Gerdab.IR | گرداب

دستان صهیونیست در پس دنیای وب/ ویکی‌پدیا دایرةالمعارفی یهودی‌پسند (قسمت دوم) + عکس

تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۱

ویکی‌پدیا دایرة‌المعارفی اینترنتی است که می‌توان هرگونه اطلاعاتی را در آن ویرایش، حذف و یا اضافه نمود. بنا‌بر ادعای خود این سایت، نگاه صاحبان این دایرة‌المعارف اینترنتی در تایید ویرایش‌های انجام شده در مقالات، نگاهی بی‌طرفانه است.

ویکی‌پدیا دایرةالمعارفی یهودی‌پسندبه‌ گزارش گرداب‌، در قسمت پیشین این خبر به تعدای از اعتراضات سران رژیم صهیونیستی و نیز اعتراض رئیس انستیتو "نت‌ویژن" دانشگاه تل‌آویو به مطالب درج شده در ویکی‌پدیا اشاره نمودیم، در این قسمت به بیان بقیه اعتراضات وی و نیز سایر فعالین سیاسی این کشور می‌پردازیم و تعدادی از سران این سایت تحت کنترل شبکه ماسونی جهان را برای شما معرفی می‌کنیم تا بیشتر به پشت صحنه شرکت‌هایی که بعضاً منابع اطلاعاتی شما هستند پی ببرید.

"هاکوهن" در ادامه صحبت‌هایش در مورد جریان هولوکاست و رئیس جمهور ایران، به فرد دیگر که همچون "دکتر احمدی‌نژاد" جریان هولوکاست را مورد سوال قرار داده بود اشاره می‌کند و می‌گوید: "چرا ویکی‌پدیا "دیوید ایروینگ" را که جریان هولوکاست را انکار کرده به عنوان یک فرد مشهور می‌شناسد، در حالی که همه جهان بر اتفاق انجام شده در "آشویتز" صحه می‌گذارند.

(دیوید ایروینگ نویسنده‌ای است که تخصص او در موضوع تاریخ جنگ جهانی‌ دوم است. وی بر روی موضوع همه‌سوزی انجام شده در مرکز کشتار "آشوویتس-برکناو" تحقیق کرده و در سال 1988 بارها ادعا کرده بود که هولوکاست یک افسانه است و در سال بعدش گفته بود که در این مرکز هیچ اتاق گازی وجود نداشته است. او در طی این سال‌ها بسیار مورد اذیت و آزار انجمن‌های ماسونی دنیا قرار گرفته بود و نهایتا در سال 2006 میلادی خطاب به دادگاهی در اتریش، ادعایش را اشتباه و خلاف تاریخ خواند و همچنین مدعی شد که افکارش تغییر کرده است.)

ویکی‌پدیا دایرةالمعارفی یهودی‌پسند

"درُر کامیر" یکی دیگر از اسرائیلیان صهیونیستی که در این جلسه حاضر بود نیز به این مطلب اعتراض نمود که: "چرا شهر "لُد" ("اللید" فلسطین که پس از اشغال آن به وسیله اسرائیل "لُد(Lod)" نامگذاری شده است) در نسخه عربی ویکی‌پدیا به عنوان شهر اسرائیلی شناخته نشده است؟" (اسرائیل برای اشغال این شهر یکی از بزرگترین قتل‌عام‌های خود را انجام داد. 462 زن، مرد و کودک فلسطینی در این قتل‌عام کشته شدند؛ حدود 176 نفر از این تعداد در مسجد دِهماش که مسجد اصلی شهر اللید به شمار می‌رفت، قطعه قطعه شدند.)

سو گاردنر در جواب به این اشکالات چنین گفت: "من قبول دارم که گه‌گاه ناخواسته اشتباهاتی صورت می‌گیرد، شما ممکن است با چنین مشکلاتی حتی در روزنامه نیویورک تایمز نیز مواجه شوید."

گاردنر در ادامه جلسه متعهد شد در مورد مطالبی که ممکن است باعث نگرانی سران دولت اسرائیل شود و یا تاریخچه یهود را مورد تردید قرار دهد و یا باعث شود که وجه‌ی نامناسبی از اسرائیل در ویکی‌پدیا نشان داده شود؛ تامل بیشتری کرده و نواقص آن را رفع نماید.

دیوید شانکبُن

"دیوید شانکبُن" که نام واقعی او "دیوید میلر" است در سال 2007 برای اولین بار از اسرائیل دیدن کرد. بیش از 4000 مقاله ویکی‌پدیا با عکس‌های او ویرایش تصویری شده‌اند.

هرچند او یک فردی یهودی نیست امّا به گفته خودش در مورد تضاد بین رژیم غاصب صهیونیستی و فلسطین، مطالب بسیاری در مدرسه آموخته است و نگاهش به جنگ بین اسرائیل و فلسطین یک موقعیت سیاه و سفید است؛ البته با در نظر گرفتن این مطلب که اسرائیل حق پاسخگویی به حملات فلسطینی‌ها را دارد، هرچند که در پاسخ به این حملات ممکن است اشتباهاتی صورت بگیرد.

اکثر رسانه‌های دنیا او را به عنوان اثرگذارترین فتوژورنالیست دنیا می‌دانند زیرا او با بسیاری از شخصیت‌های مهم دنیا مصاحبه کرده است. شانکبُن بیش از 1000 پرتره از شخصیت‌های مهم دنیا در انواع زمینه‌ها تهیه کرده است تا در سایت ویکی‌پدیا به نمایش درآیند.

او در یکی از عکس‌هایی که در دنیای وب منتشر کرد توانست تاثیر به‌سزایی در ساختن فضایی ضد فلسطینی داشته باشد، وی در این عکس کودکی را در بازار شهر اشغال شده "الناصره" فلسطین به تصویر کشیده است در حالی که یک اسلحه اسباب‌بازی در دست خود دارد و این تیتر را در مقاله خود برای ویکی‌پدیا منتشر نمود: "کودکان در تضاد فلسطین و اسرائیل".

دیوید شانکبُن گفته است: "من این عکس را پس از خواندن مقاله‌ای که توسط اسرائیل، درباره تاثیر این درگیری‌ها بر کودکان نوشته شده‌ بود، گرفتم."

نکته تاسف بر‌انگیز این است که سال‌ها پیش از گرفتن این عکس، درست در همین شهر یک کودک فلسطینی که اسلحه اسباب‌بازی در دست داشت توسط سربازی اسرائیلی کشته شده بود. انتشار این عکس توسط ویکی‌پدیا، توانست تصویری تروریستی از یک کودک فلسطینی در دنیای رسانه‌ها ایجاد کند. این روزها بسیاری از رسانه‌های خارجی با ارجاع به این عکس و ارتباط دادن آن به تعالیم مذهبی و فرهنگ جهادی، برای زیر سوال بردن اسلام از آن استفاده بسزایی می‌کنند.

ویکی‌پدیا دایرةالمعارفی یهودی‌پسند

"جورزالم پُست" در خبر آمدن دیوید شانکبُن به اسرائیل چنین نوشته است: "برای دانستن اینکه دایرة‌المعارف اینترنتی ویکی‌پدیا چه تاثیر بسزایی در شکل دهی نظرات مردم جهان دارد؛ وزارت امورخارجه اسرائیل برای هفته آینده یکی از ویراستاران تاثیرگذار این سایت را به اسرائیل دعوت نموده است."

"دیوید سانگرا" (که در ادامه به بیان مختصری از پیشینه او خواهیم پرداخت) در مصاحبه با این روزنامه، دلیل دعوت کردن شانکبُن به اسرائیل را چنین می‌خواند: "ما تا به حال موارد گوناگونی از ویراستاران فعال در ویکی‌پدیا و مرتبط با اسرائیل را داشته‌ایم که واقعیات را در مورد اسرائیل در این سایت بیان نکرده‌اند. ما می‌خواهیم با دعوت کردن دیوید شانکبُن به اسرائیل ویراستاری را در ویکی‌پدیا داشته باشیم که واقعیات را در مورد اسرائیل و موضوعات مرتبط با آن بیان کند."

دیوید سانگارا دیپلمات اسرائیلی و کنسول پیشین "رسانه و روابط عمومی اسرائیل" در نیویورک است، وی اولین دیپلماتی است که با راه‌اندازی صفحات مختلفی در فیس‌بوک، مای اسپیس، یوتیوب و نیز وبلاگ‌های سیاسی در فضای وب توانست گام بزرگی در ایجاد وجهه‌ای خوب از اسرائیل بردارد.

در زمان حملات رژیم اشغال‌گر صهیونستی به غزه در سال 2008 سانگر اعلام نمود که اسرائیل با به راه انداختن "میدان جنگ توییتری" اولین کشوری خواهد بود که در توییتر به برگزاری کنفرانسی جهانی در مورد دلایل حمله خود و دفاع از آن خواهد پرداخت. سانگر در همان زمان به آهنگ "کت استیونز (مشهور به یوسف اسلام)" که درمورد کودکان غزه خوانده شده بود نیز اعتراض کرد.

شانکبُن در ادامه سفر خود به اسرائیل با "شیمون پرز" و "ایهود اولمرت" مصاحبه خبری داشت و در ضیافت ناهار رئیس "دانشگاه تکنیون" اسرائیل شرکت کرد و در آن‌جا در مورد موضوعات گوناگون سیاسی و تکنولوژیک تبادل اطلاعات داشتند.

ویکی‌پدیا دایرةالمعارفی یهودی‌پسند

روزنامه "یدیوت آهارانوت" در مقاله خبری خود درباره جلسه شانکبُن با پرز چنین می‌نویسد: "شیمون پرز با در اختیار گذاشتن وقت خود برای مصاحبه با دیوید شانکبُن، اولین رهبر جهانی خواهد بود که با سایت جدید ویکی‌پدیا مصاحبه خواهد کرد."

ویکی‌پدیا دایرةالمعارفی یهودی‌پسند

دیوید شانکبُن بعدها در 31 ژولای 2008 با یاد کردن از اسرائیل به عنوان سرزمین مقدس در وبلاگ خود به بیان خاطرات شیرینش همچون داشتن مصاحبه با شیمون پرز برنده جایزه صلح نوبل ( به خاطر جنایت‌ جنگی در کشتار قانا که در آن صدها لبنانی قتل عام شدند) پرداخت و چنین یاد کرد که خوشحال است که با دیدار مجدد از اسرائیل، این خاطرات برای او زنده خواهد شد.