Gerdab.IR | گرداب

تهدید صهیونیست ها به توقیف کشتی های امدادی ایران به غزه

تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۹

وزیر بازرگانی رژیم صهیونیستی گفت: ما اجازه نخواهیم داد هیچ کشتی به باریکه غزه وارد شود، مگر اینکه این کشتی‌ها، نخست در بندر اشدود برای کنترل پهلو بگیرند.

 وزیر بازرگانی رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر ایران، اقدام به اعزام امدادگران به باریکه غزه کند، مأموران این رژیم آنان را بازداشت خواهند کرد.

به گزارش گرداب، این مقام صهیونیستی همچنین تهدید کرده است: گسیل امدادگران ایرانی به غزه، سفری بدون بازگشت خواهد بود.

«بنیامین بن‌الیعزر» در ادامه گفته است: ما اجازه نخواهیم داد هیچ کشتی به باریکه غزه وارد شود، مگر اینکه این کشتی‌ها، نخست در بندر اشدود برای کنترل پهلو بگیرند.

او که با روزنامه «فایننشال تایمز دویچلند» گفت وگو می کرد، تصریح نموده است: این اقدامات همچون خرید بلیت یک‌طرفه است؛ «آنها می‌تواند بیایند، اما راه خروجی نخواهند داشت.»

در همین باره، «دویچه وله» نوشت: حضور کشتی‌های ایرانی در سواحل غزه می‌تواند به رویارویی خطرناکی میان جمهوری اسلامی و اسراییل بینجامد. برخی مقامات جمهوری اسلامی در هفته‌های گذشته، نه تنها خبر از اعزام دو کشتی امدادی به غزه را داده بودند، بلکه حتی سخن از آن رانده بودند که این کشتی‌ها توسط سپاه پاسداران اسکورت خواهند شد.

از سویی، ایران در روزهای گذشته، گسیل کشتی به باریکه غزه را پس گرفت.

در این باره، محمد جواد جعفریان، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در روزهای گذشته گفت: سفر یک کشتی امدادی برای کمک‌رسانی به ساکن نوار غزه که قرار بود پنجشنبه سوم تیر ماه انجام شود، تا یکشنبه، ششم تیر ماه به تعویق افتاده است. وی دلیل این تعویق را «برخی ناهماهنگی‌های بین المللی و تغییر نوع اقلام کمکی» دانسته بود.

این پایگاه خبری آلمانی افزود: به گفته ناظران سیاسی، ایران با فرستادن سلاح به حماس از تسلط این گروه بر باریکه غزه حمایت می‌کند.

به گفته مطبوعات داخلی، حال برخی سیاستمداران و امداگران ایرانی، درصدد‌ند که از طریق یک کشتی لبنانی به غزه وارد شوند، حال آن که ارتش اسراییل با حمله به یک ناوگان کمک‌رسانی در اوایل ماه ژوئن، ۹ نفر از امدادگران ترک را کشت.

این گزارش می افزاید: وزیر بازرگانی رژیم صهیونیستی تأیید کرد که دولتش با ایجاد برخی تسهیلات از شدت محاصره غزه کاسته و از این پس، فرستادن مواد ساختمانی به باریکه غزه، مجاز خواهد بود.

«الیعزر» گفته است: «اگر ارسال بتون برای بازسازی ساختمان‌ها باشد، هیچ‌گونه مانعی نیست، چرا که ما می‌خواهیم نشان دهیم، مشکل غزه کمک‌های بشردوستانه نیست.»!

این مقام رژیم صهیونیستی همچنین در واکنش به تقاضای هفته پیش «گیدو وستروله»، وزیر امور خارجه ‌آلمان - که خواهان «لغو کامل محاصره باریکه غزه» شده بود - گفت: «ما درباره مسایل امنیتی آلمان، به مقامات این کشور توصیه‌ای نمی‌کنیم، اما در مقابل نیز انتظارات مشابهی داریم.»

منبع: تابناک