط محيطي است. در حالتي كه نسبت مغناطومقاومت غول‌پيكر يك دريچه چرخشي معمولي تنها به پنج درصد در ديسك رايانه مي‌رسد، اين نسبت جديد بسيار قابل توجه است.



کاغذهای خنک‌کننده جایگزین خمیر حرارتی در رایانه
شرکت سونی نوعی کاغذ ساخته است که می‌توان از آن به عنوان جایگزینی برای خمیر حرارتی در رایانه‌ها استفاده کرد. خمیر حرارتی ماده‌ای است که برای خنک کردن سی.پی.یو رایانه از آن استفاده می‌شود.

با این لباس شگفت‌انگیز هوشمند به جنگ آلودگی هوا بروید
محققان موفق به ساخت لباس هوشمندی شده‌اند که علاوه بر اعلام هشدار در خصوص آلودگی هوا، می‌تواند از فرد در برابر آلاینده‌های موجود هوا محافظت کند. بیش از 40 لامپ LED به‌ کار رفته در قسمت جلوی این لباس، در واکنش به میزان آلودگی هوا روشن شده و درجه آلودگی را مشخص می‌کنند.



برنامه همراه برای تسهیل یافتن ورزشگاه‌های المپیک
به تازگی برنامه همراهی ویژه سیستم عامل آی‌فون و آی‌پد عرضه شده که به مسافران المپیک در جهت یافتن ورزشگاه‌های محل برگزاری بازی‌ها و همین‌طور جابجایی در لندن کمک می‌کند. این برنامه در کنار اطلاعات مربوط به ورزشگاه‌ها دارای اطلاعات جامعی در زمینه متروی زیرزمینی این شهر نیز هست تا علاقمندان به ورزش بتوانند از این طریق به سرعت به محل برگزاری بازی‌ها برسند.