Gerdab.IR | گرداب

بهره‌گیری ارتش آمریکا از بازی‌های رایانه‌ای

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۱

این موتور بازی قرار است که در ســـاخت یـک برنــامه آمـوزشــی برای ســربازان ارتش ایالات متحده به کار گرفته شود. این برنامه به آمـــوزش تاکتیـــک‌هــای پاک‌سازی مواد منفجره مثل پیدا و خنثی کردن مین می‌پردازد.

بهره‌گیری ارتش آمریکا از بازی‌های رایانه‌ایگرداب- موتور کمپانی اپیک گیم(Epic Games)یعنی موتور بازی آنریل(Unreal Engine 3) قرار است که در ساخت یک برنامه آموزشی برای سربازان ارتش ایالات متحده به کار گرفته شود. این برنامه به آموزش تاکتیک‌های پاک‌سازی مواد منفجره مثل پیدا وخنثی کردن مین و... می‌پردازد.

شرکت "IPKeys" که مسئولیت پشتیبانی ارتش آمریکا در حوضه نرم افزاری و فناوری اطلاعات را به عهده دارد، به تازگی حق امتیاز موتور آنریل انجین 3 را برای یک پروژه تحقیقاتی پیرامون آموزش سربازان به وسیله بازی‌های تاکتیکی مقابله با مواد منفجره و آشنایی آن‌ها با ساختار این گونه وسایل از اپیک گیم خریداری کرده است، که از این برنامه با اسم مستعار "I-GAME" یاد می‌کند.

با بکارگیری آنریل انجین 3 در"I-Game" ، این برنامه می‌تواند به بازسازی هرچه واقعی‌تر محیط‌های آموزشی بپردازد و به سربازان بهترین راهکار‌ها را در مواجهه با موارد سلاح‌های انفجاری ارائه دهد، دقیقاً به همان شکلی که ممکن است در میادین نبرد با آن روبرو شوند.

"Kirk Hymes " که سمت کارگردانی برنامه‌های مدلینگ و شبیه سازی یگان‌های ارتش آمریکا را در IPKeys به عهده دارد، طی یک بیانیه گفت: "‌به واسطه موتور آنریل انجین 3 شرکت IPKeys می‌تواند واقعی‌ترین نقشه‌ها، نواحی، شرایط، مصالح و سربازهای مجازی را طراحی کند؛ دقیقاً به همان شکلی که سربازان در میادین نبرد آن‌ها را تجربه می‌کنند."

رییس IPKeys آقای "Mark Pappas" افزود: "ما مفتخریم که برنامه‌ریزهای جنگی، تاکتیک‌های مبارزان، مقرهای استراتژیک، برترین ابزارآلات و اطلاعات را از بهترین منابع دولتی و تجاری ارائه بدهیم. به ویژه سربازانی که مستقر هستند و نیاز به اطلاعاتی مطمئن دارند، می‌توانند با به کارگیری این فناوری سبک وزن و به واسطه آگاهی‌شان از موقعیت‌ها، به دور از هرگونه صدمات جانی به اهدافشان در میادین نبرد دست پیدا کنند".

بهره‌گیری ارتش آمریکا از بازی‌های رایانه‌ای

استفاده از ابزارهای روز دنیا در ارتش آمریکا، بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر اختصاص بودجه‌ی بسیار گزافی برای نهادهای تحقیقاتی نظیر دارپا(DARPA) و یارپا(IARPA)، با زیرنظر گرفتن حوزه‌های دیگر تکنولوژی، نظیر تکنولوژی استفاده شده در ساخت موتورهای بازی‌های ویدئویی، برای مصارف خود آنها را خریده و استفاده می‌کند.

موتور آنریل انجین 3 یکی از قدرتمند‌ترین انجین‌ها در ساخت بازی به شمار می‌رود، که شرکت‌های مختلفی با خرید این انجین، دیگر از ساخت انجین عبور کرده و زمان، نیروی کار و حتّی سرمایه‌ی خود را بر روی به ثمر رسیدن پروژه می‌گذارند. نبود انجین‌هایی نظیر این یکی از بزرگترین کمبودهایی به شمار می‌رود، که امروزه در تولید بازی‌ها در کشورمان با آن مواجه هستیم و تا به حال چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده.

بهره‌گیری ارتش آمریکا از بازی‌های رایانه‌ای

مشکلی که به نظر می‌رسد با حمایت یکی از نهادهای نظامی در کشور قابل حل باشد. تا با نگاهی دو سویه هم مشکل صنایع فرهنگی نظیر بازی‌های ویدئویی حل شود، هم در استفاده از انجین برای شبیه‌سازیِ مناطق نظامی و جنگی برای آموزش نیروها.

منبع: مشرق