Gerdab.IR | گرداب

آیا المپیک لندن شاهد یک حادثه تروریستی بزرگ خواهد بود؟ + عکس

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۱

فرانک لوی تنها چند هفته مانده به حملات 11 سپتامبر تمام مجموعه مرکز تجارت جهانی را به مدت 99 سال اجاره کرده و پس از حادثه 11 سپتامبر غرامت هنگفتی را از شرکت‌های بیمه‌ای دریافت کرد.

گرداب- "فرانک لوی"، جزء سرمایه‌داران صهیونیستی است که کمتر در مورد وی شنیده‌اید. وی تمایل دارد چندان در سطح رسانه‌ها و مطبوعات مطرح نشود تا بتواند به راحتی امور تجاری و سیاسی خود را پیگیری کند. لوی، ثروتمندترین مرد استرالیا است؛ کسب و کار وی در ده‌ها شهر و چندین کشور دنیا درآمدزایی می‌کنند.

او از مؤسسین یا مدیران اندیشکده‌های پرنفوذ آمریکایی و صهیونیستی است و مبالغ هنگفتی را برای تأثیرگذاری بر سیاست‌ خارجی دولت‌های بزرگ در قبال خاورمیانه بالاخص مناقشه صهیونیست و اعراب هزینه‌ کرده است و در نهایت اینکه وی یکی از چندین صهیونیست یهودی است که پس از حوادث 11 سپتامبر غرامت هنگفتی را از شرکت‌های بیمه‌ای دریافت کردند.

در گزارش حاضر سعی می‌شود تا این صهیونیست یهودی و سرباز سابق سازمان‌های تروریستی رژیم صهیونیستی و نیز فعالیت‌های وی معرفی شود.

زندگینامه مختصر فرانک لوی
"فرانک لوی"، یک یهودی صهیونیستی-استرالیایی است که در 22 اکتبر 1930 در چک‌اسلواکی به دنیا آمد و طی جنگ جهانی دوم در بوداپست، مجارستان، زندگی کرد. وی پس از اتمام جنگ به فرانسه رفت تا از آنجا به فلسطین تحت قیمومیت بریتانیا برود، اما در مسیر این سفر از سوی انگلیسی‌ها بازداشت و به اردوگاهی در قبرس فرستاده شد. پس از چندین ماه وی توانست به فلسطین راه یابد.

لوی در "جنگ استقلال" صهیونیست در کنار سازمان تروریستی "هاگانا" جنگید. وی سپس وارد هنگ گولانی این رژیم شد که در فوریه 1948 تشکیل یافته بود.

لوی یکی از حامیان صنعت هولوکاست نیز است. وی که خود را از بازماندگان اردوگاه‌های مرگ نازی‌ها می‌داند در سال 1991 هزینه بازسازی واگنی که یهودیان مجارستان را به آشویتس منتقل کرده بود، تقبل کرده و آن را در محوطه اردوگاه آشویتس قرار داد.



تأسیس مستعمره اقتصادی در استرالیا
لوی در سال 1952، رژیم صهیونیستی را ترک کرده و به خانواده‌اش که اروپا را به مقصد استرالیا ترک کرده بودند، پیوست. در سال 1953، وی با یک مجارستانی دیگر به نام "جان ساندرز" آشنا شده و پس از توسعه یک مرکز خرید در حومه غربی سیدنی، "شرکت توسعه وست‌فیلد" را بنیان نهادند. این دو نفر طی سی سال آتی مراکز خرید متعددی را در استرالیا و آمریکا (از سال 1977) ایجاد کرده، نام شرکت را به "گروه وست‌فیلد" تغییر داده و شرکت را در سال 1960 وارد بازار بورس استرالیا کردند. ساندرز در سال 1987 سهام خود در شرکت را فروخت و در همین حین لوی شرکت را به نیوزیلند (در دهه 1990) و انگلستان (در دهه 2000) توسعه داد.

از زمان انتشار نشریه "بیزینس ریویو ویکلی" در سال 1983، لوی همیشه در لیست 200 ثروتمند برتر این نشریه حضور داشته است. در سال 2010، نشریه ثروت شخصی وی را بالغ بر 5 میلیارد دلار اعلام کرده و وی را به عنوان ثروتمندترین فرد استرالیا در آن زمان معرفی کرد. وی به سرمایه‌گذاری و بانکداری در لندن،‌ نیویورک و لوس‌آنجلس نیز پرداخت.

فرانک لوی، پس از رسیدن به هشتاد سالگی در اکتبر 2010، به صورت رسمی از ریاست اجرائی گروه وست‌فیلد کناره گرفت و نقش ریاست غیراجرائی آن را عهده‌دار شد. از آن زمان تاکنون، دو پسر وی یعنی "استیون" و "پیتر" به صورت مشترک مدیریت اجرائی شرکت را در دست دارند. پیتر لاوی یکی از اعضای هیئت مدیره "مرکز سیمون ویزنتال" بوده و در گذشته ریاست هیئت امنای "دانشگاه یهودیت" که هم‌اکنون با عنوان "دانشگاه یهودی آمریکایی" خوانده می‌شود را نیز بر عهده داشت.

علاقه‌مندی لوی به بانکداری تنها محدود به آمریکا نبود. وی یکی از اعضای هیئت مدیره "بانک ذخایر استرالیا" که همان بانک مرکزی استرالیا است. لوی به مدت 10 سال نیز به عنوان رئیس بانک ذخایر استرالیا فعالیت کرده است.

لوی در فیفا
لوی در سال 2003 نیز به سمت رئیس فدراسیون فوتبال استرالیا برگزیده شد. وی در سال 2007 استرالیا را برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 نامزد اعلام کرد، اما در نهایت این قطر بود که برنده رقابت مذکور شد. در سپتامبر 2008، اعلام گشت که لوی به عنوان یکی از اعضای هیئت فیفا انتخاب شده است.


لوی و رئیس فیفا


لوی در کنار بن همام رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا

سود کلان لوی پس از حملات 11 سپتامبر
فرانک لوی و شریک وی "لری سیلوراشتاین"، تنها چند هفته مانده به حملات 11 سپتامبر تمام مجموعه مرکز تجارت جهانی را به مدت 99 سال اجاره کرده بودند. این معامله از سوی "لوئیس آینبرگ"، رئیس سابق هیئت مدیره بندر نویورک و نیوجرسی انجام گرفت بود.

آیزنبرگ اندکی قبل از این ماجرا به عنوان رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان نیز برگزیده شده بود. آیزنبرگ در دهه 1980 و متعاقب اینکه منشی‌اش او را متهم به سوءاستفاده جنسی کرد از بانک صهیونیستی "گلدمن‌ساکس" استعفا داد.


لری سیلوراشتاین

سیلورشتاین مرکز تجارت جهانی شماره هفت را در سال 1987 و در زمینی که از هیئت امنای بندر اجاره کرده بود، ساخت، اما ساختمان شماره شش مجموعه تجارت جهانی در کنترل دولت باقی ماند تا اینکه سیلورشتاین و لوی در 26 جولای 2001 یک اجاره‌نامه 99 ساله با هیئت امناء منعقد کردند. بر اساس قرارداد جدید سیلورشتاین کنترل 10.6 میلیون فوت مربع از فضای دفتری مجموعه تجارت جهانی و لوی کنترل 427.000 فوت مربع از فضای سرگرمی و خرید و فروش در طبقه زیرزمین مجموعه تجارت جهانی را به‌دست آورد.

ساختمان‌های شماره یک، دو، هفت و هتل وست‌فیلد بر اثر حملات تروریستی 11 سپتامبر نابود شده و در نتیجه سیلورشتاین و شرکت وست‌فیلد در حدود 4.5 میلیارد دلار از حادثه 11 سپتامبر سود به دست آوردند. بدین ترتیب، حادثه‌ای که باعث کشتار چند هزار تن از شهروندان آمریکایی شد سود سرشای را نصیب چند نفر از صهیونیست‌های یهودی کرد.

در حقیقت شرکت وست‌فیلد استعداد عجیبی در جلب حملات تروریستی دارد:
11 سپتامبر: نیویورک، ساختمان‌های شماره یک، دو، هفت و هتل وست‌فیلد در حملات تروریستی نابود شدند. لوی و سیلورشتاین در حدود 4.5 میلیارد دلار از یاده سپتامبر به جیب زدند.

21 سپتامبر 2005: فروشگاه وست‌فیلد، پرث، استرالیا؛ تهدید بمب‌گذاری.

17 می 2006: وست‌فیلد، وودن، استرالیا؛ تهدید بمب‌گذاری.

21 جولای 2007: مرکز خرید وست‌فیلد در دربی و نزدیک دادگاه، انگلستان؛ تهدید به بمب‌گذاری که منجر به تخلیه ساختمان‌های وست‌فیلد شد.

1 مارس 2008: فروشگاه اولد اورکارد وستفیلد، اسکوکی، ایلینویز؛ تهدید به بمب‌گذاری.

20 آوریل 2009: هتل اناپولیس وست‌فیلد؛ تهدید به بمب‌گذاری.

20 سپتامبر 2008: هتل ماریوت، اسلام‌آباد، پاکستان؛ بمب‌گذاری.

17 جولای 2008: هتل ریتز کارلتون، جاکارتا، بمب‌گذاری.

ارائه رشوه به مقامات صهیونیست
در سال 2006، "ایهود اولمرت"، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی متهم به دریافت رشوه از فرانک لوی و اعمال نفوذ در جریان واگذاری سهام یک بانک دولتی شد. به گزارش روزنامه‌های صهیونیستی، اولمرت سعی کرده بود تا جریان واگذاری سهام "بانک لئومی"، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های صهیونیست به بخش خصوصی، به نفع لوی و شرکای وی پایان برسد. شرکای تجاری لوی در این مزایده عبارت بودند از "مورتیمر زوکرمن"، میلیاردر و صهیونیست افراطی و رئیس سابق "کنفرانس رؤسای سازمان‌های بزرگ یهودی" و "دانیل آبراهام"، عضو هیئت مدیره آیپک.

رئیس شرکتی حقوقی که امور تجاری لوی را در صهیونیست مدیریت می‌کرد، "یوسی گراس"، پدر زن اولمرت بود. اولمرت بعدها در پی این رسوایی و سایر رسوایی‌های مالی از سمت خود استعفا داد.

رسوایی رشوه به مقامات انگلیسی
رسوایی مالی لوی محدود به صهیونیست نمی‌شود. روزنامه انگلیسی "ساندی‌تایمز" در شماره 14 آوریل 2002، با انتشار مقاله‌ای ارائه رشوه از جانب لوی به مقامات دولت "تونی بلر" را فاش ساخت. به نوشته این روزنامه، یک گروه املاک استرالیایی که از سوی یکی از ثروتمندترین مردان دنیا اداره می‌شود 250.000 پوند رشوه به "لرد لوی"، یکی از نزدیک‌ترین و مورد اعتمادترین دستیاران تونی بلر ارائه کرده بود. این پرداخت‌ها که شرکت سعی می‌کرد به صورت پنهانی انجام دهد، از سال 1999 و زمانی که لرد لوی به عنوان فرستاده ویژه تونی بلر در خاورمیانه شروع به فعالیت کرد آغاز شدند. این مبالغ به دستور فرانک لوی، رئیس شرکت وست‌فیلد ارائه شده بودند.


لوی و تونی بلر

به گزارش ساندی‌تایمز، لوی از سال 1999 به عنوان مشاور و بدون برخورداری از هیچ نوع تخصصی از جانب شرکت وست‌فیلد استخدام شده و هر هفته 3.800 پوند دریافت می‌کرد. وی در طول مأموریت سه ساله خود 45 بار به 19 کشور مسافرت کرده و با رهبران صهیونیستی و عرب دیدار کرد. لوی پس از اینکه برای افشای روابط خود با وست‌فیلد تحت فشار قرار گرفت، همکاری خود را با این شرکت قطع کرد.

لرد لوی خود یک صهیونیست متعهد و از اعضای گروه پارلمانی "دوستان اسرائیل در حزب کارگر" است. وی دارای یک اقامتگاه شخصی و همچنین فعالیت‌های تجاری در سرزمین‌های اشغالی بوده و از دوستان نزدیک "ایهود باراک"، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، محسوب می‌شود.



آیا المپیک لندن 11 سپتامبر دیگری را تجربه خواهد کرد؟
فرانک لوی در سپتامبر 2011 "مرکز خرید وست‌فیلد استراتفورد سیتی" را نزدیک مجموعه المپیک لندن افتتاح کرد. با توجه به استعداد لوی در سرمایه‌گذاری در مکان‌هایی که طعمه حملات تروریستی خواهند شد، این شائبه به‌وجود می‌آید که آیا مجموعه المپیک لندن نیز یکی از اهداف احتمالی حملات تروریستی خواهد بود؟ شرکت‌های بیمه در صورت بروز حملات تروریستی متعهد شده‌اند که در حدود 7 میلیارد دلار خسارت برای "سودهای از دست رفته" ارائه کنند. ظاهرا برخی افراد و شرکت‌ها از مصیبت‌ها و رنج‌های توده مردم سود سرشاری به‌دست خواهند آورد.

شرکت بیمه "پول ری" که زیر نظر دولت انگلستان اداره می‌شود در حدود 7 میلیارد دلار پوشش بیمه‌ای برای تهدیدات تروریستی که طی المپیک لندن رخ خواهند داد، ارائه کرده است. "استیو آتکینس"، مدیر اجرائی شرکت بیمه پول ری اعلام داشت که تیم وی بررسی‌های دقیقی انجام داده تا بداند که مشتریان به چه میزان در معرض خطر تروریسم قرار دارند تا بدین ترتیب بتواند خود را در برابر حملات احتمالی آماده کند.

برزگ‌ترین زیان وارده به پول‌ ری پس از بمب‌گذاری "دروازه اسقف‌ها" در شهر لندن و در سال 1993 رخ داد که مجبور به پرداخت غرامتی بالغ بر 260 میلیون پوند شد.

در بمب‌گذاری منچستر در سال 1996 نیز این شرکت 240 میلیون پوند پرداخت کرد. این شرکت همچنین در حوادث تروریستی 7 جولای 2007 نیز ده‌ها میلیون پوند خسارت پرداخت کرد.

تأسیس اندیشکده‌هایی برای تأثیرگذاری بر حوزه سیاستگذاری بین‌المللی
فرانک لوی تنها در عرصه اقتصادی فعال نیست و علاقه وافری نیز به سیاست دارد. وی در سال 2001 به عنوان معاون رئیس "مؤسسه دموکراسی اسرائیل" معرفی گشت و در سال 2003 نیز "مؤسسه سیاست‌گذاری بین‌المللی لوی" را تأسیس کرد. این مؤسسه یک اندیشکده حوزه سیاست‌گذاری بین‌المللی بود که به امور خارجی اختصاص داشت. این نوع اقدامات لوی باعث شدند که جایزه "وودرو ویلسون برای شهروند مشارکتی" در سال 2005 به وی اهدا شد. در همان سال مؤسسه، دفتر مرکزی خود را به سیدنی منتقل کرد. دفتر جدید از سوی "جان هاوارد"، نخست‌وزیر استرالیا و دوست نزدیک لوی، افتتاح شد.


لوی و بیل کلینتون

وی همچنین "مؤسسه اسرائیلی استراتژی و سیاستگذاری ملی" را نیز در تل‌آویو بنیان نهاد. این مؤسسه در چارچوب دانشگاه تل‌آویو فعالیت خواهد کرد.

علاوه بر این، لوی یکی از اعضای مؤسس شورای مشورتی بین‌المللی "مؤسسه بروکینز" در واشنگتن است. مؤسسه بروکینز را به عنوان تأثیرگذارترین اندیشکده آمریکایی قلمداد می‌کنند.



اما میل و علاقه زیاد لوی به مداخله در امور جهان محدود به موارد فوق نمی‌شود. وی معاون رئیس نشریه‌ای با عنوان "استرالیا/ اسرائیل ریویو" است که زیرمجموعه "شورای امور یهودی استرالیا اسرائیل"، معادل استرالیای آیپک است. "استرالیا/ اسرائیل ریویو" یک نشریه صهیونیستی دست راستی است.

منبع:مشرق