گرداب/ بمب نوترونی اپل در دستان هکرها

گرداب/ بمب نوترونی اپل در دستان هکرها
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۱

هکرها با کرک کردن گذرواژه‌ها به سیستم قربانی دسترسی پیدا می‌کنند، و می‌توانند با کمک سیستم عامل؛ از طریق Find My تمامی اطلاعات دستگاه را بدزدند.

به گزارش گرداب به نقل از بی‌سی‌دبلیو، بسیاری از مشتریان دستگاه‌های شرکت اپل ممکن است از امنیت دستگاه‌های مورد استفاده خود بسیار راضی باشند زیرا سیستم عامل این محصولات به نسبت دیگر سیستم عامل‌ها کمتر مورد حمله بدافزارپردازان و هکرها قرار گرفته است.

امّا به زعم "مک هونان" کارشناس مجله ویرد، گام برداشتن اپل در راه ارائه هرچه سریعتر و بیشتر محصولات جدید و زیباتر؛ نگاه آن‌ها را نسبت به مسائل امنیتی کمرنگ‌تر کرده است.

ویژگی"FindMY" که در تمامی محصولات جدید اپل نظیر مک‌بوک‌ها، آی‌پدها و آیفون‌ها ارائه شده است یکی از بزرگترین مشکلات امنیتی این سیستم‌هاست؛ در عین حالی که این ویژگی به همراه "AppleID" برای بالا بردن امنیت این سیستم‌ها ارائه شده‌اند.

هونان می‌گوید: "در دنیای شکستن گذرواژه‌ها؛ دسترسی پیداکردن به AppleID فرد دیگر، بسیار راحت است. زمانی که هکرها بتوانند به گذرواژه سیستم قربانی دست پیدا کنند، می‌توانند به سیستم عامل دستگاه دسترسی پیدا کرده و از طریق Find My تمامی اطلاعات دستگاه را بدزدند."

در یک محیط تجاری؛ دسترسی به گذرواژه‌های دستگاه‌های مورد استفاده در آن مجموعه می‌تواند کنترل کل شبکه یک شرکت و سازمان را، به دستان هکرها بسپارد؛ که در دنیای سایبر به مثابه یک بمب نوترونی به حساب می‌آید.

 البته هیچ شکی نیست که ویژگی "Find My" بسیار جذاب به نظر می‌آید، زیرا ایده به کار گرفتن این ویژگی آن بوده است که زمانی که لپ‌تاپ و گوشی کاربر در تاکسی یا هر مکان عمومی جا بماند؛ براحتی مکان‌یابی شود.