Gerdab.IR | گرداب

استخدام هکر حرفه ای توسط ناتو

تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۸۹

یکی از هکرهای شرکت کننده در کنفرانس سالانه یگان ویژه ناتو در دنیای مجازی معتقد است، ميان جاسوسي اينترنتي و جنگ‌هاي سايبري، از نظر تکنيکي تفاوت چنداني وجود ندارد.

به گزارش گرداب به نقل از تابناک، تعدادي از هکرهاي حرفه‌اي دنيا با يگان ويژه ناتو در "دنياي مجازي" همکاري مي‌کنند. اين هکرها به ارتش‌ها و نهادهاي دولتي کمک مي‌کنند تا حفره‌هاي امنيتي در سيستم‌هاي کامپيوتري‌شان را مسدود کنند.
چارلي ميلر در حضور شرکت‌کنندگان کنفرانس سالانه يگان ويژه ناتو در "دنياي مجازي" کامپيوتري را هک مي‌کند.
چارلي ميلر که دکتراي رياضي دارد، کارشناس امنيت سرويس‌هاي کامپيوتري و يکي از ده هکر برتر دنياست!

او گفت: "يک برنامه تخريب کننده همراه ايمل فرستاده مي‌شود که به سرعت روي کامپيوتر گيرنده نصب مي‌شود. به اين ترتيب کنترل از راه دور کامپيوتر ممکن مي‌شود آن‌هم تا جايي که کنترل دوربين کاميپوتر را هم در اختيار گرفته و مي‌تواند عکس بگيرد."

او براي حاضران در نشست سالانه يگان ويژه ناتو در "دنياي مجازي" توضيح مي‌دهد که از روشي استفاده کرده است که در حال حاضر هيچ راه چاره‌اي براي مقابله با آن وجود ندارد.

جاسوسي از قراردهاي خريد اسلحه در وزارت دفاع انگليس

ميلر اضافه مي‌کند: "هکرها از اشتباهات و نقطه ضعف‌هاي برنامه‌هاي کامپيوتري استفاده مي‌کنند. طبق محاسبات ما به طور متوسط 358 روز طول مي‌کشد تا چنين مشکلاتي از سوي طراحان برنامه برطرف شود." 358 روز فرصت براي فعاليت‌هاي تبهکاران، جاسوس‌ها وتروريست‌هاي دنياي مجازي!

هيپونن مدير تحقيقاتي يک شرکت امنيتي به مثالي در اين مورد اشاره مي‌کند: "مثلأ در يک مورد، نوت‌بوک‌ شخصي مدير بخش تحقيقات شرکتي که با وزارت دفاع انگليس همکاري مي‌کرد 18 ماه تمام آلوده بود. او مسئول تنظيم قراردادهاي چندين ميليون دلاري خريد اسلحه بود و بدون آنکه روحش هم خبر داشته باشد يک‌سال‌ونيم تمام، کليه اطلاعاتي که روي نت‌بوک شخصي‌اش رد و بدل مي‌کرد به يک آدرس آي‌پي در تايوان فرستاده مي‌شد."
ميکو هيپونن مي‌گويد فعاليت‌ها هکرهايي با تبهکاران سازما‌ن‌دهي شده همکاري مي‌کنند تا جنگ‌هاي سايبري هم کشيده شده است.

نارت ويله‌نويه، هکر کانادايي و يکي ديگر از حاضران در نشست سالانه يگان ويژه ناتو در "دنياي مجازي" تا کنون دو شبکه جاسوسي عظيم را کشف کرده است. او معتقد است که ميان جاسوسي اينترنتي و جنگ‌هاي سايبري، از نظر تکنيکي تفاوت چنداني وجود ندارد.

چارلي ميلر، در نهايت اضافه مي‌کند: "نبايد فراموش کرد که طرف مقابل هم هکرهاي زبده‌اي در اختيار دارد. هکرهايي که کارشان را خوب بلدند و به سادگي نمي‌توان مچ آنها را گرفت!"