Gerdab.IR | گرداب

مهندس زبل 2 میلیون فیس‌بوکی را سرکار گذاشت

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۱

یک مهندس نرم افزار که به دروغ مدعی برنده شدن یک بلیط بازی پاوربال در آمریکا شده بود توانست دو میلیون کاربر فیس‌بوک را سر کار بگذارد.

مهندس زبل 2 میلیون فیس‌بوکی را سرکار گذاشتبه گزارش گرداب به نقل از فارس، وی که عکسی از خود به همراه این بلیط گرفته بود از کاربران فیس‌بوک خواسته بود تا عکس را به اشتراک بگذارند.

وی به افرادی که این کار را بکنند وعده داده بود به طور تصادفی یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و یک میلیون دلار جایزه به این فرد اعطا خواهد کرد.

این وعده دروغ نولان دانیلز باعث شد تا بیش از 2 میلیون کاربر فیس‌بوک فریب بخورند و عکس او را در نمایه‌های کاربری خود به اشتراک بگذارند.

این مهندس نرم‌افزار با نام واقعی و کامل "Nolan Ryan Daniels" یکی از موسسان شرکت نرم‌افزاری "N2 Technologies" در آریزونا است که خدمات نرم‌افزاری متنوعی به شرکت‌های پزشکی ارائه می‌دهد.

آنچه که در این میان باعث تعجب و حیرت کارشناسان شده، فریب خوردن میلیون‌ها کاربر فیس‌بوک به چنین شیوه‌هایی است که نشان می‌دهد آنان توجه چندانی به مسائل امنیتی ندارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را با وعده اعطای پول به کارهای مختلفی وادار کرد که این مهم به سرقت اطلاعات شخصی‌شان منجر می‌شود.

به عنوان مثال آلوده‌ بودن این عکس به کدهای مخرب یا تروجان می‌توانست مشکلات جدی برای دو میلیون نفری که آن را به اشتراک گذاشته بودند ایجاد کند.