Gerdab.IR | گرداب

رونمایی از نخستین بازی رایانه ای آنلاین ایران

تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۹

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای نخستین بازی رایانه ای با اعلام رونمائی از نخستین بازی آنلاین ایران با عنوان "آسمان دژ"، اظهار داشت این نخستین گام ما برای سوق دادن توان و هوش قشر جوان از «بازی بازی» به «بازی سازی» است.

نخستین بازی رایانه ای آنلاین ایران با عنوان "آسمان دژ" رونمائی شد.

به گزارش گرداب به نقل از واحد مرکزی خبر، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای به خبرنگاران گفت: این بازی با چند سال تلاش گروهی از جوانان فعال و حرفه ای و با استفاده از کار گرافیکی بسیار قوی ساخته شده و با بیش از 17 هزار ساعت آزمایش های عمیق، برای استفاده آنلاین کاربران اینترنت رونمایی شد.

بهروز مینایی با اشاره به استفاده 10 میلیون کابر رایانه از انواع بازی های رایانه ای در ایران افزود: شاید فقط 100 نفر از این افراد بازی ساز هستند و ساخت بازی "آسمان دژ"، نخستین گام ما برای سوق دادن توان و هوش قشر جوان از «بازی بازی» به «بازی سازی» است.

وی گفت: با توجه به رعایت نشدن قانون کپی رایت، حرکت به سمت تولید بازی های رایانه ای آنلاین و بازی های تلفن همراه راهی برای حل این مشکل است و با سرمایه گذاری جدی در این زمینه خواهیم توانست حرفی برای گفتن در جهان داشته باشیم.

مدیر اجرای طرح بازی "آسمان دژ" نیز در این نشست گفت: این بازی می تواند در چند سال آینده پیشرفت خیلی خوبی در دنیا داشته باشد.

فرزام مُلک آرا با بیان اینکه کاربر این بازی می تواند در هر مرحله از بازی خارج و در زمان دیگری بازی را ادامه دهد، افزود: این بازی استراتژیک است و کاربر نیمی از روند اتفاقات آن را با استفاده از امکانات و برنامه ریزی خود شکل می دهد.

وی گفت: داستان این بازی علمی تخیلی مربوط به 806 سال آینده زمین است به گونه ای که منظومه شمسی جایگاه کنونی خود را از دست داده است و ساکنان آن پس از تقسیم شدن به چند گروه و سپری کردن جنگی بزرگ  در جنگ دوم برای نجات از ربات ها به منظومه دیگری که لیمباس نام دارد سفر می کنند.

مدیر اجرای طرح "آسمان دژ" جهانی و در عین حال ایرانی بودن، ایجاد امکان ارتباط میان کاربران با زبان های مختلف، تقویت اتحاد و یکپارچگی میان کاربران و تمرینی برای آینده نگری و پذیرفتن نتایج کوتاه و بلند مدت تصمیمات را ویژگی های منحصر بفرد این بازی در مقایسه با بازی های آنلاین دیگر دانست.

مُلک آرا افزود: کاربر هنگام بازی با مفاهیم علمی، هر چند اندک، آشنا می شود.

وی همچنین با بیان اینکه این بازی در دو نسخه فارسی و انگلیسی تهیه شده است، گفت: در نسخه انگلیسی آن رابط کاربری ویژه روشن دلان طراحی شده است تا افراد نابینا نیز با استفاده از راهنمایی ها و اطلاعات صوتی، از این بازی استفاده کنند و تلاش می شود این امکان در نسخه فارسی هم ایجاد شود.

مدیر اجرای این طرح افزود: در بهره برداری آزمایشی این بازی، بیش از سه هزار نفر در مدت هفت ماه فعالیت بدون وقفه شبکه پشتیبان نخستین آن، از بازی "آسمان دژ" استفاده کردند و سامانه اصلی و رسمی این بازی از چند روز قبل فعال شده است و می تواند تا پنج هزار کاربر را پشتیبانی کند.

مُلک آرا با اشاره به افزایش روز افزون کابران اینترنت در کشور و دنیا و درآمد بالای صنعت بازی های رایانه ای آنلاین، تصریح کرد: باید بازار ایران را از دست تولیدکنندگان خارجی پس بگیریم و این کار با رقابت سالم، تولید محصولات خوب و افزایش کیفیت محصولات امکان پذیر است.