Gerdab.IR | گرداب

پردازش ابری و خطرات افزایش اطلاعات در اینترنت

تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۱

مارک هرد، مدیر عامل شرکت اوراکل در مصاحبه‌ای در مورد خطرات افزایش اطلاعات در اینترنت و همچنین دستگاه‌های قابل حمل متصل به آن در سال‌های آینده گفت و گو کرده است.

به گزارش گرداب، مارک هرد، مدیر عامل شرکت اوراکل در مصاحبه‌ای در مورد خطرات افزایش اطلاعات در اینترنت و همچنین دستگاه‌های قابل حمل متصل به آن در سال‌های آینده گفت‌وگو کرده است.

هرد که پیشتر برای ۵ سال در شرکت HP سمت مدیریت داشت می‌گوید حجم اطلاعات در اینترنت هر سال بین ۳۵ تا ۴۰ درصد در حال افزایش است و این امر خطرات امنیتی و اقتصادی زیادی دارد و نوعی آشفتگی اطلاعاتی ایجاد می‌کند.

به گفته وی تا سال ۲۰۱۶ تعداد موبایل‌ها و لپ‌تاپ‌ها سه برابر جمعیت انسان‌ها خواهد شد و ترافیک اطلاعاتی دستگاه‌های قابل حمل ۱۸ برابر مقدار فعلی می‌شود.

به اعتقاد مارک هرد تا سال ۲۰۲۰ پنجاه میلیون دستگاه به اینترنت متصل خواهند شد و این افزایش که به تبع خود افزایش ترافیک اطلاعات را نیز در پی خواهد داشت، خطرات اقتصادی و امنیتی به دنبال دارد.

افزایش استفاده از سرویس‌ها برپایه پردازش ابری در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و شرکت‌هایی نظیر اوراکل، سیسکو و آمازون در زمینه ارائه این خدمات پیشتاز هستند. این فناوری علاوه بر رونق اقتصادی برای این شرکت‌ها، توانایی آن‌ها برای ذخیره و پردازش اطلاعات در فضای پردازش ابری را به چالش کشیده‌است.

پیشتر استیو وزنیاک، از بنیانگذاران شرکت اپل در مورد خطرات پردازش ابری هشدار داده بود.

وزنیاک در این‌باره در کنفرانسی در واشینگتن دی سی گفته بود: من نگران این هستم که همه چیز به پردازش ابری متصل می‌شود. حدس می‌زنم دردسر‌های زیادی از این بابت در ۵ سال آینده ایجاد خواهد شد. با پردازش ابری کسی دیگر صاحب اطلاعات خود نیست. هر قدر اطلاعات بیشتری به اینترنت ارسال کنیم کمتر نسبت به دارایی‌های خود کنترل داریم.

منبع: افتانا