Gerdab.IR | گرداب

دريافت پيامک با لنزهای چشمی

تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۱

دانشمندان موفق به توسعه فناوری جدیدی شده‌اند که امکان ارسال پیام‌های الکترونیکی را از تلفن‌های همراه به لنز‌هایی که داخل چشم قرار می‌گیرند فراهم کرده است.

گرداب- فناوری جدید ارایه شده توسط محققان بلژیکی این امکان را فراهم می‌کند که اطلاعاتی همچون پیام کوتاه از تلفن‌های همراه مستقیما به لنزهای چشمی ارسال شود.

به گزارش مرکز توسعه فناوری سیستم‌های میکرو دانشگاه Ghent بلژیک، منحنی‌های کروی نمایشگرهای LCD می‌توانند داخل لنزهای چشمی جاسازی شده و استفاده از فناوری‌های بی‌سیم را تسهیل کنند.

پروفسور "هربرت دی‌اسمت" از دانشگاه بلژیک درباره این سیستم می‌گوید: ما فناوری‌های پایه‌ای را ارایه می‌کنیم و می‌توانیم از این نرم‌افزارها به شکل واقعی تا چند سال آینده استفاده کنیم.

برخلاف لنزهای قبلی که از تعداد پیکسل‌های کمی برای نمایش تصاویر استفاده می‌کرد این فناوری جدید اجازه می‌دهد که تمام سطح کروی لنز مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته این محققان، هر پیکسل به شکل کامل تمام لنز را پوشش می‌دهد و مثل عینک آفتابی سازگار عمل می‌کند.

احتمال می‌رود تا پنج سال آینده این لنزها در دسترس کاربران قرار گیرد.

البته محققان می‌گویند، این لنزها هرگز جایگزین سینماهای خانگی برای فیلم‌ها نخواهند شد، اما برای نمایش تصاویر یا دریافت پیام متنی از گوشی‌های هوشمند مستقیما به چشم جذاب خواهند بود.

این لنزها همچنین قابلیت استفاده در مصارف پزشکی را خواهند داشت برای مثال در کنترل انتقال نور به سوی چشم و جلوگیری از آسیب دیدن چشم موثر خواهند بود.

منبع: موبنا