Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 33

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۱

فیس‌بوک موبایل نمی‌سازد/ وقتی آی‌فون پروژکتور می‌شود/ انسان‌های مجازی/ انگشتان خود را هک کنید/ ماوس چپ دست‌ها/ تبلت کودکان/ حسگر بی‌سیم/ قرآن در کلام شهدا و...

به گزارش گرداب، "حاشیه‌های وب 33" همچون پنج‌شنبه‌های گذشته با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!

گرداب/ زورکربرگ:فیس‌بوک موبایل نمی‌سازد
"مارک زوکربرگ"، بنیان‌گذار فیس‌بوک با بیان این که این کمپانی قصد ندارد وارد عرصه ساخت تلفن همراه شود، به تمام شایعات در این زمینه پایان داد. وی گفت توجیه خاصی برای انجام این کار از سوی فیس‌بوک، وجود ندارد. وی همچنین تاکید کرد فیس‌بوک به دنبال آن است که استفاده از این شبکه اجتماعی از طریق تلفن‌همراه هوشمند را آسان‌تر کند.

گرداب/ تلفن همراهی که کار دست هکر داد!
برگزاری نشست هکرها امسال موسوم به "دف‌کان" سروصدای زیادی داشت، از جمله حضور ژنرال "کیث الکساندر"، فرمانده قرارگاه سایبری در آن و دعوت به همکاری از هکرها بود. این نشست با حواشی جالب دیگری نیز همراه بود. به عنوان مثال،  انفجار باتری تلفن‌همراه هنگامی که در جیب شلوار یکی از هکرهای شرکت‌کننده در اجلاس سروصدای زیادی به پا کرد و حاضران سالن کنفرانس را ترک کردند. این هکر که طبیعتا رسانه‌ها نام وی فاش نکرده‌اند گفته است در جیبش کنار تلفن‌همراه تنها کارت اتاقش در هتل قرار داشته است و دلیل وقوع این انفجار و آتش ناگهانی را نمی‌داند!



وظایف روزانه خود را با Do.com سروسامان دهید  
در Do.com مي‌توانید لیستی برای کارهایی که باید انجام دهید طراحی کرده و همچنین برای سایر افرادی که با آنها در ارتباط هستید وظایفی را مقرر کنید. اگر از اپلیکیشن این برنامه روی آی‌فون و دستگاه‌های اندرویدی استفاده شود، کاربر نه تنها در مواقعی که جلوی کامپیوتر است، بلکه  هر لحظه می‌تواند کارهایی که باید انجام دهد را چک کند.

Sanwa؛ قابی که آی‌فون را به پروژکتور تبدیل می‌کند  
قابی با نام Sanwa برای آی‌فون تولید شده که به پروژکتور کوچکی مجهز است و امکان نمایش تصاویر را با بزرگنمایی فراهم می‌کند. این قاب همانند یک محافظ به بدنه گوشی می‌چسبد و کلیدی بر روی آن تعبیه شده که با نگه داشتن کلید پروژکتور فعال می‌شود. به این ترتیب مي‌توان تمام تصاویر و ویدئوهایی که در گوشی وجود دارد را به شکل بزرگ بر روی پرده تماشا کرد.



انسان‌هاي مجازي، بيماران جديد روان‌شناسان!
دانشمندان نسل جديد انسان‌هاي مجازي‌ای را عرضه كرده‌اند كه مي‌توانند به روانشناسان در فرايندهاي درماني كمك كنند. اين انسان‌هاي مجازي مي‌توانند با روانشناس از طريق صفحه ‌نمايش رايانه تعامل داشته باشند و به طور واقعي علائم بيمار داراي اختلالات باليني رواني را تقليد كنند. نكته مهم در خصوص فناوري انسان مجازي ارائه وضعيت‌هاي باليني مختلف در محيطي موثر و ايمن قبل از تعامل با بيماران واقعي است.

انگشتان خود را هك كنيد!
دستگاه "PossessedHand" (دست در اختيار) با بند به ساعد دست بسته شده و به اعمال جریانهای الکتریکی براي هدايت حركت مفاصل انگشتان مي‌پردازد. بازي‌هاي رايانه‌اي و بيماران داراي اختلالات عصبي براي كنترل عضلات دست از كاربري‌هاي بسيار اين فناوري است.



قرص دیجیتالی تا ماه آینده به بازار می‌آید
هر قرص حاوی حسگر بسیار کوچکی است که می‌تواند از طریق یک سیستم بازخورد سلامت دیجیتالی با پزشک ارتباط برقرار کند و اطلاعات مهمی را در مورد رفتارهای دریافت دارو و چگونگی واکنش بدن به دارو منتقل کند. زمانی که این حسگر به معده برسد، بر اثر تماس با مایع معده روشن شده و با ارسال یک سیگنال خاص وضعیت و زمان هضم دارو را مشخص می‌کند.



ابداع ماوس بازي براي چپ‌دست‌ها
اين سيستم مجهز به كف و پشت قوس‌دار و دو پنل‌ جانبي قابل تعويض است. اين بدين معناست كه طول، زاويه شيب‌دار و تنظيمات جانبي همگي قابل تغيير هستند و اين امر به كاربر فضاي لازم را جهت اعمال تغييرات شخصي مي‌دهد.

گوش دادن موسیقی را زیر آب تجربه کنید
این فناوری به کاربر امکان گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه در آب را می‌دهد. این در حالی است که ام‌پی3 پلیر بلوتوثی سازگار یا گوشی هوشمند می‌تواند روی خشکی بماند. نکته قابل اشاره در خصوص این اسپیکر قابلیت اتصال‌پذیری بلوتوثی آن است. با این توانایی ابزار گوشی هوشمندی که ضد آب نیست، می‌تواند در خشکی باشد در حالی که کاربر در زیر آب به موسیقی گوش می‌دهد.



فناوری‌ای که جای پارک خالی را به رانندگان نشان می‌دهد
محققان برای نخستین بار کاربردی را به تلفن همراه افزوده‌اند که می‌تواند رانندگان را به نزدیک‌ترین جای پارک خالی هدایت کند و راننده بتواند هزینه آن را با تلفن همراه پرداخت کند. در این طرح، حسگرهای کوچک در محفظه‌های گنبدی شکل شیشه‌ای در مرکز هر جای پارک قرار داده می‌شوند و می‌توانند وجود و یا عدم وجود خودرو در آن مکان را با استفاده از فناوری وای‌فای به تلفن همراه راننده اطلاع‌رسانی کنند.

کیس‌های آی‌فون با قابلیت افزایش صدای اسپیکر
AudioGlove کیس مخصوص آی‌فون است و نه تنها از گوشی شما در برابر ضربات احتمالی محافظت می‌کند بلکه به صورت دراماتیکی صدای اسپیکر گوشی شما را نیز افزایش می‌دهد. این کیس همچنین عملکرد میکروفون گوشی‌های آی‌فون را نیز به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.



ابزار جدید برای بررسی حفره‌های امنیتی نرم‌افزارهای مایکروسافت
Attack Surface Analyzer قادر به طبقه‌بندی ضعف‌های امنیتی نرم‌افزارهای مختلف نصب‌شده بر روی ویندوز بوده و گزارش‌هایی را در این زمینه به کاربر ارائه می‌دهد. ابزار مذکور همچنین می‌تواند تغییرات مهمی را که در شرایط امنیتی سیستم عامل ویندوز در گذر زمان و به دلایل مختلف روی می‌دهد را تشخیص دهد.

ابداع حسگرهای بی‌سیم برای امنیت پل‌های بزرگ
محققان ایرانی سیستمی از حسگرهای بی‌سیم که از نظر انرژی مقرون به صرفه هستند، کوچک بوده و دوام زیادی دارند، ایجاد کرده‌اند و این سیستم دربرگیرنده نرم‌افزاری است که اطلاعات به‌دست‌آمده را به سرعت می‌تواند مورد تجزیه و تحقیق قرار دهد. این حسگرها در پلها نصب می‌شوند تا شرایط آنها را کنترل کرده و مسئولان را از نقصهای ساختاری مطلع کنند.



حافظه‌های پرسرعت فلش برای تلفن همراه
به تازگی حافظه‌های فلش پرسرعتی برای گوشی‌های همراه طراحی شده که ظرفیت آنها از 16 تا 64 گیگابایت در نوسان است. سرعت قرائت اطلاعات از روی این حافظه‌ها به 140 مگابایت در ثانیه می‌رسد.

تی‌شرت با قابلیت اتصال به اینترنت و برنامه ریزی
این تی‌شرت می‌تواند توئیت‌های دریافتی را نمایش دهد، موسیقی و کلیپ‌های ویدئویی را پخش کند و حتی پس از عکاسی، تصاویر را در اینستاگرام آپلود کند.



تبلت مخصوص کودکان هم از راه رسید
این تبلت پنج اینچی دارای دوربین است و قابلیت پخش ویدئو و آهنگ را هم دارد که می‌توان بیش از دویست نرم‌افزار مناسب برای کودکان را روی آن نصب کرد و قیمت آن هم بین هشتاد تا صد دلار است.



رونمايی از نرم‌افزار "قرآن در كلام شهدا" در شب‌های قدر
اين نرم‌افزار حاوی جملات مختلف شهدا درباره قرآن، معرفی 126 قاری شهيد همراه با تصاوير، وصيت‌نامه و دست‌نوشته‌های آن‌ها است. از ديگر بخش‌های آن می‌توان به خاطرات قرآنی، تلاوت‌های مقام معظم رهبری و شهدای شاخص كشور اشاره كرد.