Gerdab.IR | گرداب

معاون حقوقی وزیر ارتباطات و فناوری بیان کرد:

ضریب نفوذ اینترنت در ایران چقدر است؟

تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

میانگین ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور ۸۱ درصد و اینترنت ۵۴ درصد است.

به گزارش گرداب و به نقل از افکارنیوز، مرتضی براری، معاون حقوقی وزیر ارتباطات در جلسه بررسی زیر ساخت‌های ارتباطی استان قزوین که با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت پوشش موبایل در استان قزوین رصد شده است و ۷۲ دستگاه BTS برای پوشش کامل مناطق استان پیش بینی شده است.

وی افزود: برای پوشش مناطق روستایی استان نیز ۱۴ دستگاه BTS به عنوان سهمیه امسال پیش بینی شده که ۱۰ مورد آن تا دو هفته آینده در استان نصب می‌شود و در صورت نیاز به دستگاه‌های بیشتر پس از اعلام به وزارتخانه نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد.

براری تاکید کرد: ضریب نفوذ اینترنت در سطح کشور و استان باید به یک وضعیت مطلوب و با کیفیت برسد تا ناراحتی و نگرانی‌های مردم در این زمینه مرتفع شود و در حال حاضر وزارتخانه آمادگی دارد تا به هر میزان که اینترنت و اینترانت در سطح استان نیاز باشد، خدمات مربوطه را ارائه کند.

معاون حقوقی وزیر ارتباطات و فناوری از راه اندازی اینترنت پرسرعت در ۶۲ روستای استان تا اواسط هفته آینده خبر داد و نسبت به اتصال سایر روستاهای نیازمند به اینترنت اعلام آمادگی کرد.

وی از تخصیص پهنای باند رایگان به دستگاه‌های اجرایی توسط شرکت مخابرات خبر داد و در ادامه افزود: براساس برنامه پنجم توسعه ۱۰۰ درصد از خدمات بین دستگاه‌ها و ۶۰ درصد از خدمات دستگاه‌ها به مردم باید به روش الکترونیکی ارائه شود که تا دستیابی به این موقعیت فاصله داریم.

براری از راه اندازی ۱۴۰ کیلومتر فیبر نوری با هدف پایداری شبکه بین شهری در استان خبر داد و در ادامه گفت: Data Center استان قزوین تا پایان سال افتتاح می‌شود و امیدواریم قزوین در توسعه دولت الکترونیک بتواند به یک استان پیشتاز و شناخته شده در سطح کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت و نقش اقتصاد ICT تصریح کرد: در استان قزوین ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تلفن همراه شامل ۸۰۰ هزار همراه اول و ۴۰۰ هزار همراه ایرانسل وجود دارد که میانگین هزینه ماهیانه این تلفن‌ها با احتساب ۱۰ هزار تومان به ازای هر تلفن همراه معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان می باشد که رقم بسیار بالایی است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: در حال حاضر ۲۵ میلیون ایرانی خریدار بازی‌های کامپیوتری هستند و این بیانگر حجم اقتصاد ICT در کشور است.

براری در پایان گفت: حوزه توسعه شرکت‌های دانش بنیان و صنعت ICT باید تقویت شود تا بخشی از اشتغال جوانان از طریق این بخش مرتفع شود.