گرداب/ بازی 'تمرین‌تیراندازی' جنایتی هولناک را برای مردم آمریکا رقم خواهد زد + فیلم

گرداب/ بازی 'تمرین‌تیراندازی' جنایتی هولناک را برای مردم آمریکا رقم خواهد زد + فیلم
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۱

هنوز یک ماه از کشتاری که در مدرسه ابتدایی سندی‌هوک در شهر نیوتاون ایالت کانکتیکات آمریکا صورت گرفت، نمی‌گذرد که انجمن سلاح آمریکا بازی‌ای را برای گوشی‌های آی‌فون و آی‌پد ارائه کرده است که محدوده سنی آن برای کودکان بالاتر از چهار سال می‌باشد.

بازی 'تمرین‌تیراندازی' جنایتی هولناک را برای مردم آمریکا رقم خواهد زد

به‌ گزارش گرداب‌، هنوز یک ماه از کشتاری که در مدرسه ابتدایی سندی‌هوک در شهر نیوتاون ایالت کانکتیکات آمریکا صورت گرفت، نمی‌گذرد که انجمن سلاح آمریکا بازی‌ای را برای گوشی‌های آی‌فون و آی‌پد ارائه کرده است که محدوده سنی آن برای کودکان بالاتر از چهار سال می‌باشد.

این بازی برای اینکه طرفدار بیشتری پیدا کند به صورت رایگان بر روی iTunes قرار گرفته است. این بازی به معرفی انواع تفنگ‌ها می‌پردازد و همانطور که از نام آن‌(تمرین تیر‌اندازی) پیداست به کاربر کمک می‌کند تا به تیر‌اندازی به اهداف ثابت و متحرک در فضای بسته و باز بپردازد.

در این بازی کاربر ابتدا تنها یک کلت و یک M16 در اختیار دارد و سپس حق انتخاب بین 9 اسلحه متفاوت را پیدا می‌کند و می‌تواند با پرداخت 1 دلار از طریق اپلیکیشن بازی؛ اسلحه‌هایی همچون برتا، کلاشنیکف و تک‌تیرانداز Dragunov SVD را خرید نمایید.

این خرید‌های درون اپلیکیشنی کاربر را ترغیب می‌کند که پس از پیشرفت در مراحل اولیه، توانایی‌های خود را در تیراندازی با اسلحه‌های خودکار نیز امتحان کند؛ هرچند این بازی قوانین هر ایالت را در مورد حمل اسلحه توضیح می‌دهد اما حس تیراندازی و اشاعه خشونتی که در این بازی به انسان القا می‌شود فرد را ترغیب می‌کند تا به تجربه این کار در عالم واقع بپردازد.

این اپلیکیشن، همچنین با قرار دادن لینک، کاربر را به وب‌سایت‌های فروش اسلحه هدایت می‌کند. سایت‌هایی که در آن‌ها اطلاعاتی در مورد انواع اسلحه‌های شکاری و غیر شکاری در آن به نمایش در‌آمده است.

کلیپ زیر نمونه‌ای از تبلیغاتی است که در این سایت‌ها به نمایش گذاشته‌اند.



این در حالی است که انجمن سلاح آمریکا پس از حادثه ماه پیش بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است؛ و رئیس این انجمن در کنفرانس خبری خود در جواب به این انتقاد‌ها به نکته‌ای اذعان کرده بود که قبلا، تحقیقات وجود آن را کاملا برای جوامع جهانی آشکار کرده بود.

وی در این کنفرانس که در 21 دسامبر 2012 برگزار شده بود این‌چنین گفته بود: "در این کشور یک صنعت سنگدل وبی‌رحم وجود دارد که البته روز‌به‌روز درحال فاسدتر شدن است و سعی بر آن دارد که از طریق بازی‌های تبهکارانه و وحشیانه‌‌ی رایج در آمریکا، خشونت را برضد مردم خود و در میان آن‌ها رواج دهد."

"وین لاپیرس" در ادامه چنین می‌گوید: "البته در این‌جا بایستی این حقیقت کثیف را اضافه کنم که رسانه‌های ما تمامی تلاش خود را می‌کنند تا این موضوع را پنهان کنند."

حال بایستی به این نکته اندیشید که کودکان آمریکایی و والدین آن‌ها تا کی بایستی طعمه‌هایی برای این هیجان‌های آنی و وحشی‌گری‌ها باشند؟

حرص و طمع صاحبان این صنایع برای بدست آوردن سود بیشتر نه تنها به مردم خود این کشور بسنده نمی‌شود بلکه آن‌ها همواره در گوشه گوشه جهان همواره در آتش جنگ‌ها می‌دمند و هیچ‌گاه نمی‌گذارند، لحظه‌ای این کره خاکی آرامش را به خود ببیند.

شاید بهتر باشد سازمان‌های ضد‌تروریستی این بار لنز دوربین‌ها و عدسی ذره‌بین‌هایشان را به سمت کشوری (آمریکا) بگیرند که خود زاینده ترور و وحشت در درون و بیرون مرزهایش می‌باشد.