Gerdab.IR | گرداب

کمی درباره «اینترنت اشیاء»

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳

یک استاد دانشگاه گفت: هم افراد معمولی و هم تحصیل‌کرده جامعه می‌توانند از اینترنت اشیا استفاده کنند، اما این‌که در آینده کدام قشر جامعه زودتر از این بحث استقبال کند، مشخص نیست.

به گزارش گرداب، سیدمحمدسعید احسانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سمینار اینترنت اشیا که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اینترنت اشیا بحثی جدید در جهان است که اشیا را به صورت هوشمند یا با یکدیگر و یا با انسان و سیستم‌های طراحی ارتباط می‌دهد که این ارتباط باعث هیچ نوع مزاحمتی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این بحث تازه وارد ایران شده است، افزود: هدف از برگزاری چنین سمینار و برگزاری کارگاه این است که بتوانیم در کمترین زمان این بحث را هم به صورت عملی و تئوری وارد کشور کنیم.

دبیر سمینار اینترنت اشیا ادامه داد: می‌توان هر شی هوشمندی را قابل برنامه‌ریزی کرد و در یک سیستم بزرگتر از این بحث استفاده کنیم و کاربردهایش را در جامعه ببینیم.

وی با بیان این‌که هر کسی در علم خودش می‌تواند از این بحث استفاده کند، تصریح کرد: کارگاهی را برگزار خواهیم کرد و به صورت عملی این بحث را در کشور اجرا می‌کنیم، البته برخی شهرها را نیز به صورت پایلوت انتخاب می‌کنیم که خود پایلوت تبلیغی برای این بحث است و نشان می‌دهد اینترنت اشیا چه کاربردی دارد و آن موقع می‌توان در مورد عکس‌العمل مردم صحبت کرد.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که هدف این است که این بحث از اصفهان آغاز شود، اما باید دید در چه شهرهایی می‌توان این موضوع را پیگیری کرد، اضافه کرد: هدف این است که بحث اینترنت اشیا را از اروپا و آمریکا به کشور بیاوریم.