Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 34

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۱

کلیدبرق عکاس/ تبلت چوبی/ دستکش هوشمند/ تلفن معطر/ صفحه نمایش باهوش/ تبلت اپل در ازای یک کلیه/ باکتری شارژر/ تلفن همراهی که می‌نویسد/ تصاویر سه بعدی انفجاری و...

به گزارش گرداب، "حاشیه‌های وب 34" همچون پنج‌شنبه‌های گذشته با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!

تصاویری از رایانه‌های صفحه لمسی با قاب چوبی
این صفحه نمایشگرهای چوبی که "iameco" (من دوستدار محیط زیست هستم) نام دارد 70 درصد کربن کمتری نسبت به صفحه نمایش رایانه‌های معمولی تولید می‌کند. این رایانه یک صفحه نمایش لمسی و یک قاب چوبی دارد که در آن به جای استفاده از پنکه‌های پرمصرف از یک سیستم لوله‌کشی مسی برای خنک‌سازی استفاده شده است.



کلید برقی که مخفیانه عکس می‌گیرد!
درون این کلید برق یک دوربین به شکلی استادانه و درون لوگوی شرکت سازنده جاساز شده که به حرکت حساس است و به محض احساس حرکت از سوی انسان از او عکس یا فیلم می گیرد. شما می‌توانید درون آن سیم‌کارت انداخته و این تصاویر و فیلم‌ها را در قالب ام‌ام‌اس در گوشی شخصی خود دریافت کنید.



نسل جديد دستكش‌هاي جراحي هوشمند در راهند
محققان موفق به توسعه فناوري قطعات الكترونيك پوشيدني شده‌اند كه مي‌تواند نويددهنده طراحي دستكش‌هاي جراحي هوشمند با قابليت‌هاي ارتقاي عملكرد جراح در حين عمل باشد. اين روش مي‌تواند در آينده به ساخت نسل بسيار پيشرفته دستكش‌هاي جراحي هوشمند منجر شود كه به جراح امكان مي‌دهد تنها با اشاره انگشت قادر به جداسازي يك بافت قلب باشد.



طرح مفهومی کفش ورزشی توئیت‌کننده
این کفش قرمز به یک ال‌سی‌دی کوچک تک رنگ مجهز شده تا توئیت‌ها را دریافت کرده و به نمایش گذارد. این کفش‌ها نه تنها می‌تواند توئیت‌های یک اکانت خاص را به نمایش بگذارند، بلکه می‌توانند خودشان هم توئیت‌هایی را ارسال کنند.



"طراحی بازی سه بعدی قرآنی" در رتبه اول ایده‌های قرآنی
"بازی سه بعدی قرآنی برای کودکان" از نگاه بازدیدکنندگان بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، پرطرفدارترین ایده قرآنی ثبت شده در وب‌سایت مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

تبديل گل و گياه خانه به ريموت كنترل تجهيزات الكترونيكي!
دانشمندان فناوري‌ای ارائه دادند كه به كاربران اجازه مي‌دهد دستگاه‌هاي الكترونيكي را با لمس گياهانشان كنترل كنند. فناوري معرفي شده آن‌ها يك رابط صفحه‌نمايش لمسي معمولي نيست و در آن يك الكترود متصل به سيم ويژه‌‌اي در درون خاك تعبيه مي‌شود و در سراسر گياه قرار مي‌گيرد. اين امر امكان شناسايي ژست‌هاي دقيق و ترسيم آن‌ها بر روي رايانه را مي‌دهد.



صاحب مجسمه سه بعدي جنين خود شويد!
اين مدل سه بعدي از يك فناوري خاص موسوم به "بافت زيستي" براي پردازش سه بعدي اطلاعات تصوير استفاده كرده است. اين مدل سه بعدي سپس با يك چاپگر سه بعدي شكل گرفته كه دو رزين شفاف براي رحم مادر و سفيد براي بدن جنين را به طور هم‌زمان مي‌افشاند.



ابداع رايانه‌اي با قابليت پيش‌بيني رفتار بعدي انسان
يك محقق دست به ساخت يك برنامه رايانه‌اي زده كه مي‌تواند حركت بعدي افراد را با نظارت بر رفتار آن‌ها پيش‌بيني كند. اين اطلاعات به يك الگوريتم داده شده كه يك گمان تجربي را در مورد رفتار بعدي انسان ثبت مي‌كند.

ساخت تلفن همراه هوشمند معطر
محققان به دنبال طراحي نسل جديد تلفن همراه هوشمند معطر با قابليت انتشار بوهاي مختلف پس از هر بار شارژ كردن هستند. جزئيات دقيقي از طرح تلفن همراه هوشمند معطر منتشر نشده است، اما اين محصول مانند برخي نمونه‌هاي مشابه مانند برچسب معطر، مخزن يا تراشه عطري نخواهد بود.



ابداع روشی برای نوشتن با نگاه كردن به صفحه رایانه
عملكرد نرم‌افزار‌های نگارش با چشم به گونه‌ای است كه بیمار باید نگاه خود را روی واژه موردنظر متمركز كرده و سپس پلك بزند، اما حركت چشم‌ها برای انتخاب واژگان ثابت در صفحه نمایش، به‌طور طبیعی ناموزون است و موجب خستگی بیش از حد چشم می‌شود.

ساخت صفحه نمايشي كه با وضعيت بينايي افراد تغییر می‌کند
محققان در حال توسعه فناوري طراحي صفحات نمايشي هستند كه قابليت تطبيق يافتن با وضعيت بينايي افراد را داشته و نياز به عينك در هنگام مشاهده تلويزيون يا استفاده از تلفن همراه را برطرف می‌كند. زماني كه تلفن همراه هوشمند يا تبلت در فاصله معمولي قرار مي‌گيرند، افراد دوربين قادر به مشاهده درست صفحه نيستند، چرا كه چشم اين افراد به طور طبيعي در يك نقطه دورتر تمركز كرده و نمي‌تواند بر روي اشيای نزديك مانند صفحه نمايش متمركز شود.



خرید "اپل" با فروش کلیه!
مسابقه خرید و استفاده از آی‌فون‌ها و آی‌پدهای اپل در چین کاملا داغ و جدی است؛ تا جایی‌که رسانه‌های این کشور از جوانانی خبر می‌دهند که حاضر به فروش کلیه‌شان برای خرید این محصولات می‌شوند.



سلطان ارتباطات دنیا کدام کشور است
سرعت اینترنت در یک سال گذشته در سطح جهان بیش از ۲۵ درصد رشد داشته است و کره جنوبی همچنان با میانگین سرعت 15.7 مگابیت بر ثانیه، سلطان ارتباطات دنیا است.

شارژ تلفنهای همراه در حال حرکت با یک ویروس
این ویروس دارای خاصیتی است که از آن با عنوان پیزوالکتریسیته یاد می کنند، به این معنا که می تواند انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. محققان اعتقاد دارند که این کشف می‌تواند روزی راه را برای شارژ تلفن‌های همراه در حال راه رفتن و تعویض عناصر سمی پیزوالکتریسیته‌ای که در حال حاضر در تلفن‌های همراه کاربرد دارد، به کار رود.



تلفن همراهی که می‌نویسد
این تلفن همراه طرحی میان خودکار و تلفن همراه است. در این طرح شما می‌توانید خودکار را داخل جیب‌تان بگذارید و در کنار آن نیز یک تلفن همراه با تمامی امکانات را داشته باشید. همچنین این تلفن همراه دارای سیستم عامل اندروید است و از تمامی برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند.



تلفن همراه خود را به مینی روبات تبدیل کنید
دستگاه Romo یک داک رباتیک مجهز به سه پورت کمکی، یک پورت USB برای شارژ و کلید روشن و خاموش کردن است. این داک رباتیک با افزارهای مختلف قابل برنامه‌ریزی بوده و می‌تواند به طور هم‌زمان با دستگاه‌های دیگر از جمله تلفن همراه هوشمند یا تبلت ارتباط برقرار کند.



مشاهده صفحات وب به صورت سه‌‌بعدی در مرورگر فایرفاکس!
کافی است در صفحه‌‌ای که دوست دارید آن را به صورت سه‌‌بعدی ببینید، کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+I را فشار دهید و یا این‌‌ که از منوی Firefox، به Web Developer رفته و Inspect را انتخاب کنید.

صفحه نمايشگري كه براي انتشار تصاوير سه بعدي منفجر مي‌شود!
اين نمايشگر موسوم به SplashDisplay قابل لمس در تاريكي بوده است. نمايشگر جديد كه از قطعات خودرو ساخته شده و حاصل تخيل محض است، يك تخت خواب كوچك داراي مهره‌هاي حبابي ريز است. در اين سيستم يك دمنده از اسپيكر، انفجار هوا را صورت مي‌دهد و مهره‌هاي سه بعدي را در الگوهاي مدور به سمت آسمان مي‌فرستد. پروژكتورهاي واقع در قسمت فوقاني و جلويي، اين مهره‌‌هاي سفيد رنگ را با رنگ‌هاي گوناگون برجسته‌سازي كرده و به فرايند پاشيده شدن آن‌ها كمك مي‌كند.



تجربه لمسي متفاوت با پوست الكتريكي
اين فناوري كه "الكترو ارتعاش معكوس" نام دارد، از طريق يك دستگاه سيگنال الكتريكي ضعيفي را مستقيما به بدن كاربر ارسال مي‌كند كه باعث ايجاد يك ميدان الكترواستاتيك نوساني در سراسر پوست مي‌شود. بدن فرد داراي بار الكتريكي بوده و در تماس با هر جسم متصل به زمين به دليل اختلاف پتاسيل بين انگشتان و الكترود، يك نيروي الكترواستاتيك ايجاد مي‌شود كه باعث تجربه متفاوت در هنگام لمس اشيای گوناگون مي‌شود.